נושאים קשורים

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש



נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן
ראשיאנשים עם מוגבלויותללמוד סושיאל מ"ישראל בידור", להשתלב בקורס הייטק

ללמוד סושיאל מ”ישראל בידור”, להשתלב בקורס הייטק

אלו הן רק חלק מהאופציות הפתוחות לקהל האנשים עם מוגבלות במסגרת הכשרות הקיץ של "שווים בתעסוקה". איך נרשמים? כל הפרטים בכתבה

תעסוקה לאנשים עם מוגבלות (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
תעסוקה לאנשים עם מוגבלות (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

ההכשרות החמות של הקיץ לאנשים עם מוגבלות: פרויקט “שווים בתעסוקה”, המקדם שילוב עובדים עם מוגבלות, ממשיך להתרחב ומציע שלושה מסלולי הכשרה מקצועיים בתחומי המדיה החברתית, פיתוח SAP והכשרת רכזי גיוס והשמה. ההרשמה והמיונים להכשרות נערכים בימים אלו, אז מהרו להתרשם ולהירשם והתקדמו צעד נוסף בדרך למציאת עבודה שווה!

מאחורי הפרויקט עומדים מפעל הפיס, קרנות הביטוח הלאומי, אתר “שווים”, הפורום הכלכלי חברתי ו”תעסוקה שווה”. קורסי התקשורת (בתחומים מגוונים) שצפויים להתקיים עד סוף השנה ייערכו ב”ידיעות אחרונות-ווינט”, רשת 13 ו”ישראל בידור”. במקביל, מעסיקים במשק מוזמנים במסגרת הפרויקט לפתוח קורסי הכשרה מקצועיים בתחומם במטרה לשלב בסופם חלק מהבוגרים אצלם בעבודה. איך עושים את זה? פרטים מלאים יימסרו בקרוב.

קורס סושיאל מדיה – “ישראל בידור”, מפעל הפיס ו”שווים”

אם אתם חיים ונושמים מדיה חברתית – הקורס הזה הוא בשבילכם. בהכשרה המיוחדת הזו לאנשים עם מוגבלות תקבלו ידע וכלים מגוונים שיאפשרו לכם להשתלב כיוצרי תוכן בפלטפורמות השונות ברשת (אינסטגרם, טיקטוק ועוד). זוהי הזדמנות לרכוש מקצוע וכלי רב השפעה, שיסייע לכם להשמיע את הקול הייחודי שלכם במרחב הווירטואלי.

הלימודים ניתנים בחינם לאנשים עם מוגבלות, ובהובלת “ישראל בידור”, הגוף המוביל בישראל בתחום הסושיאל מדיה.

לחצו כאן להרשמה לקורס של “ישראל בידור”

קורס פיתוח SAP – מכללת “פרוגיקס” ו”תעסוקה שווה”

עולם ההייטק קוסם לכם? זו ההזדמנות שלכם לרכוש מקצוע מבוקש בתחום! הקורס מיועד לאנשים עם מוגבלות, ויקנה ידע בסיסי וכלים למפתחים בעולם ה-SAP, תוך תרגול מעשי בסביבה. פרוגיקס עובדת עם החברות והגופים הגדולים במשק, כך שהקורס ייתן לכם את הידע הדרוש להשתלבות בתחום ה-SAP בצורה מיטבית.

הקורס בחינם לאנשים עם מוגבלות, ובסיומו תינתן תעודת סיום של מכללת פרוגיקס.

לחצו כאן להרשמה לקורס פיתוח SAP של פרוגיקס

קורס הכשרת רכזי גיוס והשמה – “ORS” ו”תעסוקה שווה”

ההון האנושי הוא המרכיב החשוב ביותר בהצלחתו של כל ארגון. עכשיו נפתחת לכם, אנשים עם מוגבלות, האפשרות ללמוד ולהכיר את אחד התפקידים החשובים והמעניינים בכל מקום עבודה – גיוס עובדים.

הלימודים ניתנים בחינם לאנשים עם מוגבלות, ומקנים תעודת סיום ממכללת OSP. ההרשמה כעת.

לחצו כאן להרשמה לקורס הכשרת רכזי גיוס והשמה של מכללת OSP וחברת ORS


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


מצאתם את ההכשרה שמתאימה לכם? מהרו להירשם! המיונים נערכים בימים אלו, וההכשרות יתחילו כבר בחודש הקרוב.

כמה אנשים עם מוגבלות מועסקים בישראל?

לצערנו, אחוזי ההעסקה של אנשים עם מוגבלות טעונים שיפור גדול. בישראל חיים כ-800 אלף אנשים עם מוגבלות בגילאי העבודה, ורק כ-50% מהם מועסקים. המשמעות היא שמאות אלפי אנשים נמצאים מחוץ למעגל העבודה, שהוא חיוני ביותר ובעל השפעה על כלל תחומי החיים. המפסיד הגדול ביותר מהפער הזה הוא המשק הישראלי, שמפסיד כתוצאה מהמצב כ-5 מיליארד שקלים בשנה.

המצב הנוכחי הוא הסיבה להמשך פעילותו השוטפת של פרויקט “שווים בתעסוקה”, שנועד להגביר שילוב בעבודה לצד קידום השיח בנושאים אלה.

הפרויקט מאגד מספר שותפים, בראשם מפעל הפיס, קרנות הביטוח הלאומי, אתר “שווים”, הפורום הכלכלי החברתי מנשיאות המגזר העסקי ו”תעסוקה שווה”, המקדמים פתיחת הכשרות לאנשים עם מוגבלות, ומלווים את התהליך במטרה לשלב הבוגרים בשוק העבודה.

תעסוקה עם מוגבלות (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
תעסוקה עם מוגבלות (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

פועלים לפתיחת הכשרות, מקדמים קליטת עובדים

“מפעל הפיס גאה להוביל קורסי הכשרה רבים ומגוונים, שמטרתם להביא לשילוב תעסוקתי נרחב יותר של אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה”, מסרו ממפעל הפיס, היוזם את הפרויקט. “אנחנו מאמינים שהשילוב של העלאת המודעות הציבורית, לצד יצירת שותפויות עם המעסיקים הגדולים והרחבת קורסי הכשרה בסטנדרטים הגבוהים ביותר – ייצרו שינוי שבו תינתן הזדמנות שווה לכולם: ללמוד, לרכוש מיומנויות, להתפתח ולהתברג במגוון רחב של תפקידים במשק. מפעל הפיס ימשיך להשקיע משאבים רבים בתחום, מתוך הבנה שיש בכוחו להביא לתרומה אדירה לחברה, למשק הישראלי ולקהילה”.

“אנחנו מתניעים, זו השנה השלישית, את פרויקט ‘שווים בתעסוקה’, מתוך מטרה לסייע לאנשים עם מוגבלות למצוא עבודה בתחומים מגוונים במשק, ובהם גם תחום התקשורת”, מוסר עידן מוטולה, מנכ”ל עמותת “שווים”. “שיעורי התעסוקה באוכלוסייה זו נמוכים מאוד נכון להיום, ונדרש מאמץ מיוחד מכל הגורמים הרלוונטיים כדי לייצר שינוי משמעותי לטובה. יחד עם כל השותפים לפרויקט החשוב החלטנו להיכנס מתחת לאלונקה כדי להביא יותר אנשים עם מוגבלות אל שוק העבודה. שיהיה לנו בהצלחה”.

קרנות הביטוח הלאומי מסרו כי “הקרן לפיתוח שירותים לנכים פועלת מזה שנים לקידום אנשים עם מוגבלויות בשוק התעסוקה. אנחנו מודעים לקשיים המרובים במציאת עבודה, ולומדים מיזמים ייחודיים שיכולים לקדם מטרה זו. קורסים ייעודיים במקומות עבודה הם אחד המיזמים שהקרן החליטה לבדוק את יעילותם”.

מטעם הפורום הכלכלי חברתי, המלווה את תהליכי ההשמה בעבודה בתום ההכשרות, נמסר: “מנהלת המעסיקים ופיתוח ההון האנושי – שותפות של משרד הכלכלה, נשיאות המגזר העסקי והסתדרות העובדים בהובלת הפורום כלכלי חברתי, גאה לקחת חלק במיזם הלאומי “שווים בתעסוקה”. במסגרת המיזם מתבצע תהליך חיבור הבוגרים לחברות מובילות במשק לשילובם בתפקידי תקשורת ושיווק וכן ליווי ופיתוח הכשרות לאנשים עם מוגבלות אצל מעסיקים במקצועות חדשים”.

לקורסי הקיץ הללו צפויים להתווסף בקרוב עוד ארבעה קורסים נוספים בתחומי התקשורת והמדיה החברתית, בשיתוף קבוצת ידיעות אחרונות, YNET ו”רשת”. פרטים והרשמה יפורסמו בהתאם.

כותבת ומפיקה ב"שווים", עוסקת בשיווק ובתוכן. יזמית בתחום נופש ופנאי לאנשים עם עיוורון ולקויות ראייה. מרבה לעסוק בנושאים חברתיים הרלוונטיים לאנשים עם מוגבלות.

כתבות אחרונות