נושאים קשורים

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר



שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"
ראשיחדשותשימוע לפני כתב אישום לתוקף של צביקה סודרי

שימוע לפני כתב אישום לתוקף של צביקה סודרי

בלעדי: שנה לאחר אירוע התקיפה החמור במכולת בכפר סבא, זומן אוריאל טרשי לשימוע. סעיף האישום: "תקיפת חסר ישע". טרשי: "סודרי הטריד את בני האוטיסט סדרתית"

מימין: אוריאל טרשי (צילום: אסף פרידמ, ידיעות תקשורת) וצביקה סודרי (צילום ובאדיבות המשפחה)

שנה בדיוק אחרי אירוע התקיפה המזעזע של צביקה סודרי, בן 40 עם תסמונת דאון, במכולת בעירו כפר סבא – אירוע שתועד במצלמות אבטחה והסעיר את המדינה – ל”שווים” נודע כי הפרקליטות זימנה בימים האחרונים את החשוד בתקיפה, אוריאל טרשי (38), תושב העיר לשעבר, לשימוע לפני הגשת כתב אישום.

סעיף האישום צפוי להיות “תקיפת חסר ישע” – עבירה שהעונש בגינה עשוי לעמוד על 5 שנות מאסר. לטענת התוקף, לאירוע במכולת קדמה פגיעה ממושכת מצד סודרי בבנו הקטן (אז בן 11), בעצמו ילד על הרצף האוטיסטי, וניסיונות מצידו לבקש מסודרי להפסיק, שלא צלחו.

המקרה אירע באמצע יולי 2022. סודרי בילה במתחם השכונתי הקבוע, הכולל כמה חנויות – שתי מכולות, מספרה ועוד. לטענתו, בנו של טרשי החל לקלל אותו ולזרוק לעברו הערות משפילות, והוא בתגובה ביקש להרחיק אותו ממנו והדף אותו קלות. כתוצאה מכך, לדבריו, הבן מעד ואז החל לצרוח בקולי קולות. ישנם אנשים שנכחו במקום שתמכו בגרסתו.

בעקבות זאת הגיעה אימו של הילד, מעיין טרשי-ליזמי, למקום, ולדברי נוכחים החלה לרדוף אחרי סודרי שנמלט לתוך המספרה כדי להתגונן מפניה. עובדת במספרה סיפרה כי האם השתוללה ואף זרקה חפצים על הרצפה, תוך שהיא צורחת בקולי קולות.

סרטון התקיפה, מתוך מצלמות האבטחה של המכולת

זה לא נגמר שם. כמה דקות לאחר מכן הגיע למקום אביו של הילד, אוריאל טרשי, רותח מעצבים, לחפש את סודרי. סודרי המבוהל נמלט לתוך המכולת, וטרשי נכנס אחריו. כפי שניתן לראות בסרטון ממצלמות האבטחה שמותקנות במקום, טרשי, אחוז אמוק, החל להכות את סודרי באגרופים ונגח בחוזקה בראשו. כאשר זה ניסה להימלט מאחורי הדלפק של הקופה, הוא דלק אחריו והמשיך להכות אותו באגרופים, וזאת למרות ניסיונות מצד המוכר במכולת לעצור אותו. לולא התערבותו, ייתכן מאוד שהאירוע היה מסתיים באסון.

תלונה הוגשה למשטרה, שפתחה בחקירה

מיד לאחר המקרה הגישה משפחתו של סודרי תלונה למשטרת כפר סבא נגד טרשי, והמשטרה פתחה בחקירה. במקביל, העלתה ליאורה, אחות של צביקה, את סרטון התקיפה לרשת, והוא עורר הדים עצומים. “צביקה מקסים, כולם אוהבים אותו בכפר סבא”, אמרה אז ל”שווים”. “לא יכול להיות שישנה התנהגות כזאת בחברה שלנו, שאנשים מרשים לעצמם להתנהג באלימות לחסרי ישע. מאז המקרה אנחנו עוטפים ומחזקים את צביקה. יש לו כאבים ומכות יבשות, אבל הוא בעיקר מפחד מאוד”.

כמעט כל כלי התקשורת דיווחו על האירוע, וצביקה אפילו הוזמן להופיע בתוכנית “אופירה וברקו” בקשת 12, שם הפתיע את הזמרת האהובה עליו נועה קירל, שהיא ידידה קרובה של משפחתו. בנוסף, ערכו בכפר סבא אירוע תמיכה בצביקה, שאליו הגיעו בין השאר ראש העיר רפי סער והעיתונאית והסופרת ליהיא לפיד, בעצמה אמא לבת אוטיסטית.

בינתיים, ברשת נפוץ מידע כי התוקף טרשי הוא בעלים של אולם אירועים בשם “באדולינה” ברעננה, והחלו קריאות להחרים את העסק. גולשים רבים החלו לדרג את העסק בדירוגים נמוכים כדי לפגוע בו. בעקבות התגובות החריפות עזבו טרשי ומשפחתו את כפר סבא, וטרשי גם העביר בעלות על אולם האירועים. מבדיקת “שווים” בימים האחרונים עולה כי הבעלות הועברה לנאוה ליזמי, אמא של אשתו, כך שהקשר שלו עם העסק לא נותק באופן מוחלט.

שימוע הוא הליך המתקיים בפרקליטות טרם הגשת כתב אישום, מתוך מטרה לשמוע את עמדת הצד החשוד, במקרה הזה טרשי, ולקבל החלטה סופית האם להגיש את כתב האישום. מה הולך טרשי לטעון במהלך השימוע? לפי ההערכות, קו ההגנה של סניגורו, עו”ד אורי אביב, יהיה שהוא עשה את המעשה לאחר שבנו, שעל הרצף האוטיסטי, סבל מהטרדות והצקות חוזרות ונשנות מצידו של סודרי, שלא פסקו לטענתו גם כאשר בני משפחת טרשי ביקשו ממנו לחדול מהם.

טרשי: בני חווה הטרדות מצד סודרי

טרשי טען בפני מקורביו כי בנו, שהיה חדש בשכונה, חווה מסודרי הטרדות, השפלות, איומים, קללות, דחיפות וחניקות. “הבן שלי משחק בכדור כתרפיה רגשית ומקפיץ אותו פעמים רבות כחלק מחזרתיות, מתוקף היותו אוטיסט”, סיפר להם. “יש מגרש ספורט אחד בשכונה, ואותו צביקה היה פוקד ללא השגחה או ליווי באופן קבוע. שם הוא היה מתעלל בבני באופן סדרתי”.

לטענת האב, הוא עשה ניסיונות רבים לצורך עצירת מסכת ההטרדות הזו, אך לשווא. “פניתי למנהל החוגים שמתקיימים במגרש הספורט”, המשיך לספר לקרוביו. “פניתי לעסק מול המגרש לצורך בירור מי האדם האחראי על סודרי. הבן הצעיר שלי ביקש ממנו להפסיק וגם סבא שלו הגיע למגרש כמה פעמים וביקש להניח לו. שום דבר לא עזר”.

עוד טוען טרשי כי הבן עצמו התקשר 3 פעמים למשטרה מהטלפון האישי שלו והתלונן כי סודרי פוגע בו. באחד המקרים, לדבריו, הוא צילצל לאחר שצביקה חנק אותו. באירוע הזה, לטענתו, הגיעה משטרה למקום, אך סודרי ברח והמשטרה לא המשיכה בחקירה. “יש תיעודים והקלטות לזה ולעוד מקרים רבים”, הוא טוען. “גם אירוע התקיפה האחרון, שקדם למקרה במכולת, מוקלט ומצולם”.

עוד אמר טרשי למקורביו כי “סודרי מהווה סכנה. אני רוצה להתלונן עליו וגם על הרווחה שהוא מסתובב חופשי ועושה ככל שיעלה על רוחו. מדובר ב’פצצה מתקתקת’ של בחור בן 40 עם תסמונת שבמשך שנים רבות פוגע, מאיים, תוקף ומקלל את תושבי ותושבות השכונה. יש לציין כי כולם יודעים את זה. הוא חייב להיות במקום סגור שישמור עליו במקום להטריד את תושבי השכונה”.

כמובן שאת כל הטענות האלה יצטרך טרשי להוכיח בשימוע, ואז יוחלט בפרקליטות האם להגיש נגדו כתב אישום. את משפחת הקורבן מלווה בהליך עורכת הדין ענבר קידר-ברוך ממשרד פוגץ’ קידר-ברוך.

סניגורו של טרשי, עו”ד אורי אביב, ביקש למסור בתגובה: “טרם קיבלנו זימון לשימוע מהפרקליטות”.

ליאורה סודרי: “כתב אישום זה הדבר המוסרי לעשות”

ליאורה סודרי: “אני מברכת את המשטרה והפרקליטות על ההחלטה להגיש נגד התוקף כתב אישום בכפוף לשימוע. הגשת כתב אישום בתיק היא הצעד המתבקש, כדי שיידע כל אדם בישראל שדמם של אנשים עם מוגבלות איננו הפקר. כתב אישום נגד התוקף האכזר זה הדבר המוסרי לעשות כאן. כל הטענות של התוקף כלפי צביקה הן שקריות ומופרכות ונועדו אך ורק למלט אותו מאימת הדין. צביקה הוא אדם מקסים ובכל כפר סבא אוהבים אותו. לא נוותר וניאבק בשביל צביקה וכל האנשים כמוהו עד שימוצה הדין עם התוקף”.

מייסד "שווים", בעל 20 שנות ניסיון בעולם העיתונות. שימש כרכז הכתבים של ”ידיעות אחרונות“, עורך המוסף הכלכלי ”ממון“ ועורך התוכנית ”חדשות הבוקר“. בעל קשר אישי לקהילת המוגבלויות: בנו הבכור אוהד הוא אוטיסט.

כתבות אחרונות