נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםעם אח מיוחד, נטע ברזילי תעלה על במה מיוחדת במינה

עם אח מיוחד, נטע ברזילי תעלה על במה מיוחדת במינה

עיריית ת"א מציינת שנה לפרויקט "דיגיתל נגיש" עם מופעים ואירועים מיוחדים לילדים ובוגרים עם מוגבלויות. כל הפרטים - בכתבה

נטע ורון ברזילי. צילום באדיבות “האחים הימן”

זוכת האירוויזיון נטע ברזילי, הסופרת מאירה ברנע גולדברג (כתבה את סדרת הספרים הפופולרית “כראמל”), הסטנדאפיסטית והשחקנית תכלת גינס, הזמרת רוני גינוסר והמוזיקאי ד”ר מורדי בן חמו – אלו רק חלק מהמשתתפים באירוע המתקרב של מועדון “דיגיתל נגיש” של עיריית תל אביב יפו, שחוגג שנה להקמתו.

“אנחנו משקיעים משאבים אדירים ועובדים כל השנה על מנת להפוך את העיר לנגישה ומותאמת לנשים ולאנשים עם מוגבלות”, אמר ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי לקראת האירוע, שייערך ביום שישי הבא. “מהנגשת מבני ציבור וחופי הים, דרך הנגשת שלל אירועי התרבות המתקיימים ברחבי העיר, ועד להתאמתם של אתרי האינטרנט העירוניים. אני שמח וגאה לחגוג שנה ל’דיגיתל נגיש’ שלנו, שמסייע לתושבינו לקבל את המידע על השירותים והאירועים המתאימים להם בצורה הטובה, הנוחה והמדויקת ביותר עבורם”.

אז מה הולך להיות?

ב-21 ביולי, שישי הבא, במוזיאון תל אביב לאמנות, בין השעות 10:30-15:00, יתקיימו שלל אירועים, סדנאות, סיורים בגלריות, מתחם סנוזלן לאנשים וילדים עם אוטיזם, קושי בוויסות החושי, לקויות קשב וריכוז ועוד. בנוסף, יהיו מתחמי מסאז’ להורים, ייעוץ במיצוי זכויות ומתחם מוזיקלי של עמותת “תו המשווה”, המתמחה בהנגשת תרבות לאנשים עם מוגבלויות.

כמו כן, יעלו ההצגה “כראמל”, המבוססת על הספר הפופולרי, וההצגה “מחסן השטוזים”, שיונגשו לשפת הסימנים ותיאור קולי. על מנת להכין את הילדים המיוחדים לאירוע, יישלחו חומרים מקדימים לנרשמים, בהם למשל תיאור של איך ייראו השחקנים. עוד על האירוע >>  https://bit.ly/3pDb8IY

יומיים אחרי, ביום ראשון, ה-23 ביולי, יתקיים אירוע למבוגרים בלבד במוזיאון תל אביב לאמנות בין השעות 18:30 ל-23:30. במוקד הערב הופעה של הזמרת נטע ברזילי יחד עם אחיה, רון, נגן קונטרבס ומוזיקאי עם אוטיזם. ההופעה תתקיים על במה מיוחדת שנבנתה בגובה כיסא גלגלים, על מנת לאפשר לכמה שיותר אנשים ונשים עם כיסאות גלגלים להגיע להופעה.

במקום יהיה מתחם שקט ומונגש ללא תאורה מתחלפת, בו תוקרן ההופעה במעגל סגור. כמו כן, יחולקו לצופים אוזניות על מנת להתאים את עוצמת הקול לכל צופה. ההופעה תכלול תמלול ותרגום לשפת הסימנים.

את האירוע תנחה תכלת גינס, סטנדאפיסטית ושחקנית חירשת, והופעת החימום תינתן על ידי רוני גינוסר ומורדי בן חמו, שני אמנים על הרצף האוטיסטי שפועלים במסגרת עמותת “תו המשווה”. לפרטים על האירוע >> https://bit.ly/3JQvWUt

במקביל, יתקיים יריד הזדמנויות מושקע ואינטראקטיבי הפתוח לכלל האנשים והנשים עם מוגבלות (לא רק לתושבי העיר). ביריד יוצגו תוכניות ליווי לתעסוקה, להשכלה ולצבא. במקום יוקם גם דוכן למיצוי זכויות, דוכן של הביטוח הלאומי ועוד. את השירותים יספקו ספקים עצמאים, שהם אנשים עם מוגבלות.

מה זה “דיגיתל נגיש”?

“דיגיתל נגיש” הוא כרטיס הטבות ייחודי עבור תושבים ותושבות תל אביב-יפו עם מוגבלות, המנגיש את השירותים הדיגיטליים שמתקיימים ברחבי העיר ומייצר קהילה ייחודית של תושבות ותושבים עם מוגבלות ומשפחותיהם. קהילה זו נועדה להעצים את חבריה ולהפיג תחושת בדידות, מייצרת קשר ישיר בינם לבין העירייה, מעודדת מעורבות חברתית ומשפרת את איכות חייהם. הנרשמים ל”דיגיתל נגיש” מציינים את ההתאמות והנגישות להן הם זקוקים ומקבלים את המידע שמתאים להם: אירועים עם הנגשה ללקות ראייה ולעיוורון; תרגום לשפת הסימנים; התאמה לרגישות יתר לרעש ולתאורה; שפה פשוטה וקלה להבנה; הנגשה לכבדות שמיעה וחירשות; הנגשה למוגבלות בניידות ועוד.

עיריית תל-אביב-יפו מקיימת בשנים האחרונות פעילויות רבות ורב-גיליות לנשים ולאנשים עם מוגבלות ובני משפחתם. “אנו פועלים על פי התפיסה המקצועית המקובלת כיום, שדוגלת בהתאמת הקהילה ומוסדותיה לצרכיו של האדם ולא להפך”, מוסרים מהעירייה. “התוכנית מתמקדת בנגישות ובהנגשה ומעודדת העצמת הגיוון האנושי, תוך הבנה כי כולנו שונים, אך שווים. לשם כך משקיעה העירייה ותמשיך להשקיע מאות מיליוני שקלים בהנגשת העיר בכל ההיבטים: הנגשת מבני הציבור, גני המשחקים והגינות הציבוריות, הנגשה מלאה בכל חופי הים; כל אתרי האינטרנט העירוניים הונגשו, קידום תכנית העסקת עובדים עם מוגבלות, מתחמים שקטים באירועי תרבות גדולים למשפחות עם צרכים מיוחדים ועוד.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות