נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות
הסתדרות 480-100

“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשימאמריםסימון ביילס נתנה לנו הצצה לעוצמה שבהחלמה

סימון ביילס נתנה לנו הצצה לעוצמה שבהחלמה

המתעמלת עטורת המדליות עוררה הדים כשפרשה באמצע אולימפיאדת טוקיו כדי לטפל בנפשה. החזרה שלה הוכיחה שאין חוזקה גדולה יותר מלהודות שלפעמים פשוט קשה מדי

המתעמלת האומנותית סיימון ביילס. צילום: Fernando Frazão/Agência Brasil
המתעמלת סיימון ביילס. צילום: Fernando Frazão/Agência Brasil

סימון ביילס היא מתעמלת מפורסמת מארה”ב, שפרשה לפני שנתיים מהמשחקים האולימפיים בטוקיו בגלל התמודדות נפשית. הפרישה של ביילס עוררה הדים רבים, בעיקר בגלל שהיא לא הסתירה את הסיבה לפרישתה, כפי שהיה מקובל במקרים דומים אחרים. בסופ”ש האחרון היא הוכיחה לכולנו שלעצור לטפל בעצמינו זה אכן משתלם. ביילס השתתפה באירוע ה-US Classic אחרי הפסקה של שנתיים מהתעמלות אומנותית, וניצחה בהפרש גדול את המתחרות שלה.

ביילס היא לא עוד סתם ספורטאית, היא מדליסטית אולימפית עם לא פחות מ-32 מדליות במסגרות בינלאומיות שונות, מתוכן 23 מוזהבות. גם בתחרות בשבת היא ניצחה בהפרש של חמש נקודות מהמתחרה שזכתה במקום הבא, הישג מרשים לכל הדעות. היא בעלת מספר הזכיות במדליות הזהב הגדול ביותר באליפויות העולם בהתעמלות, ונחשבת למתעמלת המכשירים האמריקאית המצליחה ביותר בכל הזמנים. ביילס ידועה בכך ששברה מספר שיאים כאישה הראשונה שביצעה תרגילים שאף אישה לא ביצעה לפני כן.

“אם לא אהנה – לא אצליח”

ב-2020 הכל השתנה, כשביילס הודיעה שהיא צריכה להתמקד בבריאות הנפשית שלה, ופרשה מהתחרות. היא השתתפה רק בגמר תחרות הקורה, וזכתה במדליית ארד. כשפרשה מהמשחקים בטוקיו אמרה: “עליי לשים את בריאותי הנפשית תחילה. אם לא אעשה זאת, לא אהנה מהספורט, ולא אצליח במידה הרצויה”.

הפרישה של ביילס והחזרה שלה למזרון ביום שבת האחרון מלמדים הרבה על השינוי שהעולם עבר ביחסו לסוגיות בריאות הנפש. הקהל תמך בהחלטתה של ביילס לפרוש, ולהצהיר על הסיבה האמיתית. היא זכתה לסיקורים אוהדים בתקשורת, והיא לא איבדה כהוא זה את אהדת הקהל.

היכולת של ביילס לדעת מתי לפרוש, להתחזק ומתי לחזור לבמה מעודדת מתמודדי נפש – ואני ביניהם – לדעת שגם אנחנו יכולים. הכנות של ביילס משקפת לנו שלקחת הפסקה כדי לטפל בעצמינו זה לא כישלון, אלא להיפך – זה חלק ממה שיאפשר לנו להצליח. ביילס מלמדת אותנו שיעור חשוב בהתמודדות נפשית, אנחנו הכי חזקים כשאנחנו עושים את מה שבאמת טוב לנו.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


מתחרה כל עוד האש בוערת

מה היה הכי חשוב לביילס כשהיא דיברה עם העיתונאים, אחרי הביצועים שלה ב-US Classic היה חשוב לה שיראו שהיא נהנית ממה שהיא עושה. ספורטאית מצטיינת, עטורת פרסים שחשוב לה שנדע שהיא מתחרה כל עוד זה נכון לה, כל עוד האש בוערת בליבה.

חוץ מהגאווה הישראלית בבחירתה דווקא בשיר “יוניקורן” של נועה קירל, המסר שלה איכזב אותי. “אני אעמוד פה כמו חד קרן, לבד”, אלו מילות הפזמון. אבל ביילס לא שונה בעמידות שלה: כל מתמודדי הנפש בעולם חווים את המטאמורפוזיס הזה. היא לא שרדה לבד, היא שרדה גם בגלל כל המעריצים שהריעו לה ושמרו לה אמונים.

אם כבר לבחור שיר אירוויזיון שמסמל את ביילס, הייתי בוחר את “להתרומם כמו עוף חול” של קונצ’יטה. השיר מסמל יותר מכל דבר אחר את היכולת של מתמודדי נפש להקים את עצמינו כל פעם מחדש, למרות הכל. “להתרומם כמו עוף חול, מתוך האפר מחפש לא נקמה – אלא תגמול. ראו הוזהרתם, ברגע שאני אשנה צורה, ברגע שאוולד מחדש אתם יודעים שאתרומם כמו עוף חול – אבל אתם הלהבה שלי”.

אמיר שטיין, יליד 1996, הוא כותב ומרצה, בעל ערוץ יוטיוב חינוכי, מתמודד נפש, יוצא החברה החרדית, טרנסג'נדר א-בינארי וסטודנט לספרות ופילוסופיה יהודית.

כתבות אחרונות