נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיאנשים עם מוגבלויותאחרי מאבק ארוך עם אנורקסיה: קארין באומן הלכה לעולמה

אחרי מאבק ארוך עם אנורקסיה: קארין באומן הלכה לעולמה

במשך יותר מעשור נאבקה בתה של יהודית באומן במחלה הקשה, עד שאתמול הובהלה בדחיפות לאיכילוב עם קשיי נשימה. הבוקר נקבע מותה

יהודית באומן עם בתה קארין ז"ל. באדיבות המצולמות
יהודית באומן עם בתה קארין ז”ל. באדיבות המצולמות

בתה של יהודית באומן, קארין באומן, הלכה הבוקר (שלישי) לעולמה בגיל 35, לאחר מאבק ממושך בן 10 שנים עם מחלת האנורקסיה. באומן הצעירה, שהתאשפזה תכופות בבתי חולים בעקבות המחלה, הייתה סמל למאבק עיקש במחלה הקשה בשנים האחרונות, ועלתה פעמים רבות לכותרות בהקשר זה.

אמש, אחרי הדרדרות במצבה, אושפזה במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים איכילוב בתל אביב. “תתפללו בשבילנו”, מסרו אמה, יהודית באומן ובן זוגה, הזמר שימי תבורי, כשהבינו את חומרת מצבה. באומן הצעירה סבלה מקשיי נשימה, ומהחרפה משמעותית בתסמיני האנורקסיה.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

אמש שיתפו באומן ותבורי את הציבור בפוסט בפייסבוק בו פירטו את מצבה של בתם. “מצבה של קארין הדרדר, הרופאים אמרו לנו לבוא בדחיפות לבית החולים איכילוב”, כתבו, והאם הוסיפה: “ירד לי הלב”. לאחר אשפוזה המהיר נאלץ הצוות הרפואי להרדימה.

“נמאס לי להילחם”

“שווים” ליווה בשנים האחרונות את באומן הצעירה, דוגמנית לשעבר, בהתמודדותה עם מחלת האנורקסיה. בשנה שעברה פרסמנו כי בשל מצבה הרפואי המורכב, כתבה מכתב לאמה בוא היא מבקשת “להפסיק להילחם במחלה”.

קארין באומן, אמה יהודית ובן זוגה שימי תבורי. צילום מתוך הפייסבוק

“נמאס לי כבר לעשות שיחות, נמאס לי לנסות למצוא פתרונות למצב שלי, נמאס כבר לדבר על הולנד ונמאס כבר לקטר ולדבר כל יום על אותם דברים ושטויות”, כתבה אז במכתבה. “אמא, אני אוהבת אותך מאוד ומכבדת אותך מאוד – גם בטוב וגם ברע, ואני רוצה בפעם האחרונה להגיד לך מכל הלב שלי, באמת ובכנות אמיתית, שהחלטתי להפסיק סופית לנסות להילחם במחלה! אני לא מסוגלת להילחם יותר, ועברתי כבר מספקי קשיים בחיים”.

באשפוזיה השונים, ניסתה באומן לעלות במשקל, ולצאת מסכנת חיים. בשיא המחלה הגיעה למשקל שפל של פחות מ-28 קילו. לאורך ההתמודדות עם המחלה והביקורים התכופים בבתי החולים, ניסתה אמה, לצד בן זוגה, לגייס תרומות מהציבור כדי לאפשר את מימון הטסתה של קארין לחו”ל ואשפוזה בבית חולים עם מומחיות לטיפול באנורקסיה-בולמיה. למרות התגייסות של חלק מהציבור, המהלך לא הצליח עד היום.

אבל בעולם התרבות

משפיעני רשת ומפורסמים ישראלים ספדו לבאומן עם היוודע דבר מותה. הסטנדאפיסט חן מזרחי אמר: “היא נלחמה עד הרגע האחרון”. בין היתר שספדו לבאומן ניתן למצוא גם את אושיית הכושר אירה דולפין, כוכבת הילדים מיקי מוכתר, שחקן הכדורגל לשעבר מאור בוזגלו והעיתונאית בתיה גלעדי. “אני מכירה אותה מקרוב, זו מחלה נוראית”, כתבה גלעדי.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות