נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיבריאותמעתה גם סיעודיים מעל גיל 80 זכאים להחזר נסיעה באמבולנס

מעתה גם סיעודיים מעל גיל 80 זכאים להחזר נסיעה באמבולנס

הכנסת אישרה את הצעת החוק של חוה אתי עטיה (ליכוד), שסיפרה כי החוק נולד אחרי שהוריה "בזבזו את כל קצבת הזקנה שלהם על אמבולנסים"

צילום: אפי אליאן, מגן דוד אדום

תורחב הזכאות להחזר דמי נסיעה באמבולנס עבור קשישים סיעודיים מעל גיל 80. מליאת הכנסת אישרה אתמול (שני) בקריאה שניה ושלישית את הצעת חוק ביטוח בריאות ממלכתי של חה”כ מהליכוד, חוה אתי עטיה. 7 חברי כנסת תמכו בהצעה, ללא מתנגדים או נמנעים.

“החוק פוגע בזכותם של המבוטחים לקבלת טיפול רפואי מציל חיים ובייחוד מבוטחים משכבות המוחלשות באוכלוסייה (סוציו אקונומי נמוך או אנשים עם מוגבלויות), אשר יימנעו מפינוי באמבולנס בשל העלויות הכרוכות בכך. הצעת חוק זו נועדה להקל את הנטל הכלכלי המוטל על קשישים סיעודיים ועל בני המשפחה של אדם שנפטר”, נכתב בהצעת החוק.

מי שפונו באמבולנס רגיל (לא של טיפול נמרץ) ולא אושפזו ישלמו עבור הפינוי בעצמם, מלבד מקרים חריגים. בכך, ההצעה מפחיתה את עול תשלומי דמי הנסיעה באמבולנס, המגיעים למאות שקלים ואף לפעמים במצטבר לאלפים.

לפי הצעת החוק, יתקבל החזר מלא של דמי הנסיעה לפי תעריפי מגן דוד אדום (תמורת קבלה) עבור מי שהוסע לבית חולים ונפטר בטרם אשפוז; והחזר של 50% מההוצאה לפי תעריפי מגן דוד אדום עבור מי שמלאו לו 80 והוא זכאי להבטחת הכנסה וגמלת סיעוד ברמה של 5 ו-6.

מדובר על תוספת של כ-6 מיליון שקלים עבור שירותי ההחזרים של האמבולנס. חה״כ עטיה בירכה על העברת החוק וסיפרה כי הרעיון נולד לאחר שסעדה את הוריה ז”ל והם “נאלצו כל כמה ימים להסתייע באמבולנס להגיע לטיפולים בבתי החולים עד שכל קצבת הזקנה שלהם בוזבזה על אמבולנסים”.

“מזה שנתיים אני עמלה על הצעת החוק הזאת, והיום הוא נכנס סוף סוף לספר החוקים. “לצערי אני עדה כי לפני שהקשיש מחליט להזמין אמבולנס הוא שוקל בדעתו אם יוכל לעמוד במימון הנסיעה. החקיקה באה מהחיים, והחוק הזה יהווה תיקון עוול אמיתי לחלשים ביותר בחברה״.

חה”כ עטיה פנתה לשר הבריאות מעל דוכן המליאה ואמרה כי היא מעוניינת להרחיב את החוק ולהחילו על אוכלוסיות נוספות. “יש להוריד את המחירים הלא סבירים של שירות האמבולנס. אני מצדדת בהגברת התחרות בין כל חברות האמבולנסים, ובהורדת יוקר המחייה באמצעות הוספת חברות למתן שירותי אמבולנס”, הדגישה.

קוראת להגברת התחרות בשוק האמבולנסים. חברת הכנסת חוה אתי עטיה (צילום: דוברות הכנסת)
יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות