נושאים קשורים

כמה שילם הביטוח הלאומי לנפגעי הטבח ב-7.10

על פי נתוני הביטוח הלאומי, 4,070 אזרחים נרצחו בפעולות טרור מקום המדינה, 834 מתוכם השנה. יותר מ-10% מהחללים הם ילדים ונוער עד גיל 18

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות
הסתדרות 480-100

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
ראשיאוטיזם"חולם להיות אילון מאסק": זו החברה שכל עובדיה אוטיסטים

“חולם להיות אילון מאסק”: זו החברה שכל עובדיה אוטיסטים

חברת "קליקאיט", המעניקה שירותי מיקור חוץ לחברות שילוח בינלאומיות, מעסיקה רק אנשים עם אוטיזם בתפקוד גבוה: "השאיפה היא להתקדם מכאן להייטק"

עובד בחברת "קליקאיט". צילום: סרגיי גורדזיי
עובד בחברת “קליקאיט”. צילום: סרגיי גורדזיי

“זה לא מקום עבודה שמוכרח לקבל אותם, אלא כזה שרוצה לקבל אותם”, מצהירה חופית ולר, מנהלת פיתוח עסקי של חברת “קליקאיט” הממוקמת באור יהודה. החברה מעניקה שירותי מיקור חוץ לחברות שילוח בינלאומיות, ומעסיקה אך ורק עובדים על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה, למעט המנהלים.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


צפו בכתבת הווידיאו המיוחדת בשיתוף “מפעל הפיס”:

“כשעבדתי במפעל מוגן לא קיבלתי שכר גבוה, וכשאני עובד בשוק החופשי, השכר הרבה יותר גבוה”, מספר אופיר אלקיים, אחד מעובדי החברה, על הרצף האוטיסטי בתפקוד גבוה. “איכות החיים שלי השתפרה”, הוא מעיד, “אני מרגיש עצמאי יותר”. עובד החברה אסף סימו מוסיף: “אני מרגיש יותר אחראי, אני צובר חברויות וניסיון”.

“אני כל בוקר מגיעה לכאן עם חיוך”, אומרת מנכ”לית החברה טליה ורמן. “אני רואה את הדרך שכל אחד מהם עשה, ועדיין עושה, וזה פשוט מחמם לי את הלב”.

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות