נושאים קשורים

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
הסתדרות 480-100

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי
ראשיאוטיזםאבחון וטיפול באוטיזםבעקבות הפרסום ב"שווים": בניית ביה"ס בצפת תחל בקרוב

בעקבות הפרסום ב”שווים”: בניית ביה”ס בצפת תחל בקרוב

אחרי עיכובים ביורוקרטיים של שנתיים, העירייה תתחיל בהקמת המתחם לחינוך מיוחד כבר בחודשים הקרובים: "מאות ילדים מחכים"

המתחם בבית הספר "ללמוד וללמד" בצפת. צילום באדיבות ועד ההורים של בית הספר
המתחם בבית הספר “ללמוד וללמד” בצפת. צילום באדיבות ועד ההורים של בית הספר

הפרסום ב”שווים” עובד: בחודש שעבר חשפנו כי לפני כשנתיים ניתן אישור וחולק תקציב ממשרד החינוך לבניית מתחם נוסף לחינוך מיוחד בבית הספר “ללמוד וללמד” בצפת. אלא, שמאז אותו אישור, בניית המתחם טרם החלה, ועשרות הורים לילדים עם מוגבלות נותרו ללא מענה חינוכי הולם באזור מגוריהם.

יצוין כי במתחם בית הספר קיימים מבנים לחינוך מיוחד כבר היום, אבל אלו אינם מונגשים בצורה אופטימלית שמספקת את כל התלמידים. בניית המתחם החדש אמורה לפתור את המצוקה הזו. כידוע, בשנים האחרונות ניכרת עלייה בביקוש לשיבוץ בכיתות החינוך המיוחד, אך עקב העיכוב בבנייה וחוסר המקום בכיתות הקיימות, חלק מהתלמידים יאלצו לכתת רגליהם לבתי ספר בערים אחרות – טבריה וקריית שמונה – מרחק של בין חצי שעה לשעה נסיעה ממקום מגוריהם בכל כיוון.

בעקבות החשיפה ב”שווים”, מועצת העיר נוכחה למצוקה הקשה של ההורים תושבי העיר, והפגיעה בתלמידים שנוצרת בעקבות המצב, והחליטה לכנס ביום חמישי האחרון ישיבת מועצה כדי לדון באישור להקמת המתחם. הנושא אושר פה אחד. ועד ההורים של “ללמוד וללמד” בירך את ההחלטה החשובה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


המתחם יעמוד בעוד כשנתיים

כעת, משניתן האישור על ידי מועצת העיר, ייצא פרויקט הקמת המתחם החדש למכרז קבלנים. בתום המכרז, שצפוי לארוך בין חודשיים לארבעה, תוטל המשימה על אחד מהקבלנים שייבחר למשימה, ותחל בניית המתחם. “בעוד שנתיים וחצי יתגשם החלום של כל ההורים של הילדים המיוחדים”, אומר ישראל מוועד ההורים של “ללמוד וללמד” בהתרגשות. “מה שעבר על ההורים בשנים האחרונות היה קשה מנשוא, כל בוקר הם היו צריכים לקחת את ילדיהם להתחנך בערים אחרות”, הוסיף.

המבנה החדש שייבנה יכלול עשר כיתות בהן ילמדו בין 70 ל-100 תלמידים. מתוך 10 כיתות חדשות שייבנו, שבע מהן יוקדשו לאוטיסטים ושלוש ייבנו לילדים עם מוגבלות שכלית התפתחותית (מש”ה). “המתחם החדש ייתן שקט לעשרות הורים שחוו שגרת חיים קשה, כשלא היה מתחם מותאם בצפת”, נמסר עוד מוועד ההורים.

“מענה למאות ילדים”

מלבד הקושי בחינוך בערים אחרות עקב המרחק וזמני הנסיעה, קושי מהותי נוסף שהיה להורים בצפת היה שהכיתות בהן למדו ילדיהם לא היו חרדיות. “היה לנו קשה מאוד שבננו למד בכיתה שלא תואמת את דרך החיים שלנו בבית”, מספר אחד ההורים החרדים. “עכשיו, בזכות האישור, כשהמתחם יהיה מוכן, הוא ילמד על פי אורך חיינו, ולא יצטרך להיקרע בין החינוך בבית לחינוך בבית הספר”.

כאמור, ייקח עוד זמן עד שהמבנה יהיה מוכן, אך גם כשהוא יהיה מוכן, המבנים הקיימים לא ייהרסו ויוסבו לחדרי טיפול. “בשל הביקוש הרב, הכיתות שיש היום יהפכו לחדרי טיפול לילדים, ובכך ישפרו יותר את מצבם”. מסביר ישראל מוועד ההורים. “המתחם החדש ייתן מענה לעשרות ומאות ילדים שזקוקים לו”.

עד שהמתחם יוקם, בית הספר יצטרך להמשיך למצוא פתרונות זמניים לביקוש הרב, בתקווה לקבל את רובם. “ננסה למצוא פתרונות לזמן הקרוב, אך לפחות עכשיו אנו יודעים שהמצב נפתר ובעוד שנתיים וחצי יעמוד מתחם חדש לרווחת הילדים”, מסכם ועד ההורים.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות