נושאים קשורים

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה
הסתדרות 480-100

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
ראשימאמרים מיוחדיםהאחות המיוחדת נכנסת ל"אח הגדול"

האחות המיוחדת נכנסת ל”אח הגדול”

ליובל מעתוק ממגדל העמק יש אח תאום עם מוגבלות שכלית, שהוא כל חייה. הערב היא תיכנס לבית המפורסם במדינה – כדי להעלות את המודעות לאנשים עם מוגבלויות כמוהו

הערב, בפתח תוכנית “האח הגדול” בערוץ רשת 13, תיכנס לבית האח דיירת מעניינת במיוחד. קוראים לה יובל מעתוק, היא בת 27 ואחותו התאומה של קובי, שנולד עם מוגבלות שכלית.

כשנולדו, יצאה יובל ראשונה, בריאה ושלמה, אבל קובי הסתבך בלידה ונשאר שעה שלמה נוספת בתוך הרחם. העיכוב שיבש את לידתו, והוא נולד עם מוגבלות שכלית.

מאז ועד היום היו ונשארו יובל וקובי קרובים. בילדותה זוכרת יובל את המוגבלות של אחיה כמשהו שמלווה אותה יום יום. לאורך כל השנים, היא תהתה תמיד מה היה קורה אם קובי היה יוצא ראשון. האם היא זו שהייתה נולדת עם המוגבלות?

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

בפוסט מרגש באינסטגרם, היא חשפה לאחרונה את תחושותיה. “מה היה קורה אם את היית יוצא ראשון? אם אני הייתי יוצאת שעה אחריך? מה היה קורה אם אני הייתי יוצאת הילדה המיוחדת?”, כתבה.

מעתוק ממשיכה ומספרת על התסכול אותו חוותה, לאור החיים הכל כך שונים שלה ושל אחיה. “למה אני יכולה להיות בבית כל יום, ואתה רק בסופ”ש כל שבועיים?”, היא שואלת. “למה אצלי יכולה להיות זוגיות רגילה ואצלך זה קצת מסובך?”.

מעתוק, שעקב המצב הקדישה את חייה לאחיה, מתנדבת כבר עשר שנים בעמותת אקים, עוד מלפני גיוסה לצבא, כדי לעזור לילדים ואנשים כמוהו ולהגביר את המודעות למוגבלויות שכליות. המוטיבציה והערכה שיש לה לקהילה לא רק גרמו לה להמשיך בעשייה ההתנדבותית גם בזמן הצבא, וגם לאחריו, אלא גם לקבל אות כבוד מעיריית מגדל העמק על עשייתה רבת השנים למען הקהילה.

יובל וקובי מעתוק. תמונה מתוך האינסטגרם

העלאת המודעות באה לידי ביטוי גם בפוסט מרגש שכתבה מעתוק בקבוצת “אוטיסט זה לא קללה”. בפוסט היא מספרת שזכתה באח מיוחד, אבל לצערה יש בחברה שלנו אנשים שלא מפסיקים להשתמש במילים “אוטיסט” ו”מפגר” כקללה.

“אני רוצה שאותם אנשים שמשתמשים במילים האלו יחשבו לפני על אותו אדם עם מוגבלות שבאותו הרגע השוו אנשים אליו”, היא מספרת בצער. היא מסיימת את הפוסט בבקשה להפסיק לדבר ככה: “תעשו מאמץ ואל תשתמשו במילים האלו בתור קללה. אם לא בשבילי, אז בשבילם.”

למעתוק יש אח נוסף, כרמל. ביחד אתו הם מטפלים בקובי ודואגים לכל צרכיו. היא מבטיחה בפני כולם שהמצב יישאר ככה תמיד. “אני וכרמל נדאג שלעולם לא יחסר לך כלום ושום דבר”, היא סיפרה בהתרגשות בפוסט שהעלתה לכבוד יום הולדתם ה-25. “גם שאתחתן בעזרת השם, בבית שלי יהיה חדר רק בשבילך. תמיד יהיה לך לאן לחזור מההוסטל”.

היום בערב, כאמור, תיכנס מעתוק לבית המפורסם במדינה – בתקווה להעלות את המודעות לקהילה ולצרכיה, ועל מנת לצמצם את תופעת השימוש במילים “אוטיסט” ו”מפגר” כקללה. מעתוק רוצה לגרום לכל המדינה להבין שצריך להתייחס לאנשים עם מוגבלות ממש כמו כולם.

את דבר היכנסה לבית האח חשף ערן סוויסה, כתב הבידור של “ישראל היום”.

הפוסט של יובל באינסטגרם
יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות