נושאים קשורים

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי



כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש
ראשיאנשים עם מוגבלויותמהשבוע: עלייה בסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש

מהשבוע: עלייה בסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש

מתמודדים הזכאים לשירותי דיור בסל שיקום וגרים בהוסטל יקבלו תוספת של 100 שקלים לחודש; מי שמתגורר בקהילה ייהנה מהעלאה של 230 שקלים

צילום: ביגסטוק

אחרי כ-13 שנה בהן סכום הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש לא השתנה, וזאת למרות העלייה הדרמטית במחירי השכירות, בחודש יוני מתמודדים המקבלים סיוע בשכר דירה יזכו להעלאה בסכום הסיוע החודשי.

כפי שדיווחנו באפריל כאן ב”שווים”, משרד הבריאות ועמותת אנוש הודיעו כי החל מיוני צפויה העלאה בסיוע בשכר דירה לאנשים שמקבלים שירותי דיור בסל שיקום.

*אנשים המתגוררים בהוסטלים יקבלו תוספת של 100 שקלים לחודש בסיוע בשכר דירה, כך שסכום הסיוע המעודכן יעמוד מעתה על 870 שקלים.

* אנשים שגרים בקהילה (כל סוג של דיור בקהילה דרך סל שיקום שאינו הוסטל) יזכו לתוספת בסך 230 שקלים ויקבלו מעכשיו 1,000 שקלים מדי חודש (במקום 770 שקלים עד עכשיו).

הסיוע צפוי להגיע לחשבונות הזכאים עוד השבוע, ככל הנראה ב-2 ביוני.

מנכ”לית אנוש ד”ר הלה הדס. צילום: טל רביב

הסיבה להעלאה היא שלראשונה משרד הבריאות מתחיל להשתתף גם הוא בסיוע בשכר דירה, לכ-35 אלף מתמודדי נפש, הזכאים לעזרה במימון שכר דירה כחלק משירותי סל שיקום (שירותי דיור). זאת, בעקבות עתירה משותפת לבג”ץ של עמותת אנוש וארגונים מפורום בריאות הנפש. עד עתה מי שנשא בסיוע היה משרד השיכון בלבד.

במהלך המחצית השנייה של 2023 (עדיין אין מועד מדויק) צפוי גם החזר רטרואקטיבי לזכאים, שיכלול את סכומי הסיוע בשכר דירה מינואר ועד מאי (כולל) השנה, שעדיין לא שולמו. עבור אנשים הגרים בהוסטלים התשלום הרטרואקטיבי יעמוד על 500 שקלים (100 שקלים כפול 5 חודשים), ועבור אנשים הגרים בדיור בקהילה ההחזר יסתכם ב-1,150 שקלים (230 שקלים כפול 5 חודשים).

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

אמיר שטיין, יליד 1996, הוא כותב ומרצה, בעל ערוץ יוטיוב חינוכי, מתמודד נפש, יוצא החברה החרדית, טרנסג'נדר א-בינארי וסטודנט לספרות ופילוסופיה יהודית.

כתבות אחרונות