נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםהעירייה לא אישרה סייעות – וילדים מיוחדים לא יצאו לקייטנה

העירייה לא אישרה סייעות – וילדים מיוחדים לא יצאו לקייטנה

למרות ההנחיה המפורשת של משרד החינוך: אגף גני הילדים בפתח תקווה מסרב להציב מלווה אישית לילדים עם מוגבלות. המשמעות – חופש גדול בבית עם ההורים

ילדים עם מוגבלות נשארים בבית (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
ילדים עם מוגבלות נשארים בבית (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

החופש הגדול התחיל, ורוב הילדים יבלו אותו בקייטנות השונות. ילדי החינוך המיוחד בפתח תקווה, לעומתם, ייאלצו להישאר בבית. לפני מספר שבועות הודיע אגף גני הילדים בעיר להורים לילדים עם צרכים מיוחדים המשולבים עם סייעת במסגרות החינוך המיוחד, כי במידה ויבחרו להוציא את ילדיהם לקייטנה שאינה במסגרת הגן או בית הספר – הסייעת לא תתלווה.

עם זאת, ההחלטה של אגף גני הילדים בעיריית פתח תקווה עומדת בניגוד להנחיה של משרד החינוך שפורטה במכתב הבהרה מ-2013, שם נקבע כי התנאי היחיד להקצאת סייעת אישית לתלמיד עם צרכים מיוחדים הוא שהקייטנה תהיה מפוקחת על ידי משרד החינוך, ובאישורו.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“כל החברים שלו יצאו – רק הוא לא”

לפני שלושה שבועות קיבל ראול פרקש, אב לילד עם צרכים מיוחדים המתגורר בפתח תקווה, הודעה מהעירייה כי הסייעת של בנו לא תתלווה אליו במהלך חודש אוגוסט, בגלל שהקייטנה אליה הוא רשום לא שייכת לגן בו בנו לומד. ברם, במכתב צוין כי אם יבחר האב לשבץ את בנו בכל זאת לקייטנה של הגן, הסייעת תוכל להמשיך ללוות אותו. “כל החברים שלו יהיו בקייטנה, רק הוא לא”. מספר פרקש בצער. “אני לא אשלח אותו לקייטנה שלא מתאימה לגילו, עם ילדים שהוא לא מכיר בכלל”.

פרקש החליט להילחם למען בנו, וכתב מכתב בקשה לאגף גני הילדים בעיר. במכתבו ציטט את הנחיית משרד החינוך מ-2013, ואת יתר הכללים הרלוונטיים, אך בקשתו סורבה. “ביקשתי מהם לשקול בשנית, אבל הם לא אישרו”, הוא אומר. אגף גני הילדים בעיריית פתח תקווה טען מנגד שמדובר בהחלטה של בעלת תפקיד במשרד החינוך. פרקש שלח לה בקשה, והיא בתגובה ענתה כי תחום עבודתה הוא ילדים עם צרכים רפואיים בחינוך הרגיל, ולא בחינוך המיוחד. “הם פשוט גלגלו את האחריות על מישהי שלא קשורה לטיפול בנושא של הבן שלי”, מסביר פרקש.

“ללא סייעת – יקרה אסון”

לאחר תשובתה, פנה פרקש בשנית לעירייה, אך לא קיבל מענה. “הבן שלי עושה הרבה ספורט, ובקייטנה הוא היה אמור לפתח את עצמו ולהנות ממה שהוא הכי אוהב. בגלל הסירוב הוא לא יוכל לעשות את זה”, ממשיך האב. מחוסר ברירה, במידה והסירוב יישאר בעינו, פרקש יממן את הסייעת האישית לבנו, אחרת ייאלץ להישאר איתו בבית לאורך כל חודש אוגוסט.

דנית (שם בדוי), קיבלה לפני שבועיים את ההודעה מהעירייה שבנה, שנמצא על הרצף האוטיסטי, לא יקבל סייעת אישית. “הייתי המומה כשקיבלתי את ההודעה הזאת”, היא משחזרת. “קייטנת ההכנה לכיתה א’ חשובה לילד שלי, אך הוא כנראה לא יהיה בה”. דנית חושבת לשלוח את בנה להשתתף בקייטנה בכל זאת, ללא סייעת, אך היא חוששת מההשלכות. “הוא זקוק לסייעת צמודה, אחרת יכול לקרות אסון”, היא מודה.

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה לדברים: “בהחלטת משרד החינוך כל הילדים שיש להן סייעות צמודות יכולים להשתתף בקייטנות בגנים. נעשתה פניה של מנהלת האגף לגני הילדים למשרד החינוך, בהמשך לבקשת ההורים, לאשר לסייעת הצמודה בגן לעבור לבית הספר אולם הממונה סירבה ושלחה להורים מכתב. בתוך כך, העירייה פעלה לפנים משורת הדין ושיבצה לילד סייעת צמודה מבתי הספר”.

פנינו לקבלת תגובת משרד החינוך, והיא תפורסם כשתתקבל.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות