נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
הסתדרות 480-100

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויות"תתפללו בשבילנו": קארין באומן בטיפול נמרץ

“תתפללו בשבילנו”: קארין באומן בטיפול נמרץ

בתם של יהודית באומן, בת זוגו של שימי תבורי, שמתמודדת שנים ארוכות עם אנורקסיה קשה, הובהלה לבית החולים איכילוב עם קשיי נשימה, והוחלט להרדימה

ח”כית לימור מגן מחבקת את קארין באומן בדיון בכנסת. משמאל: האם יהודית. צילום: דוברות הכנסת

בפוסט שפירסמו היום ברשת, מבקשים יהודית באומן ובן זוגה הזמר שימי תבורי להתפלל לשלומה של קארין, בתה של יהודית, המאושפזת בטיפול נמרץ עקב הידרדרות במצבה הרפואי. “מצבה של קארין הידרדר”, כתבו השניים, “התקשרו אלינו לבוא בדחיפות לבית החולים איכילוב. תתפללו בשבילנו”.

לדברי האם, קארין, הסובלת במשך שנים ארוכות מהפרעות אכילה קשות, נאבקת על חייה. “הרופאים אמרו לנו לבוא בדחיפות, ירד לי הלב”, כתבה לעוקבים בדף הפייסבוק שלה.

ל”שווים” נודע כי באומן הובהלה לבית החולים בדחיפות עם קשיי נשימה, ובהתייעצות בין הרופאים הוחלט להרדימה. משפחתה נמצאת כל העת ליד מיטתה.

אתר “שווים” מלווה בשנים האחרונות את המסע שעוברת קארין, דוגמנית לשעבר. בחודש אפריל שנה שעברה פירסמנו כי בשל מצבה הרפואי המורכב כתבה הבת מכתב לאמה ש”היא מפסיקה להילחם במחלה”.

“לא מסוגלת יותר”

במכתב הסבירה לאם שהיא מותשת מהמלחמות: “נמאס כבר לעשות שיחות, נמאס לי לנסות למצוא פתרונות למצב שלי, נמאס כבר לדבר על הולנד ונמאס כבר לקטר ולדבר כל יום על אותם דברים ושטויות! אמא, אני אוהבת אותך מאוד ומכבדת אותך מאוד גם בטוב וגם ברע. ואני רוצה בפעם האחרונה להגיד לך מכל הלב שלי, באמת ובכנות אמיתית, שהחלטתי להפסיק סופית לנסות להילחם במחלה!!! אני לא מסוגלת להילחם יותר ועברתי כבר מספיק קשיים בחיים”.

באומן מאושפזת כבר זמן רב, ולסירוגין, בבית החולים איכילוב בתל אביב, בניסיון להעלות במשקל ולצאת מסכנת חיים. בשיא המחלה הגיעה למשקל שפל של פחות מ-28 קילו. במהלך האשפוז ניסתה יהודית יחד עם בן זוגה, הזמר שימי תבורי, לגייס תרומות מהציבור כדי לאפשר את מימון הטסתה של קארין לחו”ל ואשפוזה בבית חולים עם מומחיות לטיפול באנורקסיה-בולמיה. למרות התגייסות של חלק מהציבור, המהלך לא הצליח עד היום.

“כל חודש אני רואה חברה שמתה”

באומן גם השתתפה בשנה שעברה בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת, שם סיפרה על הקשיים שלה בהתמודדות עם המחלה. “אני מפחדת לאבד את החיים האלו, אני אוהבת את החיים”, אמרה אז. “אני רוצה את הגוף שלי, את השיער שלי, ואני מפחדת שלא יהיה זמן. כל חודש אני רואה חברה שלי שמתה, אני לא רוצה את זה יותר. אולי נעשים דברים, אבל אין זמן. צריך לפתוח עוד יחידה לטיפול בהפרעות אכילה. זאת מחלה קשה, מתים מזה. אני מפחדת שלא יהיה לי זמן לחכות לעוד פעולות ולהעלאת מודעות. צריכים לפעול מהר כי אין זמן, זאת מחלה שאוכלת אותנו”.

הייתה דוגמנית. קארין באומן בצעירותה. באדיבות המצולמת

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לאתר שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> עיגול לטובת שווים – למען אנשים עם מוגבלויות – האגורות שלך יכולות לשנות חיים! (igul.org.il)

**************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות