נושאים קשורים

מרגש: אנשי “בית הגלגלים” מנציחים את המתנדבים שנהרגו ב-7 באוקטובר

חברי עמותת בית הגלגלים, המתמודדים עם מוגבלות פיזית קשה, מובילים מיזם הנצחה לאנשי ובוגרי העמותה שהלכו לעולמם. בין היתר, מופיעים באתר החדש שמותיהם של מתנדבים שנהרגו באירועי השבת השחורה

חוקרים: זה מה שגורם לאוטיסטים עם חום להתנהג “נורמלי”

תופעת "אפקט החום", שמשפרת תסמיני אוטיזם בזמן זיהום של הגוף, נחקרה עד כה רק בעכברים. כעת זוג מדענים ינסה לפתח טיפולים לבני אדם שיחקו את התופעה – גם בלי חום

אחרי הדייט הוא סימס “את נוירוטית ונרקסיסטית”. הוא צודק?

"הוא נישק אותי עם ריח של חומוס ולא זכר מתי היה הסקס האחרון שלו, אז העפתי אותו מהבית". אז למה לרננה יש עכשיו מחשבות שניות...

כך הצלחתי (בסוף) להצביע בבחירות

באמת שרציתי להיכנס לקלפי, אבל הגוף שלי נכנס למצב של סטרס. הרגליים נעו לבדן, ופשוט מצאתי את עצמי עומדת בתחנת אוטובוס ורק רוצה לברוח. זה מה שקרה אחר כך



אירוע בריונות חמור: צילמו נער אוטיסט בשירותים של בית הספר

שישה נערים ממקיף ט' באשדוד נחקרו במשטרה והושעו מהלימודים לאחר שהתעללו בנער בן גילם מכיתת התקשורת, על הרצף. אמו של הילד: "זו טראומה לכל החיים"
ראשיאנשים עם מוגבלויותהוקרה יפה: מרכז יום לאנשים עם מוגבלות על שם אילן גילאון

הוקרה יפה: מרכז יום לאנשים עם מוגבלות על שם אילן גילאון

טקס הנחת אבן הפינה למרכז התקיים היום בהרצליה. מנכ"ל העירייה: "גילאון ז"ל הוא מקור השראה לעשייה, יוזמה והובלה, חרף המגבלה הפיזית שלו"

אילן גילאון ז״ל. צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ
אילן גילאון ז״ל. צילום: עמוס בן גרשום, לע״מ

טקס הנחת אבן הפינה למרכז יום לאנשים עם מוגבלות בהרצליה על שם חבר הכנסת לשעבר אילן גילאון ז”ל התקיים היום בשכונת יד התשעה בעיר.

המרכז החדש יוקם באמצעות החברה לפיתוח הרצליה, ועל התכנון האדריכלי הופקד משרד קפלינסקי אדריכלים. סך ההשקעה בהקמתו מוערך ב-20 מיליון שקלים.

“המטרה היא לתת מענה מיטבי לצרכים של אנשים עם מוגבלות ולשפר את איכות חייהם”, נמסר מעיריית הרצליה, שעומדת מאחורי הפרויקט. “המרכז יהווה עבורם בית חם ומחבק לתעסוקה, פעילויות, שיפור מיומנויות חברתיות, פיתוח פיזיולוגי, העשרה, הגברת רמת העצמאות והעלאת הערך העצמי”.

הדמיית המרכז ע”ש אילן גילאון בהרצליה. איור: קפלינסקי אדריכלים

“קריאת המרכז על שמו של גילאון היא מהלך מתבקש, היות שראוי שמרכז ערכי וחשוב זה יוקיר את מי שהיווה מקור השראה לעשייה, יוזמה והובלה, חרף המגבלה הפיזית שלו”, אמר מנכ”ל עיריית הרצליה, עו”ד אהוד לזר. “פעילותו הציבורית של גלאון חוללה מהפכה של ממש בנושא זכויות ושוויון הזדמנויות לאנשים עם מוגבלות”.

כאשר היה פעוט, עוד ברומניה, חלה גילאון במחלת הפוליו, שגרמה לו לנכות ברגלו. בגיל תשע עלה עם משפחתו לישראל. לאורך חייו הבוגרים נהג להתנייד בסיוע מקל הליכה או בקלנועית. הוא כיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת מרצ במשך כ-15 שנה, כאשר עיקר פעילותו בכנסת הוקדשה לנושאי רווחה, זכויות נכים וחקלאות. לפני כשנה נפטר והוא בן 65.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות