נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"
הסתדרות 480-100

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותמסע מחאה של הלומי קרב: "הכלבים שלנו לא סוג ב'!"

מסע מחאה של הלומי קרב: “הכלבים שלנו לא סוג ב’!”

נכי צה"ל עם פוסט טראומה רוכבים לבית הנשיא כדי למחות נגד הדחייה של יישום החוק שמאפשר להם להיכנס עם כלבי השירות שלהם למקומות ציבוריים

מחאת כלבי השירות של נפגעי פוסט טראומה מצה”ל. צילום: יח”צ

לפני שעה קלה (יום ה’) יצא לדרך מסע רכיבה באופניים להעלאת המודעות לכלבי שירות המלווים את נכי צה”ל המתמודדים עם פוסט טראומה. המסע יגיע היום אחר הצהריים לבית הנשיא, שם ייפגשו המוחים עם הנשיא יצחק הרצוג, וימשיך בימים הקרובים לאורך המדינה.

נכון להיום ישנם מאות ישראלים המתמודדים עם פוסט טראומה משירותם הצבאי שזכאים לכלבי שירות (כמו כלבי נחייה לעיוורים). הכלבים מלווים אותם ועוזרים להם להתמודד עם המצבים היומיומיים המורכבים בהם הם נתקלים.

אלא שלמרות החוק המסדיר את מעמדם של הכלבים, הם נתקלים מדי יום בסירוב להיכנס לבתי חולים ולמרפאות, לבתי מלון, למשרדים ממשלתיים, למסעדות, לחנויות ולמקומות ציבוריים.

במשרד הרווחה, האמון על התקנות לחוק, לא ממהרים לחוקק אותן ולמעשה מותירים את נפגעי הפוסט טראומה לבד בקרב נגד העולם שבחוץ. רבים מהם לא יוצאים מהבית, לא מצליחים למצוא עבודה או להיכנס לזוגיות ולהקים משפחה, וכעת הם יוצאים למסע הרכיבה כדי להשמיע את זעקתם.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

“מאז שלוגו, הכלב שלי, נכנס לחיי – החיים שלי השתנו”, מספר ל”שווים” בנצי אלקון, ממובילי המסע, שמתמודד עם פוסט טראומה משירותו בצה”ל. “כך גם לכל מתמודד פוסט טראומה שכלב השירות הופך להיות החבר הכי טוב שלו, ומי שעוזר לו לצלוח את המכשולים של החיים. אני וחבריי נתקלים מדי יום במקומות שלא מכניסים את כלבי השירות שלנו. הם אומרים שאנחנו לא עיוורים, אז אין סיבה שהכלב ייכנס איתנו. הכלבים האלה הם לא סוג ב’! הם השותפים שלנו לקרב היומיומי של החיים, והמסע הזה נועד להעלות את המודעות לנושא ולקרוא לכולם להבין את הרגישות וגם לפעול על פי החוק”.

עוד בנושא:

גם השנה כלבי סיוע לא יוכלו להיכנס למקומות ציבוריים

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות