נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאנשים עם מוגבלויותילדים עם מוגבלויותדיסני מציגה: כוכב עם רטייה על העין

דיסני מציגה: כוכב עם רטייה על העין

הצצה ראשונה לסרט "אליאו", שייצא לאקרנים בתחילת השנה הבאה וכבר מעורר תגובות חמות בקרב ילדים עם מוגבלויות. צפו בטריילר

נולד עם עין עצלה. אליאו (באדיבות דיסני, צילום מסך מתוך הטריילר))

הכירו את הכוכב החדש של דיסני ופיקסאר לשנת 2024: אליאו, ילד בן 7 עם רטייה על העין. הטריילר החדש שהוציאו דיסני בימים אלה מעורר סקרנות רבה לגבי דמותו של אליאו – אף יותר מסיפור העלילה הראשית.   

אליאו נולד עם אמבליופיה, או במונח היותר מוכר: עין עצלה. מדובר בלקות ראייה בה העין לא מצליחה להגיע לחדות ראייה מספקת כתוצאה מחסימה של ציר הראייה בעין, פזילה, קטרקט מוקדם ועוד. כאשר מצב זה קורה, המוח מעדיף את העין השנייה ולכן כדי לתקן את העין, הרופאים ממליצים להשתמש ברטייה/כיסוי של העין הבריאה – כדי לאלץ את המוח להשתמש בעין העצלה.

הדמות של אליאו עוררה תגובות חיוביות בקרב אנשים עם ליקויי ראייה ברשתות החברתיות ובכלל. גולש שלבש רטייה בעינו בגיל קטן, כתוצאה מאותה לקות, צייץ בטוויטר כי בילדותו לא היו לו הרבה דמויות לחיקוי, ולכן דמותו של אליאו שימחה אותה ואומרת המון לילדים כמוהו. גולש אחר כתב כי רטיית העיניים “גורמת לי מיד לחבב את הילד ולדמוע”.

אז על מה בעצם הסרט? זהו סיפור של מדע בדיוני בו אליאו, הכוכב הראשי, הוא אנדרדוג עם דמיון פורה שמוצא את עצמו משוגר בטעות אל “הקומוניברס”, ארגון בין-פלנטרי עם נציגים מגלקסיות רבות ומרוחקות – כאשר הוא מזוהה בטעות כשגריר כדור הארץ בשאר היקום. כדי לשרוד, אליאו חייב ליצור קשרים עם צורות חיים חדשות ואקסצנטריות, לשרוד סדרה של ניסויים ואיכשהו לגלות מי הוא באמת נועד להיות.

הסרט צפוי לצאת בסביבות פברואר או מרץ 2024. הוא בוים על ידי אדריאן מולינה (תסריטאי ובמאי שותף של “קוקו”), כשעל הקולות נמצאים השחקנים יונאס קיבריב, אמריקה פררה, ג’מילה ג’מיל ובראד גארט. בישראל הוא ככל הנראה גם ידובב עם שחקנים ישראלים. חברת הפצה: פורום פילם

בינתיים אפשר לצפות בטריילר ראשון ולחכות בציפייה:

כוכב עם תסמונת דאון

רק לאחרונה פורסם כי נח מתיוס מטופסקי, רק בן 15, יעשה בקרוב היסטוריה כשחקן הראשון עם תסמונת דאון שמקבל תפקיד מרכזי בסרט עלילתי של דיסני. הנער הבריטי מגלם בסרט “פיטר פן ו-וונדי”, העיבוד החדש לפיטר פן מבית “דיסני פלוס”, את מנהיג הבנים האבודים, כך שנראה כי חברת דיסני ממשיכה באותו הקו לייצר תוכן עם דמויות ראשיות של אנשים עם מוגבלויות על המסך הגדול. בינתיים נראה כי זה משתלם להם, כאשר המבקרים מעריכים כי הסרט צפוי להיות הטוב ביותר של החברה לשנת 2024.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות