נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"



הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיחדשות"בינה מלאכותית תיצור תוכניות לימוד בחינוך המיוחד"

“בינה מלאכותית תיצור תוכניות לימוד בחינוך המיוחד”

שר החינוך יואב קיש בבשורה מהפכנית לרבבות התלמידים: "מערכת חינוך שלא תאמץ את הכלים האלו – תישאר מאחור"

שר החינוך יואב קיש. צילום: דוברות משרד החינוך
שר החינוך יואב קיש. צילום: דוברות משרד החינוך

האם בינה מלאכותית תקבע את תוכנית הלימודים של תלמידי החינוך המיוחד? “אנחנו הולכים לתת למורים כלים כדי להקל על העומס”, אמר היום (ראשון) שר החינוך יואב קיש בראיון לאמיר איבגי ביומן הצוהריים של גלי צה”ל. “לכל ילד בחינוך המיוחד בונים תוכנית אישית המבוססת על מחקרים ואבחונים. מדובר בשעות עבודה רבות של מספר אנשים, ואנחנו יכולים לצמצם את זה על ידי שימוש בבינה מלאכותית”, הוסיף.

לדבריו, כל המידע הרלוונטי יוזן לתוך מנגנון המבוסס על בינה מלאכותית, שידע להנפיק תוכנית לימודים מותאמת במהירות וביעילות. העבודה הזו, שמתבצעת כיום על ידי מספר גורמי מקצוע, תוכל להצטמצם כדי לפנות זמן לפעילויות אחרות. קיש הדגיש כי תוכנית הלימודים שתייצר הבינה המלאכותית תיבדק על ידי אנשי המקצוע, כדי לראות שהיא אכן מתאימה והגיונית.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“אנחנו באירוע קשה”

בראיון התייחס השר גם למשבר הפוקד את החינוך המיוחד במספר חזיתות, ואמר: “מצד אחד, אנחנו רוצים לתת הכל, מצד שני לא מסוגלים לתת. אנחנו באירוע קשה”. נציין כי היום התכנסה ישיבת ממשלה מיוחדת בנושא החינוך, בו הציג השר נושאים רבים הדורשים שיפור, בין היתר המחסור במורים ושיפור מעמדם, מקרי האלימות ודגשים שנועדו להתמודד טוב יותר עם כניסת הבינה המלאכותית לחיינו.

“החינוך עומד בראש סדר העדיפויות של הממשלה שלנו”, אמר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח הישיבה. “זה מתבטא בגידול המשמעותי מאוד בתקציב החינוך”, הדגיש. “תוכנית העבודה שלנו נועדה להבטיח שילדי ישראל יקבלו חינוך טוב יותר. היעד שלנו הוא להפוך את התלמידים החלשים לחזקים, ואת המצטיינים – למצטיינים יותר”.

ללמוד את החומר הלימודי – גם מהבית

עוד אמר נתניהו כי בכוונת הממשלה להשתמש באינטרנט ובכלים טכנולוגיים חדשים כדי להעניק חינוך מותאם לכל התלמידים. פרויקט “הכיתה הווירטואלית” ייתן אפשרות לתלמידים מכל המגזרים להשלים את החומר הלימודי בכל שעות היום, מהבית ובחינם.

“יהודים וערבים, חרדים וחילונים, לכל ילד וילדה בישראל תהיה האפשרות להעשיר את החינוך שלהם באמצעות תוכניות לימוד עם המרצים והמרצות, המורים והמורות הטובים ביותר”, אמר עוד ראש הממשלה. “אלו תוכניות הלימוד הטובות ביותר שיש לנו, ואנחנו מעוניינים להעמיד אותן לרשות ילדי ישראל”.

“אנחנו מחבקים את הבינה המלאכותית”, הוסיף השר קיש, “מערכת חינוך שלא תכנס לזה בכל העוצמה – תישאר מאחור”. עוד אמר כי “זה יכול להיות אירוע שישנה את אופיין של מדינות”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות