נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים



עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותילדים עם מוגבלויותמחנה הקיץ האתגרי שחיבר בין ילדים עם מוגבלות מכל המגזרים

מחנה הקיץ האתגרי שחיבר בין ילדים עם מוגבלות מכל המגזרים

מאות ילדים עם כל סוגי המוגבלויות מרחבי הארץ השתתפו בפעילויות הנגישות של עמותת "אתגרים", ויצרו חברויות חדשות: "ישמרו על קשר גם אחרי המחנה"

מחנה הקיץ של עמותת "אתגרים". צילום: עמותת "אתגרים"
מחנה הקיץ של עמותת “אתגרים”. צילום: עמותת “אתגרים”

כ-1,000 ילדים עם כל סוגי המוגבלויות ומכל המגזרים הגיעו ליהנות יחד במחנות הקיץ של עמותת “אתגרים”, שנערכו בשבוע שעבר אחרי הכנות מרובות. לראשונה מזה זמן רב, מחנות הקיץ כיסו את כל הארץ והתפצלו לשני אתרים: האחד ביער לביא שבצפון הארץ, והשני ביער יתיר, יער מונגש של קק”ל באזור הדרום. במשך שנים מחסור בתקציב מנע מהעמותה להקים מחנה קיץ בדרום הארץ, אך השנה הוא הוקם ומשך אליו ילדים מהיישובים הסמוכים, לרבות יישובי עוטף עזה והפזורה הבדואית.

הילדים שהגיעו למחנה הקיץ של “אתגרים” נהנו מלא פחות מ-15 אטרקציות נגישות, ביניהן: קיר טיפוס, אומגה, מתחם נינג’ה, פארק חבלים, טיולי אופניים ועוד. “המחנה אפשר לכל ילד וילדה עם מוגבלות ליהנות מפעילויות חווייתיות, כמו כל מחנות הקיץ”, סיפר ניר הכהן, מנכ”ל עמותת אתגרים. “היו ילדים על הרצף, ילדים עם מוגבלויות קוגניטיביות, כבדי שמיעה, חירשים ועיוורים”, הוסיף בהתרגשות.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“רשימת המתנדבים התמלאה במהירות”

את המחנה ליוו כ-70 מדריכים מקצועיים מטעם העמותה, בסיוע מאות מתנדבים – כולם עובדות ועובדי בנק לאומי. “הציעו לעובדים לבוא ולהתנדב, ובכל יום יכולים היו להיות כ-100 מתנדבים. הרשימה לכל יום התמלאה במהירות”, שחזר הכהן. לדבריו, גם חלק מהילדים של העובדות והעובדים של הבנק הגיעו להתנדב, ותרמו ממרצם להצלחת המחנה.

אל הפעילות הגיעו, כאמור, ילדים עם מוגבלות מכל האוכלוסיות במדינה: חילונים, דתיים וערבים. לאורך הפעילויות, כל הילדים היו בקבוצות מעורבבות. המחנה שנערך בדרום הארץ הציע גם אפשרות של לינה, ובכך אפשר לילדים להכיר את דרכי החיים השונות אחד של השני. “בבוקר, למשל, הילדים הדתיים התפללו שחרית, כשלידם הילדים המוסלמים התפללו את תפילות האסלאם”, סיפר מנכ”ל העמותה.

מחנה הקיץ של עמותת "אתגרים". צילום: עמותת "אתגרים"
מחנה הקיץ של עמותת “אתגרים”. צילום: עמותת “אתגרים”

אין ספק שבעקבות ההשתתפות בפעילויות האתגריות השונות, הילדים יצרו קשרים חברתיים משמעותיים עם ילדים אחרים. “הילדים מכל האוכלוסיות ממש התחברו אחד לשני, ולדעתי ישמרו על קשר גם אחרי המחנה”, סיפר גיא משה, קטוע רגליים שמתנדב כמפעיל במחנה הקיץ של “אתגרים”.

משה בן ה-48 איבד את רגליו בילדותו בעקבות חיידק טורף, והחל להתנדב ב”אתגרים” לפני כ-26 שנים. כיום הוא חלק בלתי נפרד ממחנה הקיץ ומהוועד המנהל של העמותה. למרות שאינו כבד שמיעה או חירש, למד משה בעצמו את שפת הסימנים כדי לתקשר עם הילדים כבדי השמיעה והחירשים שמגיעים למחנה הקיץ. “התחברתי מאוד לילדים, והיה לי קשה לנהל איתם שיחות ב’טלפון שבור’, אז החלטתי ללמוד את השפה”, סיפר משה.

“היער הוא מקום פתוח להרפתקאות”

“אנחנו רואים בשותפות המיוחדת שלנו עם ‘אתגרים’ שליחות בעלת חשיבות ראשונה במעלה, מעבר לנתינה של העובדים שלנו – הם גם מושפעים לטובה מהילדים”, אמרה סמנכ”לית משאבי אנוש בבנק לאומי, אביבית קליין. “זו השנה השישית ברציפות שאנחנו מתנדבים ומשתתפים במחנה הקיץ”.

“היער הוא מקום פתוח להרפתקאות ומפגשים אישיים וקבוצתיים”, הוסיפה יו”ר קק”ל, יפעת עובדיה לוסקי. “המחנה אפשר לילדים ובני הנוער עם המוגבלויות לקחת חלק וליהנות ממגוון פעילויות ייחודיות בטבע. אנחנו שמחים על שיתוף הפעולה המתמשך עם ‘אתגרים’, שמעניק לחניכים את ההכרה ביכולות שלהם, ומאפשר להם לעשת דברים שקודם לכן נראו בלתי אפשריים”.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות