נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםצעירה עם אוטיזם היא מצטיינת הנשיא: "לא רוצה שיקטלגו אותי"

צעירה עם אוטיזם היא מצטיינת הנשיא: “לא רוצה שיקטלגו אותי”

תהילה שפורן זכתה בפרס על פועלה בשירות הלאומי-אזרחי ב"אגודה להתנדבות" בתחום הילדים עם צרכים מיוחדים: "האהבה שאני מקבלת גדולה מזו שאני נותנת"

תהילה שפורן. צילום: האגודה להתנדבות
תהילה שפורן. צילום: האגודה להתנדבות

תהילה שפורן, צעירה בת 21 על הרצף האוטיסטי, נבחרה השבוע למצטיינת הנשיא בשירות הלאומי-אזרחי, על התנדבותה ופועלה למען ילדים עם צרכים מיוחדים. את התעודה קיבלה בטקס מרגש שנערך אמש (שלישי) בבית הנשיא.

“היה מרגש מאוד”, משחזרת שפורן. “חשוב לי מאוד לציין, שבלי התמיכה של המשפחה והסביבה הקרובה שלי, לא הייתי מגיעה לאיפה שאני נמצאת היום”. בטקס נכחו נשיא המדינה יצחק (בוז’י) הרצוג, שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, מנכ”ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, ראובן פינסקי ומנכ”ל האגודה להתנדבות, ירון לוץ.

תהילה שפורן עם התעודה. צילום: האגודה להתנדבות
תהילה שפורן עם התעודה. צילום: האגודה להתנדבות=

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


מסלול שירות מיוחד

שפורן אובחנה בגיל 18 עם אוטיזם בתפקוד גבוה, לאחר התלבטות בקרב הרופאים, לרבות חוות דעת אחת שאף שללה את האבחנה. היא מצידה, חיה עם האבחנה בשלום, ואף גאה בה. בימים אלו היא מתנדבת ב”עוצמה”, המציעה שירות לאומי לצעירים עם צרכים מיוחדים, דרך האגודה להתנדבות. מדובר במסלול שירות המציע מגוון מקומות להתנדבות ותרומה לחברה. התוכנית כוללת ליווי צמוד ומעטפת להתמודדות עם אתגרים שונים למתנדבים עם צרכים מיוחדים.

מזה חמש שנים האגודה להתנדבות, בשיתוף “עלה גדרה”, מפעילות יחד את “עלי”, מסגרת המיועדת לצעירות דתיות עם מוגבלות, ומאפשרת להן לשלב בין שירות לאומי, לימודי מדרשה ומגורים בדירות שירות בגבעת וושינגטון שבפתח תקווה. תהילה היא חלק מהתוכנית המיוחדת, ובמסגרתה היא גרה בדירת שלושה חדרים המיועדת לשכן אותה ואת חברותיה המתנדבות דרך התוכנית.

בזמנה הפנוי, תהילה מבלה עם חברותיה באזור המגורים ב”עלי”, וגם שם, היא מציינת, מכיוון שלא כולן בעלות אותן יכולות תפקוד, חשוב לה לעזור במה שהיא יכולה.

“חשוב לי לעורר מודעות”

שנה שעברה התנדבה תהילה בגן תקשורת לילדים בגן חובה, והשנה היא פועלת למען ילדים בגיל הרך עם צרכים מיוחדים, במעון “עלעלים”. “התפקיד שלי שם זה לשמח ולטפל בילדים בני שנה עד שלוש. האהבה שאני מקבלת היא יותר גדולה מהאהבה שאני נותנת”, מסכמת שפורן בסיפוק.

“אוטיזם זה מגוון גדול של דברים, ולאנשים יש נטייה לשפוט בגלל חוסר מודעות”, היא אומרת. “תמיד היה לי חשוב לעורר את המודעות בעניין. יום אחד חברה פנתה אליי וביקשה שאסביר וארחיב על הנושא מול קבוצה של אנשים במקום בו היא מתנדבת. זה התחיל מזה, והיום מתקשרים אליי מתנועות נוער ובתי ספר כדי שאעביר להם שיחות מודעות על אוטיזם לנוער”, היא מוסיפה ומספרת בגאווה. “נוטים לקטלג אותי, ואני רוצה לשים לזה סוף”.

אם אתם צעירים עם מוגבלות (בנים ובנות) ומתעניינים בשירות לאומי מותאם, אתם מוזמנים להקליק כאן ולקבל עוד פרטים.

חיפאית, עברה בתי ספר כל שנתיים בכל העולם מכיתה א׳ ועד שהתגייסה. אדריכלית, אבל כותבת מאז ומעולם. מעדיפה ללמוד אנשים מלתכנן בניינים.

כתבות אחרונות