על פי הודעה שפורסמה היום (רביעי), משרד החינוך, השלטון המקומי והנהגת ההורים הארצית החליטו כי החל משנת הלימודים הבאה יסתיים יום הלימודים בכל כיתות התקשורת בגנים ובבתי ספר שבחינוך הרגיל והמיוחד בשעה 16:00, במקום בשעה 17:00.
בנוסף, בשיתוף הרשויות המקומיות והנהגת ההורים הוחלט לבחון מודלים להארכת יום הלימודים החל מהשנה לאחר מכן, כדי ליישם מודל נבחר בפריסה ארצית. “אנחנו מודעים לקושי ולאתגרים הנובעים מהחלטה זו בעבורכם, ההורים”, נמסר בשם משרד החינוך, השלטון המקומי והנהגת ההורים. “יחד עם זה, מתוך דאגה לחינוכם והתפתחותם של ילדכם, צו השעה מחייב לקבל החלטה מושכלת ואחראית”.
“בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בשיעור התלמידים המאובחנים על הרצף האוטיסטי”, נמסר עוד. “כתוצאה מכך, נרשמה עלייה חדה במספר הגנים וכיתות התקשורת. במקביל יש מחסור ניכר בעובדי הוראה, עובדי טיפול ועובדי סיוע כחלק ממגמה עולמית וארצית הולכת וגוברת בתחום זה. כדי להתמודד עם אתגר זה, משרד החינוך מקדם בימים אלה בשיתוף השלטון המקומי והנהגת ההורים הארצית תוכנית אסטרטגית להרחבת ההון האנושי במערכת החינוך בכלל, ובחינוך המיוחד בפרט, תוך בניית שותפות בין-משרדית”.
על פי ההודעה שנמסרה, המחסור הצפוי בכוח אדם בגנים ובכיתות התקשורת חייב את המשרד לבחון פתרונות שונים. על פי הנטען, הפתרונות נבחנו לעומק, תוך קיום שיח והיוועצות עם כלל גורמי המקצוע, עם השלטון המקומי ועם נציגי ההורים.
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
אלו”ט: “נבחן הגשת עתירה”
מאלו”ט נמסר בתגובה לדברים: “קיצור יום הלימודים יפגע פגיעה אנושה בתלמידים על הרצף האוטיסטי, שזקוקים לטיפולים ולשגרה יותר מהכול, וכן ביכולת הכלכלית של ההורים שלא יוכלו לעבוד במשרה מלאה, כשגם ככה הם משקיעים משאבים רבים בטיפול בילדים”.
“במקום שמשרד החינוך יחפש פתרונות יצירתיים – ובראשם שיפור תנאי השכר למורי החינוך המיוחד שעובדים שעות ארוכות ומטפלים באהבה בתלמידים מורכבים, המשרד והשר בוחרים בפתרון הקל והבלתי מידתי של ביטול גורף כללי של יום הלימודים הארוך עבור כלל התלמידים על הרצף האוטיסטי שיישארו ללא מסגר”, נכתב עוד בתגובה. “אלו”ט תבחן אפשרות של הגשת עתירה נגד החלטת משרד החינוך ותאבק בכל הכוח על מנת למנוע את קיצור יום הלימודים באופן גורף”.