נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותכך עיריית חיפה תתמודד עם משבר הסייעות בחינוך המיוחד

כך עיריית חיפה תתמודד עם משבר הסייעות בחינוך המיוחד

תוכנית הכשרה מיוחדת בשיתוף האוניברסיטה בעיר תעניק לסטודנטיות שיסיימו את חובותיהן תעודה מיוחדת, שתוביל אותן להשתלב בבתי הספר והגנים המיוחדים

תוכנית ההכשרה לסייעות באוניברסיטת חיפה. צילום: המחלקה לחינוך מיוחד בעיריית חיפה
תוכנית ההכשרה לסייעות באוניברסיטת חיפה. צילום: המחלקה לחינוך מיוחד בעיריית חיפה

האם זה מה שיפתור את המשבר בחינוך המיוחד? החל משנת הלימודים הבאה, אוניברסיטת חיפה תכשיר סייעות לעבודה בעיריית חיפה. המחלקה לחינוך מיוחד במנהל החינוך של עיריית חיפה הגיעה לסיכום עם החוג לחינוך מיוחד בפקולטה לחינוך באוניברסיטה, במסגרתו יקבלו הסטודנטיות שיסיימו את תוכנית ההכשרה תעודה שתייעד אותם לעבודה בגנים של החינוך המיוחד בעיר.

מדובר על שיתוף פעולה חשוב שבו במסגרת הלימודים תחל תכנית הכשרה ייחודית, שתכלול הכשרה תיאורטית רחבה לצד ידע קליני והתנסות בהתמודדות עם אספקטים רגשיים והתנהגותיים בעבודה עם הילד המיוחד וסביבתו. בעיריית חיפה מספרים כי חלק מרכזי בהכשרה יעסוק בהתפתחות הרגשית של הילדים, האתגר שבוויסות הרגשי, פיתוח מיומנויות תקשורת עם ילדים בעלי קשיי שפה, קוגניציה, מוטוריקה והפרעות התנהגות לצד סדנת שיח עם הורים.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


עלייה ניכרת בכמות התלמידים המיוחדים

על פי העירייה, בשנים האחרונות חלה עליה במספר התלמידים המשולבים במערך החינוך המיוחד בכל רחבי הארץ. בבתי הספר ובכיתות החינוך המיוחד בעיר חיפה לומדים 3,399 תלמידים. בנוסף אליהם, 1,625 תלמידים בעיר הם בעלי זכאות ל”סל אישי” – תלמידים המשולבים בכיתות ובגנים רגילים. נכון להיום, עיריית חיפה מעסיקה כ-1,100 סייעות שעובדות בכל אחת מהמסגרות החינוכיות. מערך הסייעות כולל סייעות דיפרנציאליות, סייעות כיתתיות, סייעות תגבור וסייעות רפואיות.

במנהל החינוך בעיריית חיפה בירכו על המהלך: “תפקידן של סייעות החינוך המיוחד הוא משמעותי ביותר בהתפתחותם החינוכית והרגשית של הילדים הצעירים, ולכן ישנה חשיבות רבה בהענקת הכלים והמיומנויות הנדרשות לסייעות לטובת ביצוע עבודתן באופן הטוב ביותר. אנחנו שמחים על התוכנית המשותפת עם האוניברסיטה, ומאמינים כי הכלים שהסייעות ירכשו בתוכנית יסייעו להן להמשיך ולהעמיק בעבודתן המקצועית והמסורה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות