נושאים קשורים

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?



“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג
ראשיחדשות"הילד המיוחד שדוד ז"ל חנך חיכה לפגישה איתו כל יום"

“הילד המיוחד שדוד ז”ל חנך חיכה לפגישה איתו כל יום”

לוחם אגוז, רס"ל דוד יהודה יצחק, שנהרג אמש במבצע "בית וגן" בג'נין, היה אחד ממקימיה של תנועת נוער לילדים עם מוגבלות בבית אל: "היה פעיל גם אחרי שהתגייס"

רס"ל דוד יהודה יצחק ז"ל, לוחם אגוז שנפל במבצע "בית וגן". צילום מתוך ארכיון פרטי
רס”ל דוד יהודה יצחק ז”ל, לוחם אגוז שנפל במבצע “בית וגן”. צילום מתוך ארכיון פרטי

רס”ל דוד יהודה יצחק, תושב בית אל בן 23, שנהרג אמש (שלישי) מירי מחבלים במבצע “בית וגן” במחנה הפליטים בג’נין, היה איש של חסד ונתינה רבה. בראיון מרגש בגלי צה”ל, ראש מועצת בית אל, שי אלון, ספד ליצחק ז”ל, וסיפר על תנועת הנוער לילדים עם צרכים מיוחדים במועצה, “נותנים חיוך לילד”, שיצחק היה שותף להקמתה.

“דוד נלקח מאיתנו בעצב גדול”, אמר אלון תחילה. “הוא היה אובססיבי לתנועה הזאת, הוא היה פוקד את התנועה גם שהיה כתלמיד בתיכון, ועבר בה את כל השלבים עד לגיוסו לצה”ל. גם שלמד בישיבה ובמכינה הקדם צבאית בעלי הוא המשיך להתנדב, ולהעלות חיוך לילדים עם צרכים מיוחדים. גם בזמן שירותו בסיירת אגוז הוא מצא את הזמן להגיע ולתרום מזמנו למען האחר”.

תנועת הנח”ל – נותנים חיוך לילד, הוקמה בשנת 2010, כיוזמה מקומית של בני ובנות נוער מבית אל, במטרה לקיים פעילות ומפגש חברתי בשעות אחר הצוהריים עבור ילדים עם צרכים מיוחדים, דבר שלא היה קיים עבורם קודם לכן. פעילות התנועה אפשרה להורים מעט הפוגה מהטיפול האינטנסיבי וההשגחה לה זקוקים הילדים.

ראש המועצה סיפר על הקשר החם בין יצחק לבין החניך שלו, ילד עם מוגבלות קשה. “בכל יום הוא היה מגיע הביתה ורק מחכה שיגיע הרגע בו יפגוש את דוד”. פעמיים בשבוע, בימי שלישי ושבת, היה לוקח יצחק, לצד חבריו לתנועה, ילדים עם צרכים מיוחדים מהמועצה לפעילויות שונות. בכל קיץ הם היו נוסעים לכמה ימים בצפון. “הם היו מגייסים את הכספים בעצמם ונרתמים להעביר לילדים עם מוגבלות קיץ של חוויות בלתי נשכחות”, הוסיף ראש המועצה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“יישוב שלם בוכה יחד עם המשפחה”

“הייתה לו אהבת אדם”, הוסיף ראש המועצה, “לא היו אצלו ימנים שמאלניים דתיים או חילוניים, הוא אהב את כולם. הוא אהב את האדמה, והאנשים אהבו אותו. יישוב שלם בוכה יחד עם המשפחה”. על דרך ההנצחה של יצחק ז”ל אמר: “זה עוד קשה מכדי להכיל. כל פינה אצלנו במועצה מכירה את דוד. נאסוף כוחות ונהיה עם המשפחה, כי החיים שלהם השתנו היום לתמיד. נחזק אותם וניתן להם את הכוח. מהרגע שהם יצאו מבית הקברות, נהיה איתם כל הזמן לאורך שארית חייהם”.

“אנחנו כואבים את נפילתו של הלוחם דוד יהודה יצחק הי”ד, גיבור ישראל”, אמר ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו”ר מועצת יש”ע, שלמה נאמן. “דוד גדל והתגורר בבית אל, והיה לוחם מוערך ביחידה המובחרת אגוז. אנחנו משתתפים בצער הגדול, ומחבקים את משפחתו, קרוביו, וקהילת תושבי בית אל”.

גם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ספד לדוד יהודה בחשבון הטוויטר שלו: “כואבים את נפילתו של לוחם סיירת אגוז, רס”ל דוד יהודה יצחק ז”ל, במהלך מבצע ‘בית וגן’ למיגור תשתיות הטרור במחנה הפליטים ג’נין. בשם העם בישראל, אני שולח תנחומים למשפחתו, אוהביו וכלל תושבי בית אל. נמשיך להילחם בטרור בנחישות ולבוא חשבון עם מבקשי רעתנו”.

הלווייתו של דוד תיערך היום (רביעי) בשעה 16:00 בהר הרצל בירושלים. רס”ל יצחק ז”ל הוא בוגר ישיבה בירושלים, ותלמיד במכון מאיר. בהמשך לקח חלק גם במכינה הקדם צבאית בעלי, עד גיוסו לצה”ל כלוחם.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות