נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך



אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותיוניליוור: "בכל קמפיין שלנו יהיה לפחות עובד אחד עם מוגבלות"

יוניליוור: “בכל קמפיין שלנו יהיה לפחות עובד אחד עם מוגבלות”

תאגיד הענק השיק מסע פרסום בשם "מאמינים בכישרון" שנועד להפוך את תעשיית ההפקות לנגישה עבור אנשים עם מוגבלות, גם מאחורי המצלמות

“אקשן”: צעיר עם מוגבלות על הסט של יוניליוור. צילום באדיבות החברה

מחקר חדש שפירסמה יוניליוור, מחברות המזון הגדולות בעולם, חושף את ההזדמנות הגדולה שיש לתעשיית הפרסום לפתח את היצירתיות וליצור קשרים עמוקים יותר עם צרכנים מגוונים, וזאת על ידי שימוש ביוצרי תוכן מקהילת המוגבלויות.

במחקר, שפורסם לפני כמה ימים, השתתפו 50 יוצרי תוכן עם מוגבלויות מארה”ב, בריטניה וברזיל, והוא חלק ממסע הפרסום החדש של יוניליוור שנקרא “מאמינים בכישרון”. המסע הזה נכלל ביוזמת ה-Act 2 Unstereotype של החברה, ששואפת למגר הטיות מערכתיות וחסמים המונעים מקהילות מוחלשות ובתת-ייצוג לקבל גישה מלאה להזדמנויות בתעשיית השיווק והפרסום, למגר סטריאוטיפים מזיקים ולשפר את השוויון.

במקביל, השיקה יוניליוור את “מחויבות הסט המכליל” שלה, כדי לכלול לפחות אדם אחד מקהילת המוגבלויות כחלק מהצוות הממונה על הפקת פרסום שתקציבה 100 אלף יורו ומעלה. בנוסף, משיקה החברה “ערכת כלים להפקה מכלילה”, שנוצרה בשיתוף קהילת המוגבלויות וכוללת ​​שיטות עבודה מומלצות כדי להפוך את הפקות הפרסום לבטוחות ומכילות יותר לאנשים עם מוגבלויות. מדובר למעשה בקוד פתוח שמוצע לשימושן של סוכנויות קריאייטיב וחברות הפקה.

מה מלמד המחקר החדש?

מהמחקר החדש עולה שיוצרים עם מוגבלויות מצליחים להטביע את חותמם במדיה החברתית, הופכים אותה ליותר מכילה ומושכים עוקבים עם תוכן מרתק, שמסתמך על החוויה החיה שלהם ומפרק סטריאוטיפים. כ-82% מהם אמרו כי הם משגשגים כתוצאה מהיכולת להשפיע על אחרים ועל החברה, ו-71% אמרו שהם נהנים מהגישה שצברו לקהילה חדשה ומחשיפה להזדמנויות וחוויות חדשות שהעניקה להם.

62% מיוצרי התוכן אמרו כי ישמחו לשקול עבודה בפרסום, טלוויזיה, רדיו וקולנוע, וכבר משתמשים במיומנויות מפתח כמו עריכת וידיאו, הפקה, הפעלת מצלמה, הפקת כתוביות, בימוי ותסריט, כדי ליצור את התוכן שלהם. עם זאת, 90% אמרו שהם מרגישים שלעמדות ודרכי החשיבה של אנשים מסביבם יש השפעה על הכללתם בתעשייה זו.

נכון להיום, אנשים עם מוגבלות מייצגים רק 8.3% מהתפקידים על המסך ו-6% מאחורי המצלמות בבריטניה. בארה”ב, 34% מהאנשים עם מוגבלויות מרגישים שיש חוסר בייצוג שלהם בתקשורת, ו-52% מרגישים כי הם מיוצגים באופן לא מדויק.

כאחד המפרסמים הגדולים בעולם, יוניליוור החליטה לתמוך בתעשיית ההפקה – כך שתהפוך ליותר מכילה ונגישה עבור אנשים עם מוגבלויות גם מאחורי המצלמה. “אנחנו מזהים לא רק את הרעיונות, הכישורים ונקודות המבט שהם יביאו לפרסום”, מסרו מהחברה, “אלא גם את ההשפעה שתהיה לכך על הסיפורים המסופרים והייצוג על המסך”.

כוח מותג טוב יותר, הנאה גדולה יותר מפרסומות

“כשאנחנו ממשיכים לשאוף ליצירתיות טובה יותר בפרסום שלנו ומבקשים לבנות קשרים טובים יותר עם כל האנשים ברחבי העולם, זה הכרחי שאנשים עם מוגבלות יהיו חלק מהתהליך היצירתי שעובד גם מאחורי המצלמה וגם על המסך”, אמרה אלין סנטוס, מנהלת מותג ראשי ומנהלת הון, גיוון והכלה ביוניליוור. “יוצרי תוכן כבר יצרו את המרחב המכליל להפליא הזה במדיה החברתית ומראים לנו שאפשר להיות אותנטיים ולשבור סטריאוטיפים.

“תעשיית הפרסום עשויה להפיק תועלת מניצול הכישרון המיומן הזה. ההוכחה היא בתוצאות שלנו ובפרסום לא סטריאוטיפי ומתקדם שמספק ליוניליוור כוח מותג טוב יותר ב-94%, שכנוע מותג טוב יותר ב-67% והנאה טובה יותר מפרסומות ב-76%”.

דנה קאדן, מנהלת הפקות הפרסום העולמית של יוניליוור, אמרה: “אנו מחויבים לשנות את האופן שבו אנו פועלים בהפקות מסחריות, כדי להבטיח שנרתום את כל הכישרונות הגדולים מקהילת המוגבלויות. למרות שעדיין יש לנו הרבה מה ללמוד, אם מותגים נוספים יוכלו להפוך את מערכי הייצור שלהם למכילים יותר, הם לא רק ייצרו יותר הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות, אלא גם ירוויחו מאוד מהיצירתיות שהם יביאו לתעשייה שלנו”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות