נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיחדשותבשורה לנכים נפגעי פעולות איבה: יקבלו טיפול קנאביס בחינם

בשורה לנכים נפגעי פעולות איבה: יקבלו טיפול קנאביס בחינם

המטופלים יזכו למימון מלא של משאף מדיד ומחסניות, במשלוח ישיר עד הבית

המכשיר של חברת סאיקי. צילום מתוך אתר החברה

הביטוח הלאומי יממן לנפגעי פעולות איבה באופן מלא טיפול בקנאביס רפואי, באמצעות משאף מדיד. כך עולה מהסכם בלעדי חדש עליו חתם הביטוח הלאומי עם חברת סאיקי (Syqe), שפיתחה ומשווקת משאף-קנאביס רפואי.

לפי ההסכם, נפגעי פעולות האיבה עם נכות פיזית ו/או נפשית יוכלו לקבל מימון מלא של המשאף והמחסניות, באמצעות משלוח ישיר לבית הזכאי. התהליך כולו יהיה ללא הוצאה פרטית מכיסו של המטופל. התשלום יועבר ישירות מהביטוח הלאומי אל החברה המספקת את המשאף.

ההסכם החדש משקף הקלה משמעותית בתהליך קבלת הטיפול במשאף Syqe-Air, מה שמאפשר לנפגעי האיבה להתמקד בשיקום שלהם, תוך צמצום הבירוקרטיה הטיפולית. המהלך התאפשר בעקבות שינויי מדיניות המימון לנפגעי כוחות הביטחון, והשוואת הזכויות בינם לבין נפגעי פעולות איבה.

המשאף שפותח על ידי חברת סאיקי מאפשר שאיפה תוך שחרור מינון מדיד ועקבי של קנאביס רפואי. השימוש במשאף מבטל את החשיפה לנזקי העישון. הוא בעל השפעה מהירה, ומצמצם את תחושת הערפול המתלווה בעת עישון קנאביס רפואי.

במשאף מוטענת מחסנית המכילה 60 שבבי נידוף של קנאביס. הללו משתחררים אחד-אחד בלחיצת כפתור, ומספיקים לצריכה של כחודש.

מחקרים קליניים שביצעה החברה במרכז הרפואי רמב”ם, ובסקר נתונים ועדויות מטופלים, הראו כי הטיפול בקנאביס רפואי באמצעות המשאף של חברת Syqe מציג תוצאות מיטיבות של הפגת הכאב, במקביל להפחתה של מעל 90% מתופעות לוואי, ובכלל זה השפעות פסיכו-אקטיביות. אחד המחקרים האחרונים של החברה אף התפרסם במגזין הכאב הבינלאומי הנחשב Pain Report.

במסגרת ההסכם, מצטרפים חדשים שיבקשו את המוצר הזה ילוו, ללא עלות נוספת, על ידי אחות מוסמכת לתמיכה וייעוץ בתהליך. המשאף מותאם הן לשימוש ביתי והן לשימוש במקומות ציבוריים.

ענבר דוד, מנהלת אגף נפגעי פעולות איבה בביטוח הלאומי, ציינה כי המהלך נועד כדי לקדם את רווחתם של נפגעי פעולות איבה ומשפחותיהם, ולאפשר להם איכות חיים טובה יותר.

חגית קמין, מנהלת יחידת Syqe-Air בחברת סאיקי מדיקל, הוסיפה: “קנאביס רפואי הוכח כמסייע לטיפול בפגיעות פיזיות ונפשיות, ואנחנו שמחים שאוכלוסייה נוספת הזקוקה לפתרון לטובת הפחתת כאב כרוני, תזכה מעתה לטיפול מדיד בעזרת הקנאביס. זה יעזור להם לחזור, ככל הניתן, לשגרה שמאפשרת איכות חיים מיטבית גם בצל הפגיעה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות