נושאים קשורים

“בזכות הקורס הזה נוכל להשפיע בתקשורת”

14 משתתפים עם מוגבלויות הצטרפו למחזור השני של קורס הסושיאל המיוחד של "ישראל בידור". פעיל ההסברה יוסף חדאד הרצה בפני החניכים: "המוגבלות היא רק הכותרת"

משלחת של אנשים עם מוגבלות תשתתף ב”מצעד החיים” באושוויץ

קבוצת עובדים של חברת "המשקם" יצאה לפולין כדי להשתתף בטקס העוצמתי, המתבצע בהליכה ממחנה ההשמדה הידוע לשמצה – לבירקנאו. "חוויה מעצימה ומרגשת"

כתב אישום: ארבעה ביצעו עבירות מין בקטינה עם מוגבלות

נגד שלושה קטינים ובגיר משועפאט הוגשה הצהרת תובע, לאחר שנחשדו כי אנסו צעירה בת 16 עם צרכים מיוחדים בביתה בירושלים. "מקרה מזעזע שלא נתקלנו בכמותו זמן רב"

הערב: טקס יום השואה לזכר הקורבנות “המיוחדים”

הטקס, שיועבר בשידור חי, יתמקד בזכרם של נספים עם צרכים מיוחדים, שממעטים לדבר עליהם. בין השאר יסופר סיפורו של סאלי ביין, "יאנוש קורצ'ק של אנשים עם מוגבלויות"
הסתדרות 480-100

הרגע הזה בו נהג אוטובוס הפך אותי לנכת גפיים

יוספה גיל נפלה באוטובוס לאחר שהנהג האיץ מהר מדי – ובתוך 30 שניות הפכה לאישה עם מוגבלות וחייה השתנו. בטור מיוחד ל"שווים" היא כותבת על הכעס והתסכול, כשהפכה מאדם עצמאי ליצור רואה ואינו נראה
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותבואו להירשם: פרויקט ההכשרות לאנשים עם מוגבלות חוזר

בואו להירשם: פרויקט ההכשרות לאנשים עם מוגבלות חוזר

יש לכם מוגבלות וקשה לכם למצוא עבודה? פרויקט "שווים בתעסוקה", ביוזמת מפעל הפיס ו"שווים", מציע שלל קורסי הכשרה ומערך ליווי מסייע. ומעסיקים, גם אתם מוזמנים להצטרף

העיתונאית רינה מצליח מתארחת בקורס עיתונות של “ידיעות אחרונות”

מיזם “שווים בתעסוקה” יוצא לדרך זו השנה השלישית, ואתם, אנשים עם מוגבלות שמעוניינים לעבוד – מוזמנים להצטרף אלינו ולהגיש מועמדות להכשרות מקצועיות איכותיות, ללא תשלום, ממש כאן ועכשיו.

“שווים בתעסוקה” הוא פרויקט לאומי-חברתי ביוזמת מפעל הפיס ואתר “שווים”, ובשותפות עם קרנות הביטוח הלאומי, הפורום הכלכלי חברתי, “תעסוקה שווה” מטעם משרד העבודה, ynet וקבוצת “ידיעות אחרונות”, רשת 13 ו”ישראל בידור”. הפרויקט יצא לדרך לפני כשנתיים, מתוך מטרה לסייע בשינוי חברתי וכלכלי בישראל, להגדיל את שיעור המועסקים מקרב אוכלוסיית האנשים עם מוגבלות, לשנות את השיח בעולם התעסוקה – בקרב מעסיקים ומועסקים כאחד – ולחשוף את הפוטנציאל האדיר והלא ממומש של אוכלוסייה זו.

רק בשביל לסבר את האוזן, שיעור האנשים עם מוגבלות בגילאי העבודה (18 עד 67) שעובדים עומד פחות או יותר על 50%. המשמעות היא שכל אדם שני עם מוגבלות אינו עובד – מה שמהווה הפסד גדול עבורו באופן אישי וגם עבור המשק הישראלי. לפי הערכות, המשק מפסיד מיליארדי שקלים מדי שנה על אי-תעסוקה של אוכלוסייה זו.

גם השנה מציע פרויקט “שווים בתעסוקה” שלל תוכניות הכשרה (בחינם) במגוון תחומים – חלקן יועברו באופן פרונטלי וחלקן באופן מקוון. בין הקורסים שעומדים להיפתח השנה: קורס עיתונות ויח”צ של ynet ו”ידיעות אחרונות”; קורס סושיאל מדיה של ynet ו”ידיעות אחרונות”; קורס יסודות הבישול במלונות פתאל; הכשרת פיתוח SAP בחברת “פרוגיקס”; קורס שיווק דיגיטלי בחברת JUMPIN; קורס תקשורת וטלוויזיה ברשת 13; וקורס סושיאל מדיה של “ישראל בידור” (כבר נפתח).

מעסיקים נוספים שמעוניינים לפתוח הכשרות מקצועיות לאנשים עם מוגבלות (שבסופן חלק מהבוגרים יוכלו להשתלב אצלם בעבודה), מוזמנים לעשות זאת בקישור הזה.

הסיפור של דניאל

אחד מבוגרי הקורסים של “שווים בתעסוקה” מהשנתיים האחרונות הוא דניאל אקוה, בן 30 מחולון. אקוה חי עם מחלת קרוהן, מקבל טיפול בזריקות ביולוגיות אחת לשבוע ומנסה לשמור בכל זאת על שגרה קבועה ומסודרת. המטרה היא להימנע ממצבי לחץ על מנת שהגוף שלו לא יתקוף את עצמו.

“חייתי בהרגשה ששום דבר לא הולך לי בחיים”, אקוה משתף. “הייתי תקוע במשרה בלי אפשרות להתפתחות, וזה השפיע עליי גם במישור החברתי והבינאישי”. לפני שנה הוא נתקל בכתבה ב-ynet על קורסים חדשים שנפתחים עבור אנשים עם מוגבלות ויכולים לעזור להם להשתלב בשוק העבודה. “הגשתי בקשה דרך האתר להצטרף לקורס ניהול רשתות ואבטחת מידע של חברת סיסקו ולשמחתי התקבלתי”, הוא מספר, “ומאז החיים שלי השתנו”. 

דניאל אקוה. באדיבות המצולם

אקוה מציין לטובה את המעטפת שניתנת סביב ההכשרות. “ברגע שיש לך את העזרה התעסוקתית ואתה מרגיש שמבינים אותך ורוצים לטובתך – השמיים הם הגבול”, הוא אומר. “זה מרים אותך בכל מישור, גם המשפחתי וגם בקשרים חברתיים. סיימתי בהצלחה את הקורס, שלא דרש ידע מוקדם בתחום, ובזכותו התקבלתי לתפקיד טוב בהרבה מזה שהיה לי קודם. בן אדם שעובר הסמכה בחברה כמו סיסקו, זה אומר הרבה למעסיקים. הם מבינים שלמרות המגבלה יש לך הרבה מה לתרום בשוק העבודה. סיסקו עדיין מלווים אותי בדרך המקצועית. גם לאנשים נוספים בקורס הם סייעו למצוא עבודה. עכשיו אני חולם לעשות אצלם קורס המשך בתחום הסייבר”. 

>>> מוזמנים להירשם לקורסי ההכשרה של “שווים בתעסוקה

“מפעל הפיס הציב את הסיוע לאנשים עם מוגבלות בראש סדר העדיפויות של הארגון, במסגרת פעילותו הציבורית”, מסביר יו”ר מפעל הפיס, רו”ח אביגדור יצחקי. “המיזם הנפלא הזה הוא חלק ממהלך רחב היקף שמטרתו לקדם שוויון הזדמנויות מלא עבור אנשים עם מוגבלות – בתקשורת, בתעסוקה ובכל תחומי החיים.

יו”ר מפעל הפיס: “מעסיקים, הצטרפו למיזם”

“מפעל הפיס גאה להמשיך ולהוביל את מיזם ‘שווים בתעסוקה’ יחד עם שותפינו מאתר ‘שווים’, מקבוצת ‘ידיעות אחרונות’ ומהארגונים האחרים. אנחנו מעוניינים לשלב אנשים עם מוגבלות בעולם התקשורת, להביא את קולם החשוב למרכז הבמה התקשורתית בישראל, ולצד זה להגדיל דרמטית את מספר המועסקים מאוכלוסייה זו בכלל המשק. אני קורא לכמה שיותר מעסיקים להירתם למיזם, לפתוח קורסי הכשרה ולהציע משרות לאנשים עם מוגבלות. אני מבטיח שתהיה להם השפעה נפלאה על כל מקום עבודה שייתן להם הזדמנות”.

יו”ר מפעל הפיס רו”ח אביגדור יצחקי

עידן מוטולה, מנכ”ל עמותת “שווים”, הצטרף לדברים: “אנחנו מתניעים, זו השנה השלישית, את פרויקט ‘שווים בתעסוקה’, מתוך מטרה לסייע לאנשים עם מוגבלות למצוא עבודה בתחומים מגוונים במשק, ובהם גם תחום התקשורת. שיעורי התעסוקה באוכלוסייה זו נמוכים מאוד נכון להיום, ונדרש מאמץ מיוחד מכל הגורמים הרלוונטיים כדי לייצר שינוי משמעותי לטובה. יחד עם כל השותפים לפרויקט החשוב החלטנו להיכנס מתחת לאלונקה כדי להביא יותר אנשים עם מוגבלות אל שוק העבודה.

“תודה גדולה למפעל הפיס, שפעל כאן בנחישות כדי להפוך חזון למציאות, לקרנות הביטוח הלאומי, לפורום הכלכלי חברתי ולנשיאות המגזר העסקי, ל’תעסוקה שווה’ והמטה לשילוב אנשים עם מוגבלות בשוק העבודה של משרד העבודה, ולכל שותפינו בכלי התקשורת – קבוצת ‘ידיעות אחרונות’, רשת 13 ו’ישראל בידור’ – שנותנים את כל הלב בפרויקט הזה”.

>>> יש לכם מוגבלות ואתם מעוניינים להירשם לאחד הקורסים? לחצו על הקישור הזה!

>>> מעסיקים נוספים שמעוניינים לפתוח הכשרות מקצועיות לאנשים עם מוגבלות (שבסופן חלק מהבוגרים יוכלו להשתלב אצלם בעבודה), מוזמנים לעשות זאת בקישור הזה.

>>> מעסיקים, יש לכם משרות פנויות ואתם רוצים לקלוט עובדים עם מוגבלות? מלאו את פרטי המשרה בקישור הזה ותופיעו במאגר הצעות העבודה שלנו לאנשים עם מוגבלות.

***************
עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova
***************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות