נושאים קשורים

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה
הסתדרות 480-100

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
ראשיאוטיזם"ביקשתי מעידו פשוט לכתוב כמה מילים על כל תמונה שלו"

“ביקשתי מעידו פשוט לכתוב כמה מילים על כל תמונה שלו”

תערוכה של הצלם עידו עילם, על הספקטרום האוטיסטי, תיפתח השבוע בכפר סבא. לצד כל צילום יופיע סיפור מנקודת מבטו הייחודית

“השילוב בין תמונה לטקסט הוא מאוד מיוחד”. עידו עילם (צילום מהאלבום המשפחתי)

ביום רביעי הקרוב (7 ביוני) תיפתח בכפר סבא תערוכת צילומים מעניינת במיוחד: “תראו אוטי”. מאחורי התערוכה עומד עידו עילם, צלם בן 20, שמאובחן על הספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה.

“תמיד נמנענו מלעשות לעידו אבחון ללקות תקשורתית”, מספר אביו, ליאור עילם. “היה דיסוננס כל כך גדול בין היכולות שלו בבית הספר להתנהגות שלו. הוא היה נרדם בכיתה ובורח משיעורים. כך למעשה הבנו שהוא מתמודד עם הפרעת קשב וריכוז, לצד חרדה. לצד זה, הוא הראה עניין גדול בצילום, וכשהגיע לבית הספר ‘צורים’ גילינו את הכישרון הגדול שלו”.

עידו השתתף עד כה כבר בשתי תערוכות גדולות בכפר סבא. בעקבותיהן פנתה לאבא ליאור אמא לילד עם מוגבלות ואמרה שהייתה שמחה לראות את עידו גם כותב טקסט לצד כל תמונה, שיסביר את נקודת מבטו הייחודית ואיך הוא רואה את התמונה. “כך נולד הרעיון לתערוכה החדשה”, מספר האב. “ביקשתי מעידו לכתוב כמה מילים על כל תמונה, ולספר במילים שלו למה בחר להנציח דווקא את הרגעים האלה. השילוב בין התמונה לטקסט הוא מאוד מיוחד. ידענו שיש לו יכולות התבטאות בכתב, אבל לא ידענו עד כמה. גילינו עוד עומק וכישרון שחבויים בו”.

מי שיארח את התערוכה בביתו הוא משה גרומב, מתנדב בקהילה למעלה מארבעה עשורים, שהקים ועומד מאחורי עמותת “זינוק לדרך חדשה”. לדבריו, “מטרת העמותה היא לתת לאנשים להמריא בכל מיני דרכים. הסיפור של עידו נגע בנו, והחלטנו לאמץ אותו ולעזור לו למכור תמונות”.

גרומב גייס כנותנת חסות גם את קבוצת ח.י, יבואנית ומשווקת מוצרי אלקטרוניקה. כל הכסף ממכירת התמונות מיועד לרכישת ציוד צילום לעידו.

צילום ומילים: עידו עילם. מתוך התערוכה
חיפאית, עברה בתי ספר כל שנתיים בכל העולם מכיתה א׳ ועד שהתגייסה. אדריכלית, אבל כותבת מאז ומעולם. מעדיפה ללמוד אנשים מלתכנן בניינים.

כתבות אחרונות