נושאים קשורים

בקרוב: שליטה באייפון ובאייפד – רק באמצעות העיניים

שורה של מאפייני נגישות חדשים צפויים להשתלב במערכות ההפעלה של ענקית הטכנולוגיה אפל. יצורפו גם יכולות בינה מלאכותית לזיהוי דיבור מוגבל והאזנה למוזיקה עבור כבדי שמיעה

“אין צוות חינוכי בשעות אחה”צ, הבן שלי חווה רגרסיה”

גן התקשורת "אייל" ברעננה נמצא בחוסר יציבות כבר שנה. הסיבה: ארבע נשות צוות יצאו לחופשת לידה, ללא תחליף הולם. האימהות פנו לעירייה: מפסידות שעות עבודה, והילדים סובלים

המדינה לא מאשרת הסעה – ופעוט מונשם נוסע למעון באוטובוס ציבורי

בחצי השנה האחרונה אימו של שחר (שם בדוי) בן השנתיים מנהלת מאבק מול הרשויות לקבלת הסעה שמותאמת למצבו הסיעודי. במקום לספק פתרונות - הן מגלגלות אחריות

אפקט המלחמה: יותר מחצי מיליון ישראלים יזדקקו לטיפול נפשי

גורמי המקצוע בתחום בריאות הנפש הזהירו בוועדת הבריאות של הכנסת: "רופאים צעירים בורחים מהמערכת הציבורית בגלל תנאי העבודה הקשים"
הסתדרות 480-100

הכנסת דנה בהגדלת הקצבה לחטופים ששבו מהשבי

לפי ההצעה שנדונה בוועדת הרווחה, הקצבה תוכפל ל-2,600 שקלים ופדויי השבי יקבלו אוטומטית הכרה של 50% בשל הפרעת פוסט טראומה
ראשיאנשים עם מוגבלויותלמרות הפרקינסון: יעקב כהן ממשיך להופיע על הבמות

למרות הפרקינסון: יעקב כהן ממשיך להופיע על הבמות

בראיון ל"אולפן שישי" שישודר מחרתיים חושף השחקן המוערך כי חלה במחלה הקשה. נעזר במטפלים בתנועה ובדיבור כדי לא להפסיק את עבודתו כשחקן

יעקב כהן. צילום מ”אולפן שישי”

לפני שמונה שנים חלה השחקן והסטנדאפיסט המוערך יעקב כהן במחלת הפרקינסון. מלבד משפחתו ושני חברים קרובים, איש לא ידע על כך עד לאחרונה. מחרתיים (שישי), בתוכנית “אולפן שישי” בקשת 12, ישודר איתו ראיון ראשון שבו הוא חושף לראשונה את דבר מחלתו וגם מספר על הטיפולים שהוא עובר שנועדו לעזור לו להמשיך ולהופיע על הבמות.

בימים אלה מופיע כהן (65), נשוי ואב לשני ילדים, בסדרה המדוברת “שישה אפסים” בכאן 11 עם תפקיד קטן ושובה לב. במקביל, הוא מגלם את דמותו של קשיש בן 90 בהצגה “המחיר” מאת המחזאי ארתור מילר, שעלתה לאחרונה בתיאטרון חיפה.

ההצגה הייתה גם הטריגר ל”יציאה מהארון” עם המחלה שלו. במהלך החזרות הבחין הבמאי משה נאור כי כהן מתקשה בתנועה ובדיבור, וכאשר פנה אליו החליט השחקן לשתף אותו כי חלה בפרקינסון. שם גם התגבשה אצלו ההחלטה להפסיק עם ההסתרה ולצאת עם זה בפומבי.

בראיון לעיתונאי יונתן ריגר ב”אולפן שישי” מתועד כהן בין השאר במהלך טיפולים שגרתיים שהוא עובר, ובהם טיפול בתנועה וטיפול על ידי קלינאי תקשורת. הטיפולים נועדו לסייע לו להתמודד עם הרעידות והקשיים המוטוריים שמהם הוא סובל וכן עם הבעיות בדיבור, במטרה לאפשר לו להמשיך בעבודה כשחקן.

40 שנה על הבמות

מזה 40 שנה כהן הוא אחד השחקנים העסוקים בישראל. הוא כיכב בעשרות הצגות בתיאטרון “הבימה” (כולל “בוסתן ספרדי”), ב”קאמרי”, בבית לסין, בתיאטרון באר שבע ועוד. בנוסף, שיחק בסדרות טלוויזיה רבות וגם דובב את הדמות הידועה של “תקע” בתשדירים של חברת החשמל. בקולנוע השתתף בין היתר בסרטי “אבא גנוב” וגם ב”מחץ הדלתא 3″ וב”כבלים” של צבי שיסל.

פרקינסון היא מחלה ניוונית של מערכת העצבים שאינה ניתנת לריפוי. המחלה מתקדמת באיטיות ומאופיינת ברעידות ובהפרעות מוטוריות אחרות. היא נובעת מחוסר במוליך העצבי דופמין עקב התנוונות קבוצת תאי החומר השחור במוח. היא נקראת על שמו של הרופא האנגלי ג’יימס פרקינסון.

אחד החולים הכי ידועים בפרקינסון הוא השחקן האמריקאי מייקל ג’יי פוקס, כוכב סדרת הסרטים “בחזרה לעתיד”. פוקס גם הקים קרן צדקה שפועלת למען חולים כמוהו.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות