נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםילדה אוטיסטית שסבלה מחרם גילתה – חכמה יותר מאיינשטיין

ילדה אוטיסטית שסבלה מחרם גילתה – חכמה יותר מאיינשטיין

על כמה צעירות בנות 11 שלומדות תואר שני במתמטיקה שמעתם? ובכן, זה סיפורה של אדהרה פרז סאנצ'ז, שגילתה בגיל מוקדם מאוד שיש לה מוח מיוחד – מכמה סיבות

אדהרה סנצ'ז פרז. צילום: מתוך אינסטגרם
אדהרה סנצ’ז פרז. צילום: מתוך אינסטגרם

אדהרה פרז סאנצ’ז בת ה-11 ממקסיקו גדלה בשכונת מצוקה, ובעקבות ירידה ביכולת הדיבור שלה בגיל שלוש, היא אובחנה עם מוגבלות התפתחותית. בעקבות האבחנה, שמאוחר יותר “השתכללה” לאבחון עם אוטיזם, סבלה סאנצ’ז מהצקות, הטרדות וחרם מצד חבריה ובני כיתתה.

שנים אחרי האבחנה והקושי הרב שהגיע בעקבותיה, סאנצ’ז קיבלה בשורה נוספת – רמת האייקיו שלה נמדדה, ונמצא שהיא גבוה יותר משל האנשים החכמים ביותר בעולם. סאנצ’ז, בת 11 בלבד, קיבלה ציון 162 במבחן האינטליגנציה הרשמי, ולמעשה עברה בשתי נקודות את האייקיו של הוגה תורת היחסות, המדען אלברט איינשטיין, והאסטרופיזיקאי המחונן סטיבן הוקינג.

בהתאם, סיימה סאנצ’ז את בית ספר היסודי בגיל חמש, את חטיבת הביניים והתיכון שנה לאחר מכן. לאחר מכן כבר הספיקה לסיים תואר ראשון בהנדסת מערכות מאוניברסיטת CNCI, וכיום היא לומדת לתואר שני במתמטיקה באוניברסיטה הטכנולוגית של מקסיקו. כפי הנראה, השמיים הם הגבול עבורה.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

“היא הרגישה מוזרה”

“לאחר שסבלה במשך שנים מאדישות של מורים, ומהצקות מצד חבריה לכיתה שהובילו להחלפת בית ספר שלוש פעמים, אדהרה החלה לבודד את עצמה”, סיפרה אימה, ניילי. “המורים לא היו מאוד אמפתיים, היא התחילה להדיר את עצמה, היא לא רצתה לשחק עם חבריה לכיתה, הרגישה מוזרה, שונה. היא הייתה נרדמת בבית הספר מרוב שעמום. היא לא רצתה לעשות דברים יותר, היא הייתה מאוד מדוכאת”, הוסיפה.

עם הזמן סאנצ’ז החלה לשים לב שבתה כבר לימדה את עצמה אלגברה, והחלה לשנן את הטבלה המחזורית בעצמה. כדי לסייע בדיכאון של בתה, אמה רשמה אותה למטפל, שבמהרה המליץ לה לשלוח את בתה לבית ספר לסטודנטים מחוננים. לאחר מבחנים, התגלה כי האיי קיו שלה גבוה יותר משל מדענים בכירים מההיסטוריה.

החלל הוא הגבול

סאנצ’ז נחשפה לראשונה לעבודה המדעית של הוקינג המנוח, כשביקרה את אחד הרופאים שלה. לאותו רופא היו במשרד יצירות אמנות המציגות את המדען המפורסם, ואת תגליתו החשובה ביותר – חורים שחורים פולטי קרינה. “הוא היה מאוד אינטליגנטי, הוא ביטא את מה שהיה במוחו באמצעות המחשב”, סיפר לה הרופא. משם, נפלה הילדה הגאונה שבי בקסמו של חוקר החלל הבריטי.

יום אחד מקווה סאנצ’ז לחקור את מאדים, ולעבוד בנאס”א. “לעתים קרובות היא לובשת ציוד עם הלוגו של נאס”א עם חיוך רחב על פניה”, מספרת האם. בינתיים, החלום של סאנצ’ז הקטנה מתכתב עם המציאות. “שמי הוא על שם כוכב מקבוצת הכוכבים Canis Major, שנמצא ממש מעל אדהרה”, היא מספרת. “אני רוצה לטוס לחלל ולהתיישב במאדים. אם אתה לא אוהב את המקום שבו אתה נמצא, דמיין איפה אתה רוצה להיות. שווה לנסות”.

כותבת ומנהלת תוכן, מעל עשור בעולמות התקשורת. נפגעה בעינה במהלך השירות הצבאי אך לא הוכרה עד היום

כתבות אחרונות