נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותהמופע המרגש של מאושפזי אברבנאל ותלמידי רימון

המופע המרגש של מאושפזי אברבנאל ותלמידי רימון

שיתוף פעולה מיוחד בין מטופלי המרכז לבריאות הנפש לסטודנטים למוזיקה מבית הספר – הסתיים באירוע גדול מהחיים: "מקום בטוח לראות ולהראות"

אירוע הסיום של "מוזיקה בנפש". צילום: אברבנאל
אירוע הסיום של “מוזיקה בנפש”. צילום: אברבנאל

בשבוע שעבר התקיים פרויקט “מוזיקה לנפש” במרכז אברבנאל, במהלכו ביצעו המטופלים, אנשי צוות וסטודנטים למוזיקה את השירים שכתבו והלחינו יחד. הפרויקט הוא יוזמה של בית הספר רימון, בשיתוף חטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות.

מדובר על פרויקט הפועל לאורך השנה באברבנאל, במסגרתו סטודנטים מבית הספר רימון לומדים קורס על בריאות הנפש, ורוכשים כלים לשילוב והובלת פעילויות מוסיקליות שיקומיות. הם מגיעים לפעילות מוזיקה משותפת יחד עם המטופלים במחלקות השונות מדי שבוע, מופיעים, שרים ויוצרים צלילים חדשים עבור וביחד עם המטופלים.

בנוסף, כולל הפרויקט סדנת כתיבה בהנחיית המוזיקאי ארי גורלי, שבה משתתפים מטופלים מאושפזים מכל המחלקות, אנשי צוות וסטודנטים למוזיקה בתהליך כתיבה חווייתי הכולל הלחנה וביצוע שירים.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“הלבבות נפתחים והסטיגמות נמסות”

באירוע לקחו חלק פרופ’ יובל מלמד, מנהל המרכז לבריאות הנפש אברבנאל, המוזיקאי ארי גורלי, מרצה בבית הספר רימון למוזיקה ומנחה סדנת הכתיבה “פזמון הלב”, ענבל ירקוני, מנהלת הסיעוד ואחות ראשית בחטיבת בתי החולים הממשלתיים במשרד הבריאות, לימור נפתלי, מנהלת חווית השירות למטופל באברבנאל, תהל קליין, מנהלת תחום המוזיקה והמעורבות בקהילה ברימון וזאביק אלישע נוימן, מנהל הפרויקט מטעם משרד הבריאות.

לימור נפתלי מנהלת חוויות השירות במרכז לבריאות הנפש אברבנאל, אמרה: “היצירה המשותפת שכללה מפגשי כתיבה והלחנה קבועים, חיזקה את חוויית השייכות, יצרה מקום בטוח לראות ולהראות. דרך המילים והצלילים יש רגעים של שלווה, חיבור לנשמה והרבה תקווה אנושית לכולנו, סטודנטים, מטופלים, מוזיקאים ואנשי צוות”.

ארי גורלי, מרצה ברימון, הוסיף: “במקום בו נפגשים כתיבה והלחנה כל הלבבות נפתחים והסטיגמות נמסות. זו הייתה זכות עבורי להיות חלק מהפרויקט המרגש הזה”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות