נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותעמותת "אתגרים" יוצאת לגיוס המונים: "ירידה משמעותית בהכנסות"

עמותת “אתגרים” יוצאת לגיוס המונים: “ירידה משמעותית בהכנסות”

העמותה, שמסייעת לאנשים עם מוגבלות באמצעות ספורט אתגרי, מתקשה להמשיך לממן את פעילותה ומגייסת כסף מהציבור

“פגיעה דרמטית”. פעילות של עמותת אתגרים (צילום: אריה סטרק)

עמותת “אתגרים” מתמודדת עם קשיים תקציביים ויוצאת לקמפיין גיוס המונים – על מנת לגייס כסף מהציבור. בעמותה טוענים כי הסיבות למשבר אליו נקלעו הן שילוב של כמה גורמים, בהם עלייה בהוצאות העמותה; עיכוב או הפסקת תקציבים ממשלתיים שיועדו אליהם; וכן משבר הקורונה שפגע בהם. התוצאה: ירידה משמעותית בהכנסות העמותה.

עמותת “אתגרים” נוסדה על ידי נכי צה”ל ואנשי שיקום, במטרה להעצים ולשלב חברתית אנשים עם מוגבלות באמצעות ספורט אתגרי בטבע. פעילות העמותה פתוחה לכלל ציבור האנשים עם מוגבלות פיזית, קוגניטיבית, תקשורתית, נפשית וחושית – בכל הגילאים. פעילויות העמותה מתקיימות בכל רחבי הארץ. מדי שנה לוקחים חלק בפעילויות כ-6,000 ילדים ובני נוער וכ-1,000 בוגרים. בעמותה מתנדבים כ-1,400 איש.

בעמותה אומרים כי ללא התקציבים החסרים, היא תתקשה להמשיך ולממן את הפעילויות. לאחרונה החלה העמותה במספר מהלכי התייעלות במטה הארגון, כדי לצמצם הוצאות ולהימנע ככל האפשר מפגיעה באלפי האנשים להם מסייעת “אתגרים”.

העמותה הציבה יעד גיוס של 3 מיליון שקלים. נכון לכתיבת שורות אלה, גויסו כבר מעל 1.7 מיליון שקלים.

בשיחה עם ניר הכהן, מנכ”ל העמותה, הוא מספר על שני עיכובים כספיים שחווה הארגון מצד משרדי ממשלה. הראשון הוא של 350 אלף שקלים שהיו אמורים להגיע ממשרד הרווחה במסגרת תקצוב שנתי. לטענתו, התמיכה לשנת 2023 אושרה באופן רשמי בנובמבר 2022 והייתה אמורה להיות מועברת עד סוף השנה – אך לא הגיעה עד היום.

בעיה נוספת התרחשה בגזרת משרד החינוך, במסגרת מכרז בו זכתה העמותה. מדובר בהתקשרות דרך מכרז להפעלת ספורט אתגרי (חבל ואופניים) לחינוך המיוחד, בגובה של כ-4 מיליון שקלים לשנה. “ההתקשרות מול משרד החינוך נמשכת ברצף כ-20 שנה”, מסביר הכהן. “לאחר סיום המכרז הקודם, ביוני 2022, היה לנו, בהכירנו את השוק, בסיס להאמין שנזכה בו שוב, ואכן כך היה. אולם במקום שייווצר רצף בין המכרזים, כפי שהיה מצופה, או לכל היותר פער זמנים קצר, נוצר בפועל פער של שנה. עקב העיכוב ייקח עוד זמן לא ידוע עד שהזכייה תתורגם לתקציב שיועבר בפועל לעמותה”.

“שני המקרים האלה, לצד הסיבות האחרות, אלו יחד יצרו פער ואתגר תקציבי ותזרימי שלא יאפשר לנו להמשיך בפעילות בהיקפה הנוכחי אם לא נגייס כסף באמצעות הקמפיין”, מסביר הכהן.

ממשרד הרווחה נמסר בתגובה: הכסף יעבור בימים הקרובים.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: ההתקשרות האחרונה עם עמותת אתגרים הסתיימה ביוני 2022 ולא יצאה כל הודעה על התחייבות המשרד לפרסום מכרז בנושא זה בתאריך מסויים. חשוב לציין כי לספק זה אין בלעדיות ולא הובטח שהוא ימשיך לתת שירות למשרד, על כן כל קשיים כלכליים של הספק הינם באחריותו בלבד. יצויין כי תהליך כתיבת מכרז כרוך בעבודה של גורמים שונים במשרד ומתמשך ככל שנדרש.

“נותנים לי להרגיש שאני בנאדם רגיל”

דניאל סטרק בריליאנט, בן 28 תושב השרון, הוא אחד מעובדי עמותת אתגרים. כשהיה בכיתה ב’, נפצע סטרק באורח אנוש בתאונת דרכים עם אוטובוס בית ספר. הוא נשאר משותק בחלק הימני של גופו, ומתקשה בדיבור. לאחר השיקום – הגיע לאתגרים. “התחלתי להתנדב בכל מה שקשור לטיולי משפחות, וכיום אני כבר שנתיים עובד כרכז ענף טיולי אתגרים”, הוא מספר. “נותנים לי להרגיש שאני בן אדם רגיל, עם קצת נכות אבל כמו כולם”.

לאמיר ארגמן, בן 34 מתל אביב, סיפור דומה למקרה של דניאל. הוא נפצע אנוש בתאונה בגיל 18, ונותר משותק. לאחר שיקום ארוך הוא הולך היום כמעט כרגיל (“צליעה קטנה”) ואפילו משתתף במרתונים. “בלי הליווי של אתגרים בחיים לא הייתי מגיע להישגים האלו”, הוא אומר. לפני 15 שנה הגיע לעמותה, כשהפעילות הראשונה שלו הייתה רכיבה על אופניים זוגיים. בחצי שנה הראשונה כל צד ימין שלו היה משותק, אז קשרו את רגליו לפדלים ואת ידיו לכידון. “העיקר לפדל”, הוא משחזר. כיום הוא משתתף בקבוצות הליכה וריצה, וגם בגלישת גלים. במקביל הוא עובד בהנהלה.

גם סטרק וגם ארגמן מקווים שקמפיין גיוס ההמונים יצליח, כדי שתימנע פגיעה בפעילות השוטפת של העמותה.

לעמוד גיוס ההמונים של “אתגרים” הקליקו כאן

חיפאית, עברה בתי ספר כל שנתיים בכל העולם מכיתה א׳ ועד שהתגייסה. אדריכלית, אבל כותבת מאז ומעולם. מעדיפה ללמוד אנשים מלתכנן בניינים.

כתבות אחרונות