נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותהודות לבנק דיסקונט: מחנה הקיץ של "קרמבו" יתקיים

הודות לבנק דיסקונט: מחנה הקיץ של “קרמבו” יתקיים

מנכ"לית "כנפיים של קרמבו" הודיעה היום כי למרות הקיצוץ בתמיכה של המדינה, המחנה השנתי ייצא לדרך תודות לתרומות גדולות של המגזר העסקי

חניכי “כנפיים של קרמבו” עם המנכ”לית טליה בז’רנו. צילום יח”צ

למרות הקיצוץ בתמיכה של המדינה, מחנה הקיץ השנתי של “כנפיים של קרמבו” ייצא בסופו של דבר לדרך – כך הודיעה היום (שלישי) מנכ”לית העמותה טליה הראל בז’רנו. לדבריה, הדבר התאפשר לאחר שהעמותה קיבלה תרומה גדולה מבנק דיסקונט, מחברות עסקיות, מתורמים פרטיים ומהרשויות המקומיות.

“לאחרונה התבשרו אלפי פעילים ומשפחות תנועת הנוער ‘כנפיים של קרמבו’ כי התנועה נאלצת לבטל את מחנה הקיץ שלה, לו מצפים אלפי חניכיה עם ובלי צרכים מיוחדים והוריהם, וזאת בשל ירידה בתמיכת המדינה”, כתבה בז’רנו להורים. “עם היוודע דבר הביטול האפשרי של מחנה הקיץ, הודיע בנק דיסקונט כי בכוונתו להשלים את הסכום שיידרש כדי לאפשר את קיומו כבכל שנה, וזאת לטובת כלל הפעילים ומשפחותיהם, שעבור רבים מהם זוהי החופשה השנתית היחידה.

“זוהי בשורה מאוד שמחת עבור אלפי פעילי התנועה ומשפחותיהם, שמחכים למחנה הקיץ כחופשה נגישה ומותאמת עבורם”, המשיכה המנכ”לית והודתה לבנק ולתורמים האחרים.

לגבי התמיכה הממשלתית שקוצצה, טענה בז’רנו כי נושא זה עדיין לא הוסדר, וללא תמיכה מלאה בפעילות – העמותה תיאלץ לסגור סניפים: “הגיע תורה של המדינה לעמוד מאחורי ‘כנפיים של קרמבו’ ולהבטיח את תמיכתה בתקציבים ולא רק במילים, על מנת להסיר את עננת סגירת הסניפים אחת ולתמיד”.

“כנפיים של קרמבו” מקיימת פעילות חווייתית, נגישה ומותאמת ביותר מ-90 סניפים בכל המגזרים, עם כ-9,000 פעילים עם ובלי צרכים מיוחדים, יהודים וערבים, דרוזים ונוצרים, דתיים וחילונים. “מדובר בתנועת נוער שמשנה עולמות ומבטיחה שיהיה פה עתיד טוב יותר, מקרבת לבבות, מפגישה נוער עם נוער, מאחסנת את הדעות הקדומות עמוק במגירה ונותנת לערכים כמו סובלנות, שוויון הזדמנויות וכבוד לפרוח”, סיכמה המנכ”לית.

בשבוע שעבר אמר שר הרווחה יעקב מרגי כי מבחינתו העמותה צריכה להיות תנועת נוער לכל דבר ולקבל תקציבים גדולים מתקציב משרד החינוך, ובכך העביר את האחריות לתיקון הנושא לשר החינוך יואב קיש. לטענת מרגי, “הגיע הזמן לפרק את המונופולים של תנועות הנוער בישראל”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

השר גם התייחס לנושא קיצוץ התקציבים של העמותה וטען כי ב-2018 הייתה החלטת ממשלה לפיה משרד הרווחה ייתן תקצוב לפי נוהל תמיכה לעמותות המספקות פנאי לאנשים עם וללא מוגבלויות יחדיו. כחלק מתמיכה זו “כנפיים של קרמבו” זכתה לתמיכה תקציבית מהממשלה משנת 2019 ועד 2022 בסך 29 מילון שקלים. לדבריו, זה סכום שמהווה 49% מתקציב התמיכה של משרד הרווחה לנושא. “לשנת 2023 תקציב התמיכה בעמותות יעמוד על 17.5 מיליון שקלים; אני לא יכול להתחייב כמה ‘כנפיים’ יקבלו”, אמר מרגי.

השר אף פירט את התקציב לכל שנה בתקופה זו. ב-2019 התמיכה לכלל העמותות הייתה 13.5 מיליון שקל עבור 14 עמותות. “כנפיים של קרמבו” קיבלו 8.3 מיליון. ב-2020 התקציב היה זהה ו”כנפיים של קרמבו” קיבלה 6 מיליון שקלים. ב-2021 התקציב קפץ ל-19.5 מיליון שקלים ל-17 עמותות, מתוכו קיבלו ב”כנפיים” 9.9 מיליון.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות