נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותטרנד הטיקטוק שיקרב בני נוער לאנשים עם מוגבלות

טרנד הטיקטוק שיקרב בני נוער לאנשים עם מוגבלות

פסטיבל צמי"ד בירושלים (9-5 ביוני) חוזר בפעם ה-15, וישיק ריקוד בשפת הסימנים ברשת החברתית הפופולרית כדי למשוך צעירים לאירועים השונים

טליה, אחת מהפרזנטוריות של פסטיבל צמי"ד בירושלים. צילום: שירת כהן
טליה, אחת מהפרזנטוריות של פסטיבל צמי”ד בירושלים. צילום: שירת כהן

“ירושלים מסירה את חומת חוסר ההיכרות”: בשבוע הבא יחל פסטיבל צמי”ד (צרכים מיוחדים) בירושלים, זו השנה ה-15. הפסטיבל, שהפך ברבות השנים למסורת מיוחדת בעיר הבירה, יערך השנה בין ה-5 ל-9 ביוני, ויארח קרוב ל-400 אומניות ואומנים שונים מתחומים שונים, ביניהם תיאטרון, אמנות פלסטית ומוזיקה.

במופע הפותח של אירועי הפסטיבל תככב כוכבת הפופ אגם בוחבוט, שתעלה על הבמה בכיכר ספרא לצד להקה של זמרות וזמרים עם מוגבלות. לצד המופע, יוקמו עשרות דוכנים שונים למכירת יצירות של אומנים עם מוגבלות.

השנה, הפסטיבל ינסה לקלוע לטעמו של הנוער, וייצר ריקוד טיקטוק ייחודי בשפת הסימנים בעזרת שמונה פרזנטורים עם מוגבלות. אתגר הטיקטוק יעלה תחת הכותרת “מסירים את חומת חוסר ההיכרות”, במטרה ללמד צעירים ללא מוגבלות על קבלת האחר, דרך היכרות אישית עם ילדים אחרים בני גילם. הפרזנטורים השונים יופיעו בשילוט חוצות ברחבי העיר, ולאורך תוואי הרכבת הקלה בשיתוף חברת “כפיר”.

@tzamidjlm

הכירו את הפרזנטורים שלנו לשנת 2023 1 מתוך 8 פסטיבל צמי״ד 2023 בשיתוף עם מינהלים הקהילתיים ירושלים. #פסטיבלצמיד2023#פסטיבלצמיד#פסטיבלצמיד15#פרזנטורים#עייריתירושלים#מחלקתצמיד#צילומים

♬ קרן שמש – בניה ברבי

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“הפסטיבל הוא מיזם שיא בו העיר ירושלים מלמדת את כל העולם מהי סובלנות, הכלה וקבלת השונה”, נכתב בהודעה לעיתונות מטעם הנהלת פסטיבל צמי”ד.

@tzamidjlm

אתגר עומד על החומה פסטיבל צמי”ד (צרכים מיוחדים) הוא פסטיבל שמביא לקדמת במה אמנים עם מוגבלות ומאפשר למאות שחקנים, זמרים ורקדנים עם מוגבלות לעלות על במה ולהפגין את כישוריהם מתוך ההבנה שבאומנות אין מוגבלות. הפסטיבל הוא חברתי קהילתי ומתקיים בשיתוף החברה למתנסים ומחלקת צמיד באגף חברה בעיריית ירושלים. השיר ” שומר החומות” מבטא את אפקט שבירת החומות כמטאפורה ואת היכולת לראות מעבר לחומה ולזכור שכולנו שווים. #עומדעלהחומה

♬ original sound – צמי״ד
בניה, אחד מהפרזנטורים של פסטיבל צמי"ד בירושלים. צילום: שירת כהן
בניה, אחד מהפרזנטורים של פסטיבל צמי”ד בירושלים. צילום: שירת כהן

כל סוגי המוגבלויות – על הבמות

אירועים נוספים יערכו במיקומים מרכזיים בעיר, ביניהם אירוע “הכוכבים של ירושלים” (5.6) בתיאטרון העירוני, בו יעלו לבמה כישרונות צעירים עם מוגבלות, בשילוב בתי הספר של החינוך המיוחד בעיר, פעילי “כנפיים של קרמבו” ופרויקט זרקור. בנוסף, בגן הבוטני ייערך אירוע “משפחות מיוחדות מארחות” (6.6), הכולל סדנאות יצירה, הפעלה ומופעים.

לציבור החרדי ייערך אירוע מרכזי בשם “מעגלים” (6.6) בג’רר בכר. במסגרתו יופיעו אומנים עם מוגבלות בהצגת מחול על גלגלים, לצד הזמרת אסתי בר נתן, אמא לילד עם מוגבלות. גם מופע “מחול ללא גבולות” יתקיים באותו היום במתחם התחנה בעיר, בו ייקחו חלק רקדנים על כסאות גלגלים מארגון נכי צה”ל.

אירוע “נפש בנפש” (7.6) יתעסק בנושאי ההתמודדות הנפשית ובריאות הנפש, באמפי גן הפעמון. באירוע יופיעו משוררים שיקריאו קטעי שירה, זמרים ורקדנים מתמודדי נפש. האירוע יתקיים בסימן הוקרה והצדעה לעובדות ולעובדים הסוציאליים מיחידות השיקום בתחום בריאות הנפש.

אירועים רבים נוספים יתקיימו לאורך שבוע הפסטיבל במנהלים הקהילתיים, בבתי הספר ברחבי העיר, בפאבים קהילתיים, בגינות ציבוריות ועוד. לרשימת הפעילויות המלאה ניתן להיכנס לאתר העירייה.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות