נושאים קשורים

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר

שחקנית בריטית על כיסא גלגלים זכתה ב”פרס התיאטרון”

איימי טריג נולדה עם פגם בעמוד השדרה, אבל לא נתנה לזה לעצור אותה. השבוע זכתה בפרס יוקרתי בלונדון. "בעבר אנשים היו נגד ליהוק שחקנים נכים, לשמחתי זה השתנה"

חוק חדש ישים סוף לתביעות ייצוגיות קנטרניות בתחום הנגישות

בשנים האחרונות יותר ויותר עסקים קטנים נתבעים, שלא בצדק, על הפרות קלות של חובות רגולטוריות שאינם בקיאים בהן. משרד המשפטים פועל לצמצם את התופעה
הסתדרות 480-100

שאלו בנפשכם: איך מאריכים שובר סל שיקום?

במדור "שאלו בנפשכם" מוזמנים מתמודדי נפש ומשפחות לשאול שאלות על זכויות בכל תחומי החיים – וכתבנו אמיר שטיין יענה. והפעם: מה עושים כשהשובר שקיבלנו מהוועדה פג תוקף?
ראשיאוטיזםבמופע "אלוהים שלי" היה קסם ייחודי, שלא ראיתי בשום מקום אחר

במופע “אלוהים שלי” היה קסם ייחודי, שלא ראיתי בשום מקום אחר

סטודנטים למשחק ב"בית צבי" וחניכים אוטיסטים במועדון "רעות" שילבו ידיים במופע משותף סביב שירי עוזי חיטמן. התוצאה: מפגש אינטימי ומרגש

עוברים תהליך ייחודי. משתתפות במופע

כשאנשים מיוחדים נפגשים על הבמה, נוצר קסם מיוחד. כל החומות נופלות, והמפגש הופך אינטימי ומרגש. כזה הוא המופע “אלוהים שלי, רציתי שתדע”, שעלה לאחרונה בתיאטרון רמת גן, ומבוסס על שיריו של עוזי חיטמן.

המופע, בבימויו של אבישי בן גל, הוא חלק מפרויקט חברתי ייחודי ביוזמה משותפת של בית הספר למשחק “בית צבי”; מועדון “רעות” בהנהלת קובי אטדגי; רכזת המועדון גילה שאדי; והמחלקה לרווחת אנשים עם מוגבלות בעיריית רמת גן. במסגרת הפרויקט, שמתקיים מדי שנה, חניכים על הרצף האוטיסטי וסטודנטים למשחק משתפים פעולה ועוברים תהליך ייחודי באמצעות חזרות למופע משותף, לצד מפגשים חברתיים וימי גיבוש.

גיא שומרי הוא חניך ותיק בפרויקט. הוא השתתף בו לראשונה לפני שלוש שנים, ומאז הוא ממשיך להופיע מדי שנה. “בכל שבוע אני מחכה שיגיע כבר יום רביעי כדי להשתתף בפעילות, אליה אני מגיע אחרי שאני מסיים את יום העבודה בחברת ביטוח בה אני עובד”.

מאיה רומנו, חניכה נוספת בפרויקט, מספרת: “עשינו המון חזרות לקראת המופע, וכשעליתי לבמה התרגשתי נורא. הרבה אנשים בקהל נתנו לי מחמאות על ההופעה שלי”.

החניך תומר ברק: “זו חוויה מאוד מיוחדת לשיר על הבמה, ובמיוחד שירים שאני כל כך אוהב: ‘הייתי הילד הכי קטן בכיתה’ ו’נולדתי לשלום’. אני אוהב לשיר עם הסטודנטים, זה עושה לי שמחה בלב”.

הבמאי אבישי בן גל, איך אתה מסכם את המופע?

“זו שנה שנייה שאני עושה את הפרויקט הזה, וזו אחת מנקודות האור השבועיות שלי. פעם בשבוע נפגשים כולם, סטודנטים למשחק וחניכים של מועדון רעות ובכל פעם אנחנו מגלים כמה אנחנו דומים כבני אדם, וכמה שהשוני שכן קיים בינינו בכלל לא משנה. זו זכות גדולה עבורי לקחת חלק במיזם החשוב הזה”.

כתבות אחרונות