נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיאוטיזםעתירה לבג"ץ נגד קיצור יום הלימודים בחינוך המיוחד

עתירה לבג”ץ נגד קיצור יום הלימודים בחינוך המיוחד

עמותת אלו"ט הגישה לביהמ"ש העליון עתירה בבקשה למנוע את החלטת מנכ"ל משרד החינוך לסיים את יום הלימודים ב-16:00 במקום 16:45

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. צילום: גדעון שרון, דוברות הכנסת
נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות. צילום: גדעון שרון, דוברות הכנסת

המאבק נמשך: עמותת אלו”ט הגישה היום (ראשון) עתירה לבג”ץ בעקבות החלטת מנכ”ל משרד החינוך, אסף צלאל, לקיצור יום הלימודים בחינוך המיוחד מהשעה 16:45 לשעה 16:00. העתירה, שהוגשה באמצעות עורך הדין מוטי ארד, מגיעה על רקע המחאה שהקימו ההורים לילדים במסגרות החינוך המיוחד.

למרות העובדה שהחלטת המנכ”ל אמורה להיכנס לתוקף עם תחילת שנת הלימודים תשפ”ד (1.9.2023), דרשו העותרים כי ההחלטה לא תיכנס לתוקפה עד פסק דין סופי בנושא. עד אז, הם מבקשים להמשיך ולקיים את הלימודים כרגיל, עד 16:45. בכתב העתירה דרשו תשובות לפשר ההחלטה גם ממשרד הפנים, נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות ומרכז השלטון המקומי.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


באלו”ט ציינו כי החלטת המנכ”ל התקבלה באופן שרירותי, כמענה לכאורה לסוגיית המחסור בעובדי הוראה במסגרות החינוך המיוחד, ללא הבחנה בין רשויות מקומיות שיכולות להפעיל את המסגרות באופן מלא, לבין אלו שאינן מצליחות בכך.

כמו כן, לטענתם החלטת המנכ”ל התקבלה אחרי 25 שנים בהן התלמידים על הרצף האוטיסטי לומדים בכיתות התקשורת עד השעה 16:45. לדבריהם, מדובר בחוסר סבירות בשל העובדה שההחלטה משפיעה באופן גורף על עשרות אלפי תלמידים, ללא הבחנה ובלי לנסות למנוע או לכל הפחות לצמצם את הנזק לתלמידים ולמשפחותיהם.

“פגיעה לא מידתית”

כדי לתמוך בטענותיה צירפה העמותה את חוות דעתה של נציבות שווין זכויות לאנשים עם מוגבלות שהוגשה לוועדת החינוך של הכנסת, התומכת ללא סייג בטענותיה של העמותה נגד החלטת המנכ”ל. בחוות הדעת נכתב: “ההנחיה הנוכחית גורעת משמעותית מההנחיות שלפיהן נהגו עד כה במשרד החינוך, ומהווה פגיעה לא מידתית ובלתי סבירה בזכותם המהותית של תלמידים עם מוגבלות”.

לעתירה צורפו תצהיריהם של ההורים לילדים עם אוטיזם, שצפויים להיפגע מהחלטת משרד החינוך, ביניהם מזי לוי, אם לילדים על הרצף בני 5 ו-12 מאזור תל אביב ומקימת מטה המאבק לשירותי חינוך מיוחדים, המונה 3,000 הורים, דוד אולר, אבא לשני ילדים על הרצף בני 12 ו-16, שרית בן יוסף, אמא לילד בן 13 על הרצף, ועדי רודריגו ברנע, אמא לשלושה ילדים ששניים מהם אובחנו על הרצף. בתצהירה של רודריגו ברנע, היא מעידה על כך שנאלצה להתפטר מעבודתה כדי לטפל בילדיה, ואם יום הלימודים יקוצר יהיה זה בלתי אפשרי עבורה למצוא מקום עבודה חדש שיסכים להעסיקה בשכר שיענה על צרכיה הכלכליים.

שלומי ומזי לוי עם ילדיהם. צילום: באדיבות המצולמים
שלומי ומזי לוי, מקימת מטה המאבק לשירותי חינוך מיוחדים, עם ילדיהם. צילום: באדיבות המצולמים

פעילות במישור נוסף

במקביל לעתירה שהוגשה, מכתב נוסף נשלח למנכ”ל משרד החינוך ע”י עורכי הדין אורי קידר, עידן שחם ונדב בנאסייאג ממשרד נבו קידר בלום, בשמם של מאות הורים לילדים על הרצף האוטיסטי מקבוצת “מצילים את מסגרות התקשורת”, המונה כ-1,000 משפחות מכל הארץ.

מנהלת המאבק ומקימת הקבוצה, רינת, אמרה לאחר הגשת המכתב למנכ”ל: “הרעיון להקמת הקבוצה הארצית נבע מההבנה הברורה ששום גוף או אדם כזה או אחר, לא יוכלו לייצג את ילדנו יותר טוב מאיתנו. שלחנו מכתב לפני עתירה לבג”ץ באופן עצמאי, בדיוק בגלל אותה ההבנה”.

יוני כנרי ומשפחתו. צילום: באדיבות המצולמים
יוני כנרי ומשפחתו. צילום: באדיבות המצולמים
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות