נושאים קשורים

הורים נגד גן התקשורת: “הצוות לא מדווח לנו על אלימות”

מספר הורים פנו ל"שווים" עם טענות קשות נגד צוות הגן בראשל"צ. בין השאר נטען כי ילדים חוזרים עם סימני נשיכה בלי שהצוות מדווח להורים, וכי המקום סובל מהיגיינה נמוכה. הנהלת הגן בתגובה: "חידדנו את נוהלי הדיווח"

yes ופלאפון מרחיבות את השירות לחירשים ולכבדי שמיעה

השירות יינתן באמצעות אפליקציית Sign Now המחברת בין החברות ללקוחות באמצעות מתורגמן לשפת סימנים בשיחת וידיאו. "מחויבים להנגשת השירות לכל האוכלוסיות"

אחת ולתמיד: מה בעצם ההבדל בין אוטיזם לאספרגר?

פעילת האקלים השוודית גרטה תונברג מתארת את עצמה כאדם עם אספרגר, בעוד שאחרים על הספקטרום האוטיסטי בוחרים לתאר את עצמם כ"אוטיסטים". עושים סדר בהגדרות

אב לאוטיסט ביקש להפחית תשלום מזונות – השופט סירב

האבא ביקש לשלם רק 1,000 שקל בחודש לגרושתו, בטענה כי הוא נכה ולא יכול להתפרנס. השופט חייב אותו לשלם 3,000 שקל בחודש ומחצית מכל ההוצאות הרפואיות



“הפועל שווים”: הכירו את קבוצת הכדורסל הראשונה לאנשים עם מוגבלות

שבעה שחקנים עם מוגבלות שאינן פיזיות ושבעה אוהדי הפועל תל אביב מתאמנים יחד בכל שבוע – ויוצרים קשרים ספורטיביים וחבריים. מקים הקבוצה: "המטרה - להקים ליגה משלנו"
ראשיחדשותחשד: לקחו קצבאות נכות במיליונים בזמן שעשו כושר ומכרו סמים

חשד: לקחו קצבאות נכות במיליונים בזמן שעשו כושר ומכרו סמים

אגף החקירות בביטוח הלאומי יזם, המחוז הצפוני של המשטרה הצטרף, ואחרי חקירה סמויה נעצרו כמה נשים המשתייכות למשפחה מוכרת למשטרה

החשודות בחדר הכושר. באדיבות המשטרה

לאחר חקירה סמויה: שוטרי המחוז הצפוני בשיתוף אגף החקירות בביטוח הלאומי עצרו נשים עם בנותיהן המשתייכות למשפחה המוכרת על ידי המשטרה. הנשים חשודות שלקחו קצבאות נכות בסך מיליוני שקלים מכספי ציבור, בזמן שתועדו עושות כושר וסחרו בסמים.

החקירה נפתחה לאחר שהביטוח הלאומי הגיע עם מידע למשטרה אודות אישה בת 53 שהפעילה את שלוש בנותיה ושתי נשים נוספות, ועל פי החשד זייפה מסמכים רפואיים והציגה מצג שווא בוועדות הרפואיות לטובת קבלת קצבאות נכות של 100%. כל זאת, בזמן שהמעקב אחריהן גילה שהן בריאות, עושות שיעורי פילאטיס, עובדות בתחום האסתטיקה ואף סוחרות בסמים.

באחד המקרים האם ניסתה על פי החשד לקבל קצבה לילד שלה והגיעה אל הוועדות הרפואיות בביטוח הלאומי. לאחר שזוהתה התנהלות חשודה בינה לבין הילד, בוצעה בדיקה מעמיקה ונראה היה שלמרות שהיא עצמה מקבלת קצבת נכות בפועל, מצבה הרפואי היה בניגוד גמור למסמכים אותם הציגה. כאמור, האם עוררה את חשדם של אחד הרופאים והצוות המקצועי בביטוח הלאומי.

המשטרה פשטה על בתי החשודות

אתמול הפכה החקירה לגלויה לאחר שבמשך חודשים ארוכים נוהל מעקב ואיסוף חומרים ומידע על החשודות. במהלך המעקבים נאסף חומר רב על הפעילויות שלהן, על אופן הזיוף לכאורה ועל פעילותיהן היומיומיות, שהן בניגוד גמור למה שדיווחו. כאמור, אתמול פשטו בלשי היחידה יחד עם חוקרי הביטוח הלאומי על בתיהן של החשודות.

בחיפוש בביתה של האם נתפסו סמים מסוג קנאביס בכמות שלא לצריכה עצמית ומעל לכ-17 אלף שקלים במזומן. כמו כן, בחיפוש שנערך אצל אחת מבנותיה נתפסו רובה ואקדח אוויר אשר הוסלקו בתוך ארון הבגדים.

ממצאי החקירה הסמויה חשפו חשד לניצול ציני ועברייני של השירות הניתן בביטוח הלאומי וקבלת הכרה בנכות על בסיס זיוף של מסמכים רפואיים של רופאים מוכרים מהרפואה הציבורית בישראל. לחשודות מיוחסים מעשי מרמה שהביאו להוצאת מיליוני שקלים מקופת המוסד ועל חשבון מי שבפועל זקוק לסיוע.

הביטוח הלאומי: “פשע חברתי כלפי הציבור”

בהתאם להתפתחויות החקירה, יובאו החשודות לדיון בפני בית משפט, ובכוונת המשטרה לפעול לחילוטם של רכוש ונכסים שנתפסו עד כה וייתפסו בהמשך, כחלק מהליך אכיפה כלכלית כנגד מי מהמעורבות. תגובת הביטוח הלאומי: “לקיחת קצבאות שלא כדין ועל חשבון מי שבאמת זקוק להן הוא לא רק מעשה פלילי אלא גם פשע חברתי כלפי הציבור. הביטוח הלאומי ימשיך לתת שירות לאזרחי ישראל ובמקביל יפעל בכל האמצעים העומדים ברשותו לאיתור אנשים המבקשים לקבל קצבה במרמה. אנו יודעים שישנן פעמים בהן יש ביקורת כלפי קבלת ההחלטות, אך אנו מתייחסים ביראת קודש הן לכספי ציבור והן לסיוע לזקוקים לכך”.

***************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

***************

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות