נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאוטיזםהמלווה והנהג התווכחו – וילד עם צרכים מיוחדים ירד מההסעה

המלווה והנהג התווכחו – וילד עם צרכים מיוחדים ירד מההסעה

"היינו המומים לראות את זה", סיפרו אנשים בקרבתו של אביב (שם בדוי) ילד עם מוגבלות מפתח תקווה, "זה השפיע עליו כל היום"

הסעה לבית ספר (אילוסטרציה): ביגסטוק
הסעה לבית ספר (אילוסטרציה): ביגסטוק

הכאוס במערך ההסעות של החינוך המיוחד נמשך: אביב (שם בדוי) ילד עם צרכים מיוחדים מפתח תקווה, נוסע מדי יום לבית הספר עם מלווה ההסעה שלו, אדם חרדי. ביום שישי שעבר, חיכה אביב עם אבא שלו ומלווה ההסעה למונית המביאה אותו למוסד הלימודים. למרבה ההפתעה, במונית נכח לא רק נהג ההסעה, אלא גם אשתו, כשהיא לבושה בבגדים קצרים.

מלווה ההסעה של אביב לא רצה להיכנס למונית, מטעמי דת, עד שאשתו של הנהג לא תתכסה. בין הנהג למלווה התגלע ויכוח, בסופו נהג ההסעה הוריד את אביב מהמונית, ונסע.

“היינו המומים לראות את זה”, סיפרו אנשים בקרבתו של אביב. “הילד הרגיש כאילו העיפו אותו מהמונית. הוא היה בסערת רגשות גדולה, ואביו אולץ לקחת אותו לגן באותו הבוקר”. עוד סיפרו ל”שווים” כי “כולם ראו את מה שקרה ברחוב, וזו הייתה הרגשה לא נעימה. זה גם השפיע עליו לאורך כל היום בגן בהתנהגויות שונות”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“זה לא חוקי”

“זו לא הפעם הראשונה שאותו נהג עושה לנו בעיות. למה הילד צריך לאחר לגן בגלל זה?”, אמרו עוד המקורבים לאביב. “אם זה הפריע למלווה, זה לא מתאים לנו. הילד לא יכול לנסוע בלי מלווה, זה לא מתאים שאשתו הייתה שם. בדיעבד הבנו גם שזה לא חוקי, אבל אף אחד לא חזר למשפחה מהעירייה. רק אחד ההורים הפועלים למען הסדרת ההסעות בעירייה עדכן שישלח נהג חלופי בחזרה”.

נציין כי לפי חוק תקנות הסעה בטיחותית לילדים ולפעוטות עם מוגבלות, בפרק של האחריות על הנהג המסיע קיים איסור מפורש להסיע אדם אחר מלבד המלווה והילדים, ובמידה ומסיעים צריך לקבל אישור מראש על כך של הממונה, אישור שכאמור לא ניתן.

מדוברות עיריית פתח תקווה נמסר בתגובה למקרה: “מערך ההסעות בעיריית פתח תקווה הוא מהגדולים בישראל, ונמצא בפיקוח מתמיד של הגורמים הרלבנטיים ברשות. עם קבלת התלונה, היא טופלה על ידי הגורמים האמונים על הנושא ברשות, בכפוף להנחיות חוזר מנכ”ל משרד החינוך בנושא”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות