נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםכך הפך צעיר עם אוטיזם את אהבתו לחרוזים למקור פרנסה

כך הפך צעיר עם אוטיזם את אהבתו לחרוזים למקור פרנסה

בעל חנות מלאכת יד בגבעתיים נתן הזדמנות לאיתן מיכל בן ה-21, צעיר על הרצף, למכור את עבודותיו פעם בשבוע. עכשיו הוא משיק אתר חדש בו הוא מוכר את מוצריו

איתן עובד עם חרוזים. צילום: אלון מיכל

איתן מיכל בן ה-21 מגבעתיים הוא צעיר על הרצף האוטיסטי שהצליח להפוך את התחביב שלו למקצוע של ממש. בשש השנים האחרונות מיכל מכין צמידים, שרשראות ודגמים של חיות שונות מחרוזים, ולפני כחמש שנים הצליח להפוך את אהבתו למושא פרנסה. עכשיו הוא מרחיב את העסק.

ההזדמנות להפוך את התחביב למקצוע נגלתה בפני מיכל לפני מספר שנים, כשהגיע לחנות מוצרי מלאכת יד בעיר מגוריו, “הובי לובי”. מיכל משתמש בשירותי החנות כדי לרכוש את החרוזים לדגמים אותם הוא מייצר. כשהגיע לשם באחד מהביקורים כשעליו פאוץ’ עם מספר עבודות של חרוזים שעשה, אחת הלקוחות בחנות הבחינה בעבודה שלו והתלהבה. היא שאלה את מיכל אם תוכל לרכוש אחד מהם, והצעיר נעתר בחיוב מיד.

"פינגווין", עבודתו של איתן מיכל
“פינגווין”, עבודתו של איתן מיכל

איציק חזות, בעל החנות, שמכיר את איתן מביקוריו הרבים בה, ראה אף הוא את העבודות של מיכל, והחליט להציע לו למכור את תוצריו בחנות במשך שעה מדי יום שישי. האמן הצעיר שמח מאוד על ההצעה והסכים לה. “התחברתי מאוד לאיתן ואני אשמח שהוא ימכור כאן את העבודות שלו”, אומר חזות.

גם משפחתו של מיכל תמכו מאוד בהזדמנות שנגלתה בפניו. אלון, אביו, וארז, אחיו, מספרים: “שמחנו שאיתן יוכל לעסוק במה שהוא אוהב ולהרוויח מזה כסף”. “בעל החנות, איציק, לא מקבל על שקל על זה שאיתן מוכר את המוצרים שלו בחנות. כל מה שהוא עושה עבורו נובע מאהבה לאיתן”, הם מוסיפים. מאז אותה ההצעה עברו חמש שנים, במהלכן מוכר מיכל את עבודותיו ב”הובי לובי”, ואפילו הספיק לצבור כמות לא מבוטלת של לקוחות קבועים. אביו מספר בהתרגשות כי “הקבועים באים בכל שישי לבצע הזמנות חדשות”.

"בובספוג", אחת מעבודותיו של איתן מיכל
“בובספוג”, אחת מעבודותיו של איתן מיכל

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


רווח כפול

מכירת החרוזים לא מספקת לאיתן רק תעסוקה במה שאוהב, אלא גם עוזרת לו בתקשורת עם אנשים. כידוע, אנשים עם החיים על הרצף האוטיסטי מתאפיינים לרוב בקושי ביצירת קשרים בינאישיים, שלרוב מגיע על רקע של בעיות של תקשורת וריכוז. בזכות התהליך של מכירת החרוזים, מעידה משפחתו של מיכל, המצב משתפר. “כשהוא מנהל שיח עם הלקוחות שמעוניינים במוצריו, הוא משפר את יכולות התקשורת שלו”, מסביר אחיו.

את העבודות מכין מיכל בהוסטל “בית אקשטיין” ברעננה בזמנו הפנוי. כשארז, אחיו, ראה את הביקוש למוצריו של איתן, הוא החליט לקחת את זה צעד קדימה, ולהגדיל את המכירות וכך גם את התעסוקה של אחיו. ביוזמה מיוחדת, בנה ארז את האתר “החרוזים של איתן”, בו מוצגים המוצרים, וניתן לרכוש אותם ולהזמין אותם עד הבית. “האנשים שקונים את הדגמים של איתן ב’הובי לובי’ כל כך אוהבים אותם, שהחלטתי לתת אפשרות לכולם להנות מהם”, מוסיף אחיו.

"תוכי שקוף", אחת מעבודותיו של איתן מיכל
“תוכי שקוף”, אחת מעבודותיו של איתן מיכל

המחשבה על בניית האתר החלה לפני כחודשיים, כשארז נפגש עם אחד מלקוחותיו של איתן שקנה את מוצריו והתפעל מכך שאדם אוטיסט יצר אותם. הוא החליט שכדאי שאנשים ישמעו את הסיפור של איתן, ואיך הוא הוא מוצא שלווה באמנות, מלבד הרחבת העסק. “הסיפור שלו נותן השראה להרבה אנשים, ורציתי שכולם ישמעו עליו. לכן חשבתי על האתר”, משחזר ארז.

כשהציע לאיתן את הרעיון של בניית האתר, הוא שמח מאוד. “התלהבתי מאוד כשארז סיפר לי והתגאיתי שיהיה לי אתר משלי”, סיפר מיכל בהתרגשות. בניית האתר לקחה חודש וחצי, והוא פתוח לרכישות חדשות.

רוצים לרכוש את העבודות של איתן? היכנסו לאתר: https://www.eitansbeads.com/

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות