נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"
הסתדרות 480-100

הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיאנשים עם מוגבלויות"הקבוצה הזו מייצרת להם מחויבות לחיים"

“הקבוצה הזו מייצרת להם מחויבות לחיים”

הכירו את "ניצן יונייטד", קבוצת הכדורגל המורכבת מאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית – שכבר הספיקה לקטוף את המקום הרביעי ב"ספיישל אולימפיקס" האירופאי

שחקני הקבוצה "ניצן יונייטד". צילום: באדיבות עמותת "ניצן" חיפה
שחקני הקבוצה “ניצן יונייטד”. צילום: באדיבות עמותת “ניצן” חיפה

בעשור האחרון 26 גברים ונשים עם מוגבלות קוגניטיבית בגילאים שונים הם שחקניה של קבוצת הכדורגל החיפאית “ניצן יונייטד”. הקבוצה, שנפתחה במיוחד לאנשים עם צרכים מיוחדים, מאפשרת למשתתפים ליהנות מהמשחק ולפתח את עצמם אישית וספורטיבית.

“השחקנים מייצרים קשרים חברתיים, ומצליחים להגיע להישגים מרשימים”, מספר ניר סננס, מנהל פעילות הפנאי בעמותת “ניצן” בחיפה. “בזכות הקבוצה המשתתפים לומדים על עצמם, ורואים למה הם מסוגלים. הקבוצה מייצרת להם מחויבות לחיים”, הוא מוסיף. מאז הקמתה ב-1984, עמותת “ניצן” מפעילה מערך דיור קהילתי לאנשים עם מוגבלויות מגילאי 21, לצד מרכז אבחון וטיפול לילדים ומרכז שיקומי חברתי למבוגרים.

קבוצות דומות ל”ניצן יונייטד” קיימות בכל הארץ, ואחת לכמה שבועות בשנה מתקיים טורניר מיוחד בו הן מתחרות על הגביע. בשנה שעברה נבחרה קבוצת “ניצן יונייטד” לייצג את ישראל במשחקי אליפות אירופה מטעם ה”ספיישל אולימפיקס”, בהשתתפות נבחרות מ-25 מדינות – ואף העפילה למקום הרביעי והמכובד.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


“הביטחון העצמי שלי גדל”

רועי זריהן (42), מתמודד עם מוגבלות פיזית ונפשית, מתגורר בדיור הקהילתי של העמותה כבר 22 שנה. לפני כעשור הציע זריהן לראשונה את רעיון הקמת הקבוצה לרונה סאלם, מאמנת הקבוצה כיום ומדריכה שיקומית במסגרת הדיור. “כל שאר ארגוני הספורט והקבוצות שפניתי אליהן בבקשה להקים קבוצה מיוחדת דרשו תשלום”, משחזר זריהן. “זה היה מאוד קשה לשמוע, כי אין לי כסף להשקיע בזה, אבל מאוד רציתי לשחק”. למזלו, ב”ניצן” החליטו להרים את הכפפה.

לאחר שאסף שמונה אנשים עם מוגבלויות שירצו להשתתף בקבוצה ולשחק כדורגל, המסע התחיל. “שמחתי מאוד לשמוע שרוצים לקדם את היוזמה שלי”, הוא נזכר. “מיד התקשרתי לכל החברים שלי וביקשתי מהם להצטרף. זמן מה לאחר מכן הקבוצה נפתחה”. במהלך עשור של פעילות, הצטרפו ל”ניצן יונייטד” בהדרגה עוד ועוד שחקניות ושחקנים עם מוגבלות, וכיום מניין הקבוצה עומד על 26 אישה ואיש, כאמור, שמשחקים יחד. מרבית השחקנים מתמודדים עם מוגבלות קוגניטיבית בתפקוד גבוה, וחלקם הקטן בתפקוד בינוני, וכולם מגיעים אחת לשבוע לאימונים בני 90 הדקות מהדיור הקהילתי ודרך עמותות שונות.

שחקני הקבוצה "ניצן יונייטד". צילום: באדיבות עמותת "ניצן" חיפה
שחקני הקבוצה “ניצן יונייטד”. צילום: באדיבות עמותת “ניצן” חיפה

האהבה של זריהן למשחק לא חמקה מעיני חבריו לקבוצה, שבוחרים בעצמם את מצטייני השנה ומובילי הקבוצה. מהר מאוד סרט הקפטן הגיע לשרוולו הימני. “אני שמח מאוד שהחברים שלי מאמינים בי שאוכל להוביל אותם ואת הקבוצה להישגים”, הוא מעיד.

מלבד ההנאה שבמשחק הכדורגל, האימונים השבועיים של הקבוצה והפעילויות השונות במסגרתה תורמים לזריהן במגוון תחומים שונים, הוא מספר: “הביטחון העצמי שלי גדל, והבנתי שאני יכול לעשות הרבה דברים שלפני שהקבוצה קמה לא חשבתי שאוכל לעשות”.

“בזכות התרומות – נגשים את החלום”

בשנה הבאה תשתתף הקבוצה במחנה אימונים באמסטרדם מטעם עמותתOnly Friends  ההולנדית, לצד קבוצות שונות, ביניהן גם קבוצות של שחקנים עם מוגבלויות פיזיות. “זה יהיה שבוע חוויתי מאוד, שיסתיים בטורניר על המגרש”, מסביר סננס.

כדי להגשים את החלום הזה עמותת “ניצן” פתחה בקמפיין גיוס שנועד לממן את עלויות הנסיעה. הסכום הדרוש הוא כמאה אלף שקלים. “בזכות התרומות שלכם נצליח להגשים את החלום”, אומר סננס לסיכום.

לתרומות לקבוצת “ניצן יונייטד” לחצו כאן

יליד 1998, רווק. נולד עם חולשה בפלג גוף שמאל. כותב מגיל 14 סדרות. משחק טניס כיסאות גלגלים באופן תחרותי

כתבות אחרונות