נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשותביה"ס בצפת לא הונגש – והתלמידים נשארים ללא מענה

ביה”ס בצפת לא הונגש – והתלמידים נשארים ללא מענה

ביורוקרטיה של העירייה משהה את הקמתו של מתחם נוסף בשטח המוסד הלימודי, ועשרות תלמידי יסודי מצויים בחוסר ודאות לגבי השנה הבאה: "ההורים לא יודעים מה לעשות"

המתחם בבית הספר "ללמוד וללמד" בצפת. צילום באדיבות ועד ההורים של בית הספר
המתחם בבית הספר “ללמוד וללמד” בצפת. צילום באדיבות ועד ההורים של בית הספר

לפני כתשע שנים פתח את שעריו בית הספר החרדי לחינוך מיוחד “ללמוד וללמד” בצפת, שהוקם על ידי העמותה למען ילדי צפת, עבור ילדים עם צרכים מיוחדים ומוגבלויות, וכיום לומדים בו כ-60 תלמידים ב-10 כיתות. למרות העובדה שבית הספר מיועד לצעירים עם מוגבלות, המבנים בהן נמצאות הכיתות לא מונגשים במלואם, ולא מותאמים לצרכיהם של התלמידים.

בנוסף לעובדה שהמבנים, שהושכרו במיוחד על ידי העמותה שהקימה את בית הספר, לא נותנים מענה לצרכיהם של התלמידים, יש ביקוש הולך וגובר לכיתות נוספות בשטחי בית הספר. לצורך הטיפול בנושא, לפני כשנתיים הקצה משרד החינוך אישור תקציבי לבניית מתחם נוסף בן שני בניינים שיכיל 10 כיתות חדשות ומונגשות (6 כיתות בבניין אחד, 4 כיתות בבניין אחר) עם מדרגות מיוחדות שתומכות בכיסאות גלגלים, בריכה טיפולית ועוד התאמות נדרשות. עם זאת, עד היום לא החלה בנייתו של המתחם החדש.

המתחם בבית הספר "ללמוד וללמד" בצפת. צילום באדיבות ועד ההורים של בית הספר
המתחם בבית הספר “ללמוד וללמד” בצפת. צילום באדיבות ועד ההורים של בית הספר

מה גורם לעיכוב?

כדי להתניע את תהליך הבנייה, על ראש העיר צפת, שוקי אוחנה, לכנס את ישיבת המועצה, ולאשר את ההקמה של המבנה החדש, אך הוא טרם עשה זאת, ועל כן תהליך הבנייה מתעכב משמעותית. במידה ואישור המועצה היה ניתן בסמיכות לאישור התקציבי של משרד החינוך, בימים אלו הייתה מסתיימת בנייתו, ובעיר צפת היו עוד 10 כיתות מותאמות לחינוך המיוחד.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


ישראל (שם המשפחה שמור במערכת), משמש נציג בוועד ההורים של “ללמוד וללמד”, וחושש שילדים עם צרכים מיוחדים לא יוכלו להיכנס לכיתות. “ההורים לא יודעים מה לעשות”, הוא מספר בצער, “אין עוד בית ספר לחינוך מיוחד מותאם בצפת, וההורים לילדים שלא יהיה להם מקום בשנה הבאה יצטרכו לרשום אותם לבתי ספר בערים אחרות כמו טבריה וקריית שמונה”. אורך הנסיעה מצפת לערים הסמוכות בהן קיימים מתחמי בית ספר מותאמים הוא בין חצי שעה לשעה, עובדה שמקשה מאוד על שגרת יומם של ההורים.

על אף הדחייה בהקמת המבנה הנוסף, בית הספר “ללמוד וללמד” מאפשר רישום לילדים נוספים בשנה הבאה, ועד כה נרשמו אליו מעל ל-60 תלמידים. כאמור, במצב הנוכחי, בית הספר לא יוכל לקלוט את כולם, ויאלץ לקבל רק חלק מהתלמידים, על פי ההנחיות של משרד החינוך. ועד ההורים מסר ל”שווים”: “אנחנו רוצים שבית הספר יקלוט את כולם, אבל הוא לא יצליח. לצערנו, הוא יקלוט ילדים רק בהתאם למה שיוכל”.

בתי הספר המונגשים בערים האחרות – לא חרדיים

יתר על כן, בתי הספר המונגשים בערים הסמוכות לא שייכים למערכת החינוך החרדית, מה שיקשה עוד יותר על הורים חרדים לרשום אצלם את ילדיהם. “בתי הספר לא מותאמים לדרך החיים שלנו”, מוסיף ישראל בצער.

עוד הוא מספר כי ההורים לתלמידים שנרשמו לבית הספר ממתינים להתפתחויות, ולא רוצים למהר ולרשום את הילדים לבתי ספר אחרים מחוץ לצפת. “הם לא מוכנים לוותר, ומקווים מאוד שיוכלו להכניס את ילדיהם לבית הספר. כרגע ברור לכולנו שזה לא אפשרי”, אמר לסיכום.

תגובת ראש העיר צפת, שוקי אוחנה, לא התקבלה עד למועד פרסום הידיעה, ותתפרסם כשתתקבל.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות