נושאים קשורים

מאמר מסקרן של ד”ר לפסיכולוגיה: האם טיילור סוויפט אוטיסטית?

פסיכולוגית אוסטרלית פרסמה מאמר מעורר הדים, בו טענה כי הזמרת האמריקאית, הנחשבת היום למצליחה בעולם, נמצאת על הספקטרום – ונימקה מדוע. הנה עיקרי המאמר וההסברים

נכים רווקים יוכלו להשתתף בהגרלת “דירה בהנחה”

בסוף מאי יוגרלו 4,000 דירות ברחבי הארץ. ההגרלה מיועדת לזוגות צעירים – אבל תתאפשר הרשמה גם לנכים יחידים בני 21 ומעלה. איך נרשמים ולמי תינתן עדיפות? כל הפרטים

מדהים: טיפול של 16 דקות השיב לפעוטה חירשת את השמיעה

לראשונה בעולם: רופאים בבריטניה הצליחו לשחזר את השמיעה של פעוטה חירשת באמצעות החדרת וירוס לאוזנה. החוקר: "זו בתקווה התחלה של עידן חדש"

לקח מהמלחמה: אושרו תקנות לטיפול באנשים עם מוגבלות בחירום

התקנות יאפשרו להעביר לרשויות המקומיות מידע לגבי צרכים חיוניים של חולים עם צרכים מיוחדים, גם במקרים בהם לא מפנים את הציבור מהבית
הסתדרות 480-100

כמה שילם הביטוח הלאומי לנפגעי הטבח ב-7.10

על פי נתוני הביטוח הלאומי, 4,070 אזרחים נרצחו בפעולות טרור מקום המדינה, 834 מתוכם השנה. יותר מ-10% מהחללים הם ילדים ונוער עד גיל 18
ראשיחדשותבשורה לנכים נפגעי פעולות איבה: יקבלו טיפול קנאביס בחינם

בשורה לנכים נפגעי פעולות איבה: יקבלו טיפול קנאביס בחינם

המטופלים יזכו למימון מלא של משאף מדיד ומחסניות, במשלוח ישיר עד הבית

המכשיר של חברת סאיקי. צילום מתוך אתר החברה

הביטוח הלאומי יממן לנפגעי פעולות איבה באופן מלא טיפול בקנאביס רפואי, באמצעות משאף מדיד. כך עולה מהסכם בלעדי חדש עליו חתם הביטוח הלאומי עם חברת סאיקי (Syqe), שפיתחה ומשווקת משאף-קנאביס רפואי.

לפי ההסכם, נפגעי פעולות האיבה עם נכות פיזית ו/או נפשית יוכלו לקבל מימון מלא של המשאף והמחסניות, באמצעות משלוח ישיר לבית הזכאי. התהליך כולו יהיה ללא הוצאה פרטית מכיסו של המטופל. התשלום יועבר ישירות מהביטוח הלאומי אל החברה המספקת את המשאף.

ההסכם החדש משקף הקלה משמעותית בתהליך קבלת הטיפול במשאף Syqe-Air, מה שמאפשר לנפגעי האיבה להתמקד בשיקום שלהם, תוך צמצום הבירוקרטיה הטיפולית. המהלך התאפשר בעקבות שינויי מדיניות המימון לנפגעי כוחות הביטחון, והשוואת הזכויות בינם לבין נפגעי פעולות איבה.

המשאף שפותח על ידי חברת סאיקי מאפשר שאיפה תוך שחרור מינון מדיד ועקבי של קנאביס רפואי. השימוש במשאף מבטל את החשיפה לנזקי העישון. הוא בעל השפעה מהירה, ומצמצם את תחושת הערפול המתלווה בעת עישון קנאביס רפואי.

במשאף מוטענת מחסנית המכילה 60 שבבי נידוף של קנאביס. הללו משתחררים אחד-אחד בלחיצת כפתור, ומספיקים לצריכה של כחודש.

מחקרים קליניים שביצעה החברה במרכז הרפואי רמב”ם, ובסקר נתונים ועדויות מטופלים, הראו כי הטיפול בקנאביס רפואי באמצעות המשאף של חברת Syqe מציג תוצאות מיטיבות של הפגת הכאב, במקביל להפחתה של מעל 90% מתופעות לוואי, ובכלל זה השפעות פסיכו-אקטיביות. אחד המחקרים האחרונים של החברה אף התפרסם במגזין הכאב הבינלאומי הנחשב Pain Report.

במסגרת ההסכם, מצטרפים חדשים שיבקשו את המוצר הזה ילוו, ללא עלות נוספת, על ידי אחות מוסמכת לתמיכה וייעוץ בתהליך. המשאף מותאם הן לשימוש ביתי והן לשימוש במקומות ציבוריים.

ענבר דוד, מנהלת אגף נפגעי פעולות איבה בביטוח הלאומי, ציינה כי המהלך נועד כדי לקדם את רווחתם של נפגעי פעולות איבה ומשפחותיהם, ולאפשר להם איכות חיים טובה יותר.

חגית קמין, מנהלת יחידת Syqe-Air בחברת סאיקי מדיקל, הוסיפה: “קנאביס רפואי הוכח כמסייע לטיפול בפגיעות פיזיות ונפשיות, ואנחנו שמחים שאוכלוסייה נוספת הזקוקה לפתרון לטובת הפחתת כאב כרוני, תזכה מעתה לטיפול מדיד בעזרת הקנאביס. זה יעזור להם לחזור, ככל הניתן, לשגרה שמאפשרת איכות חיים מיטבית גם בצל הפגיעה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות