נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"
הסתדרות 480-100

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיאנשים עם מוגבלויותמדריכי השיקום ימחו מול הממשלה: "מפסיקים לשתוק"

מדריכי השיקום ימחו מול הממשלה: “מפסיקים לשתוק”

זה זמן רב שבתחום השיקום מתריעים מפני עזיבה המונית של כוח אדם, בהיעדר תנאי שכר הולמים. מארגני ההפגנה: "זה מקצוע לכל דבר, מגיע לנו להתפרנס בכבוד"

מחאת מדריכות ומדריכי השיקום. צילום: עמית גולדברג
מחאת מדריכות ומדריכי השיקום. צילום: עמית גולדברג

כ-2,000 מדריכי שיקום במסגרות בריאות הנפש והרווחה יוצאים במחאה על היעדר התקציבים ויפגינו הערב (שני) מול משרדי הממשלה בצומת קפלן בתל אביב. משמרת המחאה הראשונה תתכנס בשעה 18:00, ותקרא להעלות את שכרם ולהיטיב את זכויותיהם של המדריכים והצוותים המטפלים במסגרות השונות.

“אנחנו מרוויחים שכר מינימום” מסרו מארגני המחאה, “לפעמים גם פחות מאשר עובדות הניקיון. אנחנו עובדים שעות ארוכות במגוון רחב של מוסדות, ובאים מהלב ומהנשמה – אבל כנראה שאת זה אף אחד לא רואה. נמאס לנו. אנחנו מפסיקים לשתוק, ומתחילים לפעול”.

אל ההפגנה יצטרפו גם הורים שבוגריהם נמצאים במוסדות הדיור החוץ ביתי והמרכזים השונים, עובדים סוציאליים ופעילים חברתיים.

מחאת מדריכות ומדריכי השיקום. צילום: עמית גולדברג
מחאת מדריכות ומדריכי השיקום. צילום: עמית גולדברג

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


יו”ר איגוד מדריכי השיקום בישראל, ערן כהן, אמר ל”שווים”: “אנחנו רוצים להפוך את ענף מדריכי השיקום למקצוע לכל דבר, עם תנאי עבודה ושכר מכובדים ומשמעותיים, לתועלת מקבלי השירות שזקוקים לעובדים קבועים ומסורים בתהליך, כנדרש בחוק”.

דורשים העלאה בשכר ושיפור בתנאים

הדרישות של המוחים הן בין היתר הכרה בהדרכת שיקום כתחום מקצועי, לרבות חלוקת תנאים סוציאליים בתנאי המכרז. כמו כן דורשים מארגני המחאה להקים סף חובה, כתנאי לתעסוקה בתחום, של מעבר קורס הדרכה שיקומית במימון המעביד. בנוסף, הם דורשים שכר התחלתי של 8,500 שקלים בחודש, על פי המלצות של משרדי הבריאות והרווחה, לצד סולם שכר הלוקח בחשבון את הוותק המקצועי, לימודים אקדמיים והשתתפות בהשתלמויות מקצועיות.

ההפגנה מול משרדי הממשלה מגיעה ימים אחדים לאחר המענה של פנינה שלי איפרגן, יועצת בכירה בלשכת שר הרווחה, לפניית ארגון אמ”א, המייצג משפחות של אנשים עם מוגבלות שגרים במערכי דיור חוץ ביתי שחוששים מהכנסתם של מטפלים זרים גם למוסדות הדיור החוץ ביתי. עמותת אמ”א תומכת בהפגנה. “ביחד נצליח לשפר את שכרם של המדריכים ולמנוע את הנטישה כדי שהילדים שלנו לא יגידו ‘איפה המדריך שלי?'”, נמסר מהארגון. “בלי שכר ראוי, פשוט מאוד – לא יהיו עובדים”, מסרו לסיכום.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות