נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאוטיזםבעקבות ההפגנות: נפתחה הקייטנה לילדים על הרצף

בעקבות ההפגנות: נפתחה הקייטנה לילדים על הרצף

מחאת ההורים מול מועצת פרדס חנה, בעקבות חוסר בסייעות מתאימות בקייטנות – הובילה לתוצאות בשטח: "לילדים שלנו מגיע להיות בקייטנה כמו כולם"

ההפגנה מול בניין המועצה. צילום: גיא וקנין
ההפגנה מול בניין המועצה. צילום: גיא וקנין

בחודש שעבר פרסמנו ב”שווים” אודות מחאת הורים מול מועצת פרדס חנה, בעקבות ביטול השתתפותן של סייעות משלבות בקייטנות. כעת אנחנו יכולים לדווח כי הוחלט לפתוח קייטנה מיוחדת לילדים על הרצף, בשילוב הסייעות שלהם.

ד”ר קרן שגיב, אם לשני ילדים על הרצף בתפקודים שונים, היא הייתה הראשונה שפתחה בשביתה מול מועצת פרדס חנה לפני מספר שבועות. “הבנתי שאין ברירה, אלא לשבות מול מקבלי ההחלטות”, אמרה אז. במידה ולא הייתה נפתחת קייטנה לילדיה, קרוב ל-2,500 ילדים שמטופלים במרפאה בה היא עובדת היו נשארים ללא מענה בחודשי הקיץ – בשל ההכרח שלה להישאר בבית עם ילדיה.

להפגנה הראשונה שגיב הגיעה לבדה, בעקבות הודעה שקיבלה בחודש ינואר האחרון, על כך שלא שהסייעות לא יצטרפו לקייטנות אליה מיועדים להירשם ילדיה. כל הניסיונות לשנות את ההחלטה – העלו חרס. כזכור, לאחר ההפגנה המדוברת העלתה שגיב פוסט בפייסבוק, שצבר תאוצה. הורים נוספים הצטרפו למחאה על ההחלטה שתפגע בהם ובילדיהם. “לילדים שלנו מגיע להיות בקייטנות כמו לכל הילדים”, אמרה אחת האימהות לילד על הרצף מפרדס חנה.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“זה היה אבסורד”

לאחר פרסום הכתבה ב”שווים”, שגיב והורים נוספים המשיכו להפגין עוד מספר פעמים מול בניין המועצה. “לא הגיוני שיש תקציב ממשרד החינוך לסייעות לילדים, והם לא יקבלו את הסיוע הנדרש”, אמרה שגיב. באותו הזמן, המועצה טענה שהתנאים לקיומה של קייטנה כזו הם בלתי אפשריים ומכורח הנסיבות היא לא פותחת אותה בחופש הגדול. “כדי לקיים קייטנה כזו, צריך רכזת תוכן עם הכשרה של שלוש שנים בבניית תכניות חברתיות לילדים עם צרכים מיוחדים”, טענה המועצה. התנאי הזה הוא רק תנאי אחד מני רבים, לדבריהם.

בזמן ההפגנות שגיב והורים נוספים נפגשו עם ראש המועצה כדי למצוא פתרון לקיום הקייטנה. בנוסף אליהם, בן זוגה של שגיב נפגש עם ראש מדור החינוך במועצה, כדי שיבין שיש מצוקה אמיתית שחייבים לפתור. “זה היה אבסורד, כי כל מה שהיה צריך לעשות זה למצוא מקום להפעלת הקייטנה – כי יש תקציב בשבילם”, הסבירה שגיב.

בשל הלחץ הכבד והבנת המצוקה, המועצה החליטה לבסוף לפתוח קייטנה מיוחדת לילדים עם סייעות במתנ”ס. “שמחתי מאוד שהמאמצים שלי ושל ההורים השתלמו”, סיפרה שגיב. לקייטנה נרשמו ילדיה, לצד ילדים אחרים על הרצף מהאזור. “יש הורים שלא חשבו שתהיה קייטנה, וכבר מצאו פתרון אחר”.

“בעקבות פתיחת הקייטנה, הילדים יכולים לחוות את החופש הגדול כמו שמגיע להם, ליהנות עם חבריהם ולא להיות תקועים בבית”, אמרה שגיב לסיכום.

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות