נושאים קשורים

“דיכאון מי יודע”: ההגדה המיוחדת למתמודדי נפש ומשפחותיהם

"הגדת הנפש", שהופקה על ידי עמותת "משפחות בריאות הנפש", מבקשת לספר את סיפורם של המתמודדים ובני המשפחה ברוח החג

ליהנות מהים כמו כולם: תכירו את “חוף האוטיסטים” החדש

בשבוע שעבר הוקם בחוף אכדיה צפון בהרצליה מתחם מונגש לאנשים עם מוגבלויות בלתי נראות. במקום יש לוח תקשורת ויחולקו גם צמידי זיהוי

כשטיילור סוויפט משתפת באובדנות שלה, היא מצילה חיים

באלבום החדש שלה, "מחלקת המשוררים המעונים", הזמרת המצליחה בעולם כבר לא מסתירה כלום. אמיר שטיין, מעריץ ותיק, האזין, הזדהה והתרגש

נזרקתי השבוע כי אני “עושה סרטים”, אבל לא כל בחורה ככה?

עזבו את זה שאני עם הפרעת אישיות גבולית והתגובות שלי תמיד דרמטיות מהממוצע, אבל מה, לא כל אחת הייתה שמה לו ברקס? הטור של רננה אורן



עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי
ראשיבריאותמהפכה בטיפול בקנאביס: אלו החולים שלא יזדקקו לרישיון

מהפכה בטיפול בקנאביס: אלו החולים שלא יזדקקו לרישיון

הרפורמה החדשה שהציגו במשרד הבריאות תאפשר לרבבות המטופלים בגראס רפואי לקבל את המרשם ישירות מהרופא המומחה: "הקלה למטופלים"

שר הבריאות משה ארבל. צילום: דוברות הכנסת

החל מחודש דצמבר השנה חולים ואנשים עם מוגבלות יוכלו לקבל מרשם לקנאביס רפואי ישירות מרופא מומחה, זאת לאחר ששלשום (שני) משרד הבריאות פרסם את עיקרי הרפורמה בתחום בדיון בוועדת הבריאות של הכנסת.

עד היום, על מנת לצרוך קנאביס רפואי, על המטופל היה להוציא רישיון באישור משרד הבריאות. על פי המתווה החדש, חלק מהמרשמים יינתנו על ידי רופא מומחה על פי התוויות שאושרו בתקנות החוק. הרופאים שיוכלו להעניק מרשם הם אלו שעברו הכשרות מסוימות בנושא הטיפול בקנאביס רפואי, בהחרגת רופאי המשפחה, רופאי הילדים ורופאים פנימאים.

מתווה זה גובש על ידי צוותי החטיבה, בהובלת היק”ר ונציגי הלשכה המשפטית, על מנת לייצר רפורמה מקיפה ברגולציית הקנאביס הרפואי. מטרת המתווה להביא להפחתה משמעותית ברגולציה על התעשייה, טיוב אופן הפיקוח והאצת המחקר והחדשנות בתחום. על פי משרד הבריאות, לאחר שנה מתחילת היישום יתקיים דיון מעקב שיכלול התייחסות להרחבה אפשרית של המתווה על ידי מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


מי כבר לא יצטרך רישיון?

כבר מסוף השנה הקרובה מטופלים שלא יזדקקו להוצאת רישיון הם אלו המתמודדים עם אפילפסיה, מחלת הקרוהן, דמנציה, אוטיזם (ללא הגבלת גיל), חולים במחלות אונקולוגיות, טרשת נפוצה, איידס וחולים סופניים שתוחלת חייהם לא עולה על שישה חודשים. במקביל, נקבע כי עלות קבלת הרישיונות תעמוד על 360 ש”ח בשנה, ועלות המרשמים תעמוד על 180 ש”ח לשנה.

“הרפורמה שמשרד הבריאות מקדם בתחום הקנאביס הרפואי מהווה בשורה גדולה לעשרות אלפי אזרחים במדינת ישראל ולכלכלה הישראלית”, מסר שר הבריאות משה ארבל (ש”ס). “כמו במדינות המפותחות ביותר בעולם, גם במערכת הבריאות הישראלית רואים בקנאביס הרפואי אמצעי טיפולי – ולכן אנחנו מחויבים לפעול להקלה על המטופלים הזקוקים לו”.

“הורדת הנטל הביורוקרטי על המטופלים”

מנכ”ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, בירך גם הוא: “משרד הבריאות מוביל תפיסת מדיניות חדשה של הקלה בנטל הרגולטורי ככל הניתן, לצד שמירה על בריאות הציבור. תחום הקנאביס הרפואי עובר רפורמה משמעותית, שתצעיד את התחום קדימה. כיום יש בישראל למעלה מ-120 אלף בעלי רישיונות לקנאביס רפואי, השיעור לנפש הגבוה ביותר מכל מדינה מערבית. המתווה יסייע בהורדת הנטל הבירוקרטי על המטופלים, יפחית עבורם את מחירי הקנאביס הרפואי, וייצר וודאות ארוכת טווח עבור העוסקים בתחום”.

פרופ’ חגי לוין, יו”ר איגוד רופאי בריאות הציבור בהסתדרות הרפואית, טען מנגד כי מתווה הקנאביס נערך בניגוד להמלצות איגודי ההסתדרות הרפואית. “המתווה במתכונתו הנוכחית מסכן את בריאות הציבור”, אמר. “אסור שברירת המחדל תהיה קנאביס בעישון תפרחת, בשל הסכנות הבריאותיות הנלוות, לרבות עידוד צריכת טבק”.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות