נושאים קשורים

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה



שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
ראשיאנשים עם מוגבלויותהוקרה יפה: מרכז יום לאנשים עם מוגבלות על שם אילן גילאון

הוקרה יפה: מרכז יום לאנשים עם מוגבלות על שם אילן גילאון

טקס הנחת אבן הפינה למרכז התקיים היום בהרצליה. מנכ"ל העירייה: "גילאון ז"ל הוא מקור השראה לעשייה, יוזמה והובלה, חרף המגבלה הפיזית שלו"

אילן גילאון ז״ל. צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ
אילן גילאון ז״ל. צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

טקס הנחת אבן הפינה למרכז יום לאנשים עם מוגבלות בהרצליה על שם חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון ז”ל התקיים היום בשכונת יד התשעה בעיר.

המרכז החדש יוקם באמצעות החברה לפיתוח הרצליה, ועל התכנון האדריכלי הופקד משרד קפלינסקי אדריכלים. סך ההשקעה בהקמתו מוערך ב-20 מיליון שקלים.

“המטרה היא לתת מענה מיטבי לצרכים של אנשים עם מוגבלות ולשפר את איכות חייהם”, נמסר מעיריית הרצליה, שעומדת מאחורי הפרויקט. “המרכז יהווה עבורם בית חם ומחבק לתעסוקה, פעילויות, שיפור מיומנויות חברתיות, פיתוח פיזיולוגי, העשרה, הגברת רמת העצמאות והעלאת הערך העצמי”.

הדמיית המרכז ע”ש אילן גילאון בהרצליה. איור: קפלינסקי אדריכלים

“קריאת המרכז על שמו של גילאון היא מהלך מתבקש, היות שראוי שמרכז ערכי וחשוב זה יוקיר את מי שהיווה מקור השראה לעשייה, יוזמה והובלה, חרף המגבלה הפיזית שלו”, אמר מנכ”ל עיריית הרצליה, עו”ד אהוד לזר. “פעילותו הציבורית של גלאון חוללה מהפכה של ממש בנושא זכויות ושוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות”.

כאשר היה פעוט, עוד ברומניה, חלה גילאון במחלת הפוליו, שגרמה לו לנכות ברגלו. בגיל תשע עלה עם משפחתו לישראל. לאורך חייו הבוגרים נהג להתנייד בסיוע מקל הליכה או בקלנועית. הוא כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת מרצ במשך כ-15 שנה, כאשר עיקר פעילותו בכנסת הוקדשה לנושאי רווחה, זכויות נכים וחקלאות. לפני כשנה נפטר והוא בן 65.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות