נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותלראשונה זה 13 שנה: הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש גדל

לראשונה זה 13 שנה: הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש גדל

כך החליט משרד הבריאות בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ על ידי עמותת אנוש וארגונים נוספים. מנכ"לית אנוש: "צעד בכיוון הנכון"

מ”מ שר הבריאות יואב בן צור. צילום: דוברות הכנסת

אחרי 13 שנה שסכומי הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש לא עודכנו, עמותת אנוש הודיעה היום (ב’) כי בעקבות עתירה שהגישה לבג”ץ נגד משרד הבריאות יחד עם עוד ארגונים מפורום בריאות הנפש – הסיוע יוגדל. הסיוע ניתן רק לאנשים שמקבלים שירותי דיור במסגרת סל שיקום.

לפי ההודעה, מינואר 2023 (מתחילת השנה הנוכחית) משרד הבריאות מתחיל להשתתף בסיוע בשכר דירה של כ-35 אלף מתמודדי נפש הזכאים לעזרה במימון שכר דירה כחלק משירותי סל שיקום. עקב כך צפוי לגדול הסיוע מ-770 שקלים לחודש, כפי שהוא היום, ל-870 עד 1,000 שקלים לחודש.

החלוקה היא כזו: אנשים שגרים בהוסטלים יקבלו תוספת של 100 שקלים לחודש בסיוע בשכר דירה (שיעמוד מעתה על 870 שקלים), ואילו אנשים שגרים בקהילה (כל סוג של דיור בקהילה שאינו הוסטל) יזכו לתוספת בסך 230 שקלים ויקבל סיוע בסך 1,000 שקלים מדי חודש.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

התוספת, מסבירים באנוש, תינתן לכל האנשים שזכאים לסל שיקום ומקבלים סיוע בשכר דירה. חשוב לציין כי התוספת הראשונה תועבר לידי הזכאים בחודש יוני, אולם היא תכלול גם תשלום רטרואקטיבי מתחילת השנה. כלומר, התשלום בחודש יוני יכלול גם את התוספת עבור החודשים ינואר עד מאי 2023.

לדוגמה, מי שמקבל נכון להיום סיוע של 770 שקלים בחודש לשכר דירה בקהילה, צפוי לקבל ביוני 1,000 שקלים, וזאת בנוסף להפרשים עבור ינואר עד מאי (5 חודשים) בסך 1,150 שקלים (230 שקלים תוספת לכל חודש). ביחד אמור התשלום להסתכם ב-2,150 שקלים. מחודש יולי יעמוד הסיוע שיקבל על 1,000 שקלים מדי חודש באופן קבוע.

ד”ר הלה הדס, מנכ”לית עמותת אנוש, בירכה על ההחלטה של משרד הבריאות. “אנו מודים למשרד הבריאות על ביצוע התיקון בסיוע בשכר הדירה, לו זקוקים מתמודדי הנפש כמו אוויר לנשימה”, אמרה הדס. “במציאות שבה ההשקעה הציבורית במערכת בריאות הנפש נמוכה בהרבה מהנהוג במדינות ה-OECD, זהו צעד בכיוון הנכון לתיקון הכללי שנדרש במערכת. נמשיך לפעול כדי להצעיד את בריאות הנפש בישראל קדימה ולאפשר למתמודדי הנפש את המערכת השיקומית המתקדמת לה הם ראויים”.

מנכ”לית אנוש ד”ר הלה הדס. צילום: טל רביב

באוגוסט 2022 דיווחנו ב”שווים” כי סכומי הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש לא עודכנו מזה 13 שנה, למרות ששכר הדירה בכל רחבי ישראל התייקר בעשור האחרון באופן ניכר. בעוד שבעשר שנים עלה שכר הדירה הממוצע ב-50% לפחות, הסיוע למתמודדי הנפש נותר בכל התקופה 770 שקלים לחודש.

בכלל, נראה שסכום הסיוע הזה נקבע באופן שרירותי ללא קריטריונים מובנים. בעוד שבמדינות אחרות ב-OECD סכומי הסיוע בדיור נגזרים מההוצאה בפועל על דיור, גובה ההכנסה הכוללת של  האדם והאחוז שמהווה ההוצאה לדיור מההכנסה הכוללת, בישראל אין התאמה כזו.

עד היום מי שנשא במימון הסיוע בשכר דירה למתמודדי נפש הוא משרד השיכון. מעתה, כאמור, מצטרף אליו משרד הבריאות. בחודשים האחרונים כיהן חבר הכנסת יואב בן צור מש”ס כממלא מקום שר הבריאות. אתמול הודיעה הממשלה כי החליטה למנות את חברו לסיעה, ח”כ משה ארבל, לשר הבריאות במינוי קבוע, עד שיתאפשר לדבריה להשיב את ח”כ אריה דרעי לתפקיד השר.

עוד בנושא:

שכר הדירה זינק בעשור ב-50%; הסיוע לנכים נשאר 770 שקלים

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

אמיר שטיין, יליד 1996, הוא כותב ומרצה, בעל ערוץ יוטיוב חינוכי, מתמודד נפש, יוצא החברה החרדית, טרנסג'נדר א-בינארי וסטודנט לספרות ופילוסופיה יהודית.

כתבות אחרונות