נושאים קשורים

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"



“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"
ראשיחדשותבובת הברבי הראשונה בעולם – עם תסמונת דאון

בובת הברבי הראשונה בעולם – עם תסמונת דאון

במשך עשרות שנים הבובות המפורסמות ייצגו אידאל יופי לא מציאותי – אך כעת, החברה המייצרת אותן משיקה קו של בובות עם מוגבלויות, במטרה לשנות את אידאל היופי

ברבי עם תסמונת דאון. צילום מסך מתוך האתר של Mattel
ברבי עם תסמונת דאון. צילום מסך מתוך האתר של Mattel

ענקית הצעצועים “מאטל”, האחראית על הבובה המפורסמת בעולם – ברבי, התמודדה במשך שנים רבות עם ביקורת ציבורית נוקבת על שיבוש אידאל היופי, בעקבות עיצובה של בובת הברבי. עד לא מזמן בובות הברבי היו בהירות עור, לבנות, דקות, בלונדיניות, עם מותניים צרים מאוד, בעלות חזה שופע ולרגליהן עקבים גבוהים. לאורך זמן, כידוע, אידיאל היופי הזה, שעוצב אי שם בשלהי שנות ה-50 של המאה ה-20, התנפץ, והפגיעה הכלכלית ביצרנית הצעצועים החלה להפוך משמעותית.

בשנת 2016, הגיע קו פרשת המים, עם הירידה הדרסטית במכירות, מאטל החלה לייצר בובות ברבי מציאותיות ומגוונות יותר, כדי לקלוע לאידיאלים החדשים של הקהל. הבובות החדשות של מאטל הגיעו בארבעה סוגי גוף שונים, שבעה גווני עור, 22 צבעי עיניים ו-24 תסרוקות. ב”מאטל” החליטו לאמץ גישה כוללת יותר למותג האייקוני, ובימים אלו החברה משיקה ליין של בובות חדשות עם מוגבלויות, וביניהן סדרת “ברבי פאשניסטה” הכוללת ברבי עם רגל תותבת, עם מכשירי שמיעה, על כיסא גלגלים ובובה עם בהקת (תסמונת המשפיעה על העור).


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“אסור לזלזל בייצוג”

לאחרונה הציגה החברה את הגרסה הראשונה של בובת ברבי עם תסמונת דאון, שתציע ייצוגים מגוונים יותר של יופי לילדים, ותילחם בסטיגמה סביב מוגבלויות פיזיות. בעת עיצוב הבובה, עבדה החברה באופן הדוק עם האגודה הלאומית לתסמונת דאון. בשיח משותף הסכימו על צורת הבובה, תכונותיה, הלבוש שלה, ואפילו על האביזרים שלה, כדי להבטיח ייצוג מדויק של אדם עם תסמונת דאון. מצבם הגנטי של אנשים עם תסמונת דאון משפיע על יכולתם הקוגניטיבית, גורם ללקויות למידה קלות עד חמורות ומייצר תווי פנים ייחודיים.

בובת הפאשניסטה החדשה, שלדברי מאטל נבדקה על ידי איש מקצוע רפואי, מציגה מראה פנים וגוף חדש הממחיש נשים עם תסמונת דאון, כולל מסגרת קצרה יותר ופלג גוף עליון ארוך יותר. הפנים מציגות צורה עגולה יותר, אוזניים קטנות יותר, גשר אף שטוח, בעוד שהעיניים מלוכסנות מעט בצורת שקד. היא לבושה במדרסים ורודים לכף הרגל כדי לתמוך בכפות הרגליים והקרסוליים. כפות הידיים שלה כוללות קו בודד, מאפיין הקשור לעתים קרובות לאלה עם תסמונת דאון, כך לדברי מאטל. 

הבובה לבושה בשמלה עם שרוולים נפוחים, פרפרים וצבעים צהובים וכחולים, שהם סמלים וצבעים הקשורים למודעות לתסמונת דאון. יש לה שרשרת תליונים ורודה עם שלושה שברונים כלפי מעלה, סמל המאחד את קהילת תסמונת דאון ומייצג את שלושת העותקים של הכרומוזום ה-21, החומר הגנטי הגורם למאפיינים הקשורים לתסמונת דאון.

“הברבי הזו היא תזכורת לכך שלעולם אסור לנו לזלזל בכוח הייצוג”, אומר קנדי פיקארד, נשיא ומנכ”ל ארגון למען אנשים עם תסמונת דאון. “זהו צעד ענק קדימה להכללה ורגע שאנו חוגגים”. ליסה מקנייט, סגנית הנשיא המבצעת של מאטל, והמנהלת העולמית של ברבי, הוסיפה כי “המטרה שלנו היא לאפשר לכל הילדים לראות את עצמם בברבי, ובמקביל לעודד ילדים לשחק עם בובות שלאו דווקא נראות כמוהם על מנת לקבל את השונה מהם”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות