נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותמסגרות הרווחה כורעות: "עומדים בפני קריסה"

מסגרות הרווחה כורעות: “עומדים בפני קריסה”

המוסדות שמטפלים באלפי צעירים ובוגרים עם מוגבלות סובלים ממחסור תקציבי חמור: "מצוקה כבירה בגיוס ושימור כוח אדם". שר הרווחה: "מחפשים פתרון בהקדם"

שר הרווחה, יעקב מרגי. צילום: אביעד ויצמן
שר הרווחה, יעקב מרגי. צילום: אביעד ויצמן

מסגרות הרווחה, המטפלות בכ-18,000 אנשים עם מוגבלויות ברחבי הארץ, כורעות תחת הנטל: “כבר היום יש מחסור ב-30% מכוח האדם, המטפלים מבצעים משמרות כפולות ואף משולשות. אנחנו עומדים בפני קריסה”, אמר גורם בכיר בענף ל”שווים”.

כאמור, מסגרות הרווחה מיועדות לטיפול באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, אוטיזם, שיקום ועוד. הארגונים המייצגים את המפעילים הפרטיים והציבוריים של מסגרות הרווחה פנו אל שר הרווחה, יעקב מרגי (ש”ס), וח”כים נוספים מוועדת הרווחה ומוועדת הכספים בבקשה לעזרה.

“למעלה משנה כלל המפעילים, הציבוריים והפרטיים, בהובלת ארגון מ.ד.פ ופורום מצליח, עושים מאמצים כבירים לפתור את מצוקת כוח האדם במסגרות הרווחה לאנשים עם מוגבלות, אך נתקלים פעם אחר פעם במחסומים רבים, שתלויים בעיקר בתקציב”, פירטו במכתב.

“היום קיימת מצוקה כבירה בגיוס ובשימור כוח אדם בתחום הטיפול באנשים עם מוגבלויות. בשבועות האחרונים אנחנו מדווחים על עזיבה מסיבית של עובדות ועובדים המטפלים בילדים, בוגרים ומבוגרים עם מוגבלויות, בשל פערי השכר במשק. ללא העובדות והעובדים המסורים שלנו, המסגרות קורסות והמפעילים מתקשים להעניק מענים ושירותים איכותיים לאוכלוסייה הכי חלשה בחברה הישראלית”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


הפתרונות קיימים?

בארגונים הציעו שלל פתרונות למצב הקיים, כמו העלאת שכר העובדים ל-42 שקלים לשעה, מה שצפוי לגרום לעובדים איכותיים יותר להיכנס לענף, לצד מענק התמדה שנתי של 3,000 שקלים ותוספת ותק לצורך שימור עובדים ושיפור שכרם.

בארגונים מזהירים כי מדובר בפתרון הכרחי שיש לתת לו מענה מידי, ללא כל דיחוי. אחרת, כלל המפעילים לא יצליחו לתת את השירות המתבקש במסגרות הדיור הטיפוליות לאנשים עם מוגבלות וכן לקלוט דיירים חדשים ובכך, האחריות והטיפול יישאר בידי בני משפחותיהם.

יו”ר מ.ד.פ, ארגון הגג של המסגרות הפרטיות לאנשים עם מוגבלויות בישראל, יורם וקשלק, מסר כי: “בשנה האחרונה התרענו במכתבים ובפגישות עם בכירי משרד הרווחה על מצוקת כוח האדם החמורה, ועל משמעויותיה, ודבר לא קרה. כעת הגענו לרגע האמת. הענף כולו יקרוס ללא הגדלת שכרם של המטפלות והמטפלים, את המצב הזה חייבים לשנות לפני שיהיה מאוחר מדי”.

משר הרווחה ומשרד הרווחה והביטחון החברתי נמסר: “שר הרווחה יעקב מרגי, ביחד עם אנשי המקצוע במשרד הרווחה, נמצאים במשא ומתן אינטנסיבי מול משרד האוצר על מנת להביא פתרון לסוגיה בהקדם”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות