נושאים קשורים

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"
הסתדרות 480-100

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
ראשיחדשותמשרד הפנים מקשיח את תנאי ההעסקה של מטפלים סיעודיים

משרד הפנים מקשיח את תנאי ההעסקה של מטפלים סיעודיים

לפי תזכיר חוק חדש, עובדים זרים שמועסקים אצל אנשים במצב סיעודי קשה לא יוכלו לעבור לעבודה עם נכים במצב קל. בארגון "קו לעובד" מתנגדים: "הצעה פסולה"

מטפל סיעודי (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק
מטפל סיעודי (אילוסטרציה). צילום: ביגסטוק

הרפורמה בתחום הסיעוד יוצאת לדרך: על פי תזכיר חוק חדש של משרד הפנים, עובדים זרים שיגיעו לישראל לטובת עבודה עם אנשים סיעודיים במצב קשה, ימשיכו לעבוד עם מטופלים בקטגוריה זו בלבד.

“מטרת הצעה זו היא לקבוע את סוגי המטופלים שעובדים זרים בתחום הסיעוד יהיו רשאים לטפל בהם, למנוע פגיעה במטופלים סיעודיים ברמות נכות גבוהות, שהטיפול בהם תובעני יותר, על ידי מעבר עובדי סיעוד זרים לעבודה אצל מטופלים ברמות נכות קלות יותר”, נכתב בתזכיר החוק. לדעת המשרד, עובדים זרים בתחום “מנצלים” לכאורה את האפשרות לעבוד בישראל, עוזבים את המטופלים הקשים בחלק מהמקרים ללא התראה, ועוברים לעבוד עם מטופלים במצב נכות קל יותר.

במשרד הפנים מציעים להקשיח את התקנות, ולהוסיף כי כל מטפל שיורשה לעבוד עם נכים סיעודיים קשים, יועסק אך ורק על ידי מטופלים אלה, ולא יורשה לעסוק בטיפול במטופלים בדרגת נכות קלה יותר. לדעת המשרד, הקשחת תנאים אלו יצמצמו את המחסור הגדול בעובדים זרים בדרגות הסיעודיות הקשות.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


כמו כן, נכון להיום עובדי הסיעוד מחויבים לעבוד באזור גיאוגרפי מסוים, ולא יכולים לעבור מאזור אחד לשני כל עוד המטופל לא הועבר לבית אבות או נפטר. הגבלה זו האטה במידה מסוימת את זליגת המטפלים. במשרד הפנים מציעים בתזכיר החוק לשייך את העובדים באזורי הפריפריה לאזורים שלהם לתקופה של שלוש שנים רצופות, גם אם המטופל נפטר או עבר לבית אבות בזמן שהייתם. כמו כן, עובדים זרים שהגיעו לישראל לצורך טיפול במטופלים במצב קל יוכלו לעבור לטפל במטופלים במצב סיעודי קשה יותר באותו אזור גאוגרפי.

יו”ר ארגון “נכה, לא חצי בן אדם”, אלכס פרידמן, והצוות שלו שלקח חלק בכתיבת התקנות מברכים על תזכיר החוק: “שמחנו לקבל עדכון מרשות האוכלוסין וההגירה על כך ששתי תקנות שקידמנו מתקדמות. נמשיך לפעול ליישום הרפורמה”.

“כבילה דה פקטו של עובד למעסיקו”

בארגון “קו לעובד” הביעו התנגדות נחרצת לתקנות: “אנחנו סבורים שמדובר בהצעה פסולה, שמגלמת ניסיון נואש לתת מענה חלול למטופלים”. בארגון מסכימים למתן המענה לאנשים במצב סיעודי קשה יותר, אך לתפיסתם במקום שהמדינה תעניק הטבות ותעודד עובדים המגיעים לישראל לעבוד עם האוכלוסייה הקשה – היא בוחרת בצד ה”קל”. “מדובר על כבילה דה פקטו של עובד למעסיקו, משל היה זוג ידיים ותו לא, ללא קשר לרצונו או להתאמתו לטיפול באדם סיעודי מורכב. הדבר חוטא לזכויות האדם של העובד, ולטובת סוג המטופלים שעימם הוא יורשה לעבוד”.

לטענת הארגון, במדינות שמהן מגיעים העובדים והעובדות הזרים, מתרחשת פגיעה יומיומית בהליך גיוסם, שמתרחש ללא פיקוח. כמו כן הם מסבירים כי בתהליך מעורבים סכומי עתק של הון שחור שמועבר לגורמי תיווך שונים, תוך ניצול מצוקתם של עובדים עניים להסכים לעבודה בתנאים מפרכים ושעבוד חובות. לדבריהם, ההסדר המוצע כעת רק יחמיר את המצב הכאוטי של היום, ולא יקל עליו.

“אנחנו קוראים לא לקדם את הטיוטה, ולבחון באופן רציני ואמיתי פתרונות למצוקתם של המטופלים הסיעודיים במצבים מורכבים”, נמסר עוד. הפתרון המוצע על ידי ארגון “קו לעובד” הוא מתן תמריצים לעובדים, מה שימשוך כוח אדם טוב ומתאים לעבודות הקשות יותר. לחילופין הם מציעים פיתוח מענה להעסקת מהגרי עבודה שיאפשרו למטופלים אלו חיים בכבוד, שלא באמצעות הפיכתם למעסיק של מהגר עני.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות