נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהוחלט: הלימודים בכיתות התקשורת יסתיימו ב-16:00

הוחלט: הלימודים בכיתות התקשורת יסתיימו ב-16:00

על פי הודעה שפרסמו השלטון המקומי, משרד החינוך והנהגת ההורים, השינוי יחל כבר בשנת הלימודים הקרובה. ההורים וארגוני הזכויות זועמים: "פגיעה אנושה בתלמידים"

בית ספר, מערכת החינוך (אילוסטרציה). צילום: BigStock, k.samurkas
בית ספר, מערכת החינוך (אילוסטרציה). צילום: BigStock, k.samurkas

על פי הודעה שפורסמה היום (רביעי), משרד החינוך, השלטון המקומי והנהגת ההורים הארצית החליטו כי החל משנת הלימודים הבאה יסתיים יום הלימודים בכל כיתות התקשורת בגנים ובבתי ספר שבחינוך הרגיל והמיוחד בשעה 16:00, במקום בשעה 17:00.

בנוסף, בשיתוף הרשויות המקומיות והנהגת ההורים הוחלט לבחון מודלים להארכת יום הלימודים החל מהשנה לאחר מכן, כדי ליישם מודל נבחר בפריסה ארצית. “אנחנו מודעים לקושי ולאתגרים הנובעים מהחלטה זו בעבורכם, ההורים”, נמסר בשם משרד החינוך, השלטון המקומי והנהגת ההורים. “יחד עם זה, מתוך דאגה לחינוכם והתפתחותם של ילדכם, צו השעה מחייב לקבל החלטה מושכלת ואחראית”.

“בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בשיעור התלמידים המאובחנים על הרצף האוטיסטי”, נמסר עוד. “כתוצאה מכך, נרשמה עלייה חדה במספר הגנים וכיתות התקשורת. במקביל יש מחסור ניכר בעובדי הוראה, עובדי טיפול ועובדי סיוע כחלק ממגמה עולמית וארצית הולכת וגוברת בתחום זה. כדי להתמודד עם אתגר זה, משרד החינוך מקדם בימים אלה בשיתוף השלטון המקומי והנהגת ההורים הארצית תוכנית אסטרטגית להרחבת ההון האנושי במערכת החינוך בכלל, ובחינוך המיוחד בפרט, תוך בניית שותפות בין-משרדית”.

על פי ההודעה שנמסרה, המחסור הצפוי בכוח אדם בגנים ובכיתות התקשורת חייב את המשרד לבחון פתרונות שונים. על פי הנטען, הפתרונות נבחנו לעומק, תוך קיום שיח והיוועצות עם כלל גורמי המקצוע, עם השלטון המקומי ועם נציגי ההורים.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


אלו”ט: “נבחן הגשת עתירה”

מאלו”ט נמסר בתגובה לדברים: “קיצור יום הלימודים יפגע פגיעה אנושה בתלמידים על הרצף האוטיסטי, שזקוקים לטיפולים ולשגרה יותר מהכול, וכן ביכולת הכלכלית של ההורים שלא יוכלו לעבוד במשרה מלאה, כשגם ככה הם משקיעים משאבים רבים בטיפול בילדים”.

“במקום שמשרד החינוך יחפש פתרונות יצירתיים – ובראשם שיפור תנאי השכר למורי החינוך המיוחד שעובדים שעות ארוכות ומטפלים באהבה בתלמידים מורכבים, המשרד והשר בוחרים בפתרון הקל והבלתי מידתי של ביטול גורף כללי של יום הלימודים הארוך עבור כלל התלמידים על הרצף האוטיסטי שיישארו ללא מסגר”, נכתב עוד בתגובה. “אלו”ט תבחן אפשרות של הגשת עתירה נגד החלטת משרד החינוך ותאבק בכל הכוח על מנת למנוע את קיצור יום הלימודים באופן גורף”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות