נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאיציק סעידיאן פרץ בבכי: "לא טוב למות בעד ארצנו"

איציק סעידיאן פרץ בבכי: “לא טוב למות בעד ארצנו”

אמר את הדברים בתום הלווייתו של בר כלף ז"ל, שהצית את עצמו ומת. אימו של בר ספדה לו: "סליחה שלא הצלחתי לשמור עליך" - והקהל פרץ בזעקות שבר

איציק סעידיאן וכוכי כלף אחרי ההלוויה. צילום מסך מחדשות 12

בין מאות האנשים שהגיעו ללוות היום את בר כלף (33) ז”ל בדרכו האחרונה היו גם הלומי קרב רבים, ובהם איציק סעידיאן. כמו כלף, גם סעידיאן הצית את עצמו לפני כשנתיים, וזאת במחאה על היחס של המדינה כלפי המתמודדים עם פוסט טראומה מהשירות הצבאי. למזלו של סעידיאן, הוא נותר בחיים. כלף, למרבה הצער, לא.

כלף שירת בצה”ל בין השנים 2008-2011 כלוחם בחטיבת כפיר, ובשנה שעברה הגיש בקשה לאגף השיקום במשרד הביטחון להכיר בו כנכה צה”ל עם פוסט-טראומה עקב שירותו הצבאי. לאחרונה הבקשה נדחתה על ידי משרד הביטחון בטענה שמחלת הנפש שלו אינה קשורה לשירות.

לפני כמה ימים, ברגע של ייאוש, הצית את עצמו כלף בביתו בנתניה ונפצע פצעים אנושים. הוא פונה למרכז הרפואי שיבא בתל השומר עם 100% כוויות, שם ניסו הרופאים לייצב את מצבו. אתמול מסרו מבית החולים כי המאמצים כשלו והוא נפטר.

אימו של כלף, כוכי, עשתה מאמצים להביאו לקבורה בעירו נתניה, אולם בחברה  קדישא התנגדו לכך, ובסופו של דבר נערכה היום הלווייתו בבית העלמין בעמק חפר. במהלך הלוויה ספדה האם לבנה ואמרה: “סליחה שלא הצלחתי לשמור עליך”. בתגובה פרצו חלק מהנוכחים בזעקות שבר.

בר כלף ז”ל. צילום מתוך עמוד הפייסבוק “סיכוי שווה”

בתום ההלוויה שוחח סעידיאן עם חדשות 12 וביקש להעביר מסר לאחיו הלומי הקרב. “כל האמהות וכל האבות שולחים לצבא את היקר להם מכל, את התכשיט שלהם”, אמר סעידיאן. “כל כך אבסורד האמירה של טרומפלדור ‘טוב למות בעד ארצנו’. נראה לכם שזה טוב?”

סעידיאן, שפרץ בבכי קורע לב במהלך הראיון כשלצידו אמא של בר, המשיך: “אם כמו אמא של בר, אמא שלי הייתה יושבת פה בלעדיי, זה שווה משהו? בשביל מה? בשביל העזרה שאותם ילדים שלקחת בגיל 18 צריכים ולא מקבלים? בר עשה שמונה שנים מילואים. אני לא הספקתי לעשות את זה. לא משנה מה הסיבה, למה אתם מפנים לו את הגב?”

ממי שנמצא במצוקה דומה וחושב לפגוע בעצמו, ביקש סעידיאן לא לעשות את זה, למרות המעשה הקשה שהוא עצמו עשה. “אני אומר לכם את האמת בצער רב: הגלגל שאני פתחתי לא מפסיק. אני מבקש מכל האחים שלי, מכל מי שראה אותי, בבקשה מכם, אל תעשו את זה למשפחות שלכם. לא למות בעד ארצנו, לא! אם אתם צריכים, תרשמו את המספר שלי. אני מבטיח לכם שאני תמיד פה בשביל כל מי שיפנה אליי. אני מבטיח באופן אישי”.

איציק, למה היה חשוב לך להפגין הלילה מול ביתו של שר הביטחון יואב גלנט?

סעידיאן: “אני יודע שעכשיו הם יושבים ואומרים איך עשינו את זה, אבל זו לא לקיחת אחריות אמיתית. אתם צריכים לקחת אחריות כדי שזה לא יקרה עוד פעם; שאמא שלי או אמא של ילד אחר לא תשב פה יותר בגלל שהוא התאבד. לא נשארים פה אנשים, בסוף כולם הולכים ואתה נשאר לבד… אין מחיר לגוף, אין מחיר לדברים האלה. אל תעשו את זה”.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

עוד בנושא:

“בר אמר: שירתתי בצבא, נתתי למדינה והיא לא דואגת לי”

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות