נושאים קשורים

עיריית פתח תקווה בנתה בניין חדש – ושכחה לשים מעלית

בבניין ניתנים שירותים לציבור, שבפועל לא נגישים לאנשים עם מוגבלויות. נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות איימה בתביעה – והעירייה התחייבה לתקן את הליקוי

גם אם לעולם לא אחווה תשוקה במציאות, היא קיימת עבורי בספרים

הרומן "אהבות נכזבות" של מילן קונדרה גרם לי להרגיש דברים שלא הרגשתי מעולם – ואני מקווה מאוד שארגיש יום אחד בעתיד

“למה לילד שלי לא מגיע סל שילוב? כי רציתי שיהיה שף?”

תלמידים עם צרכים מיוחדים שלומדים בחינוך המקצועי לא מקבלים סל שילוב, ובמשרדי העבודה והחינוך מגלגלים אחריות זה על זה. "אלו שני משרדי ממשלה, למה הם לא יכולים פשוט להעביר את הכסף ביניהם?"

ילדים עם CP לא יצטרכו להגיע שוב ושוב לוועדות רפואיות

מדיניות חדשה של ביטוח לאומי צפויה להקל על אלפי ילדים עם שיתוק מוחין. מעתה יקבעו אחוזי נכות קבועים, והוועדה תתכנס רק פעמיים עד גיל 18 ושלושה חודשים
הסתדרות 480-100

עם אוטיזם ודרגות על הכתפיים: המסע המרגש של חיילי “תתקדמו”

שלושה קצינים חדשים על הספקטרום עמדו השבוע על מגרש המסדרים בבה"ד 15. מי שהיה צריך הוכחה ש"גם הם יכולים" – קיבל אותה בענק. טור אישי מיוחד של אודי הלר
ראשיאנשים עם מוגבלויותאנשים עם מוגבלויותאלה 33 היישובים שבהם יוקמו גני שעשועים נגישים

אלה 33 היישובים שבהם יוקמו גני שעשועים נגישים

מאילת ועד לחרמון: משרד הנגב והגליל מוציא לפועל את הפרויקט שיאפשר לילדים עם מוגבלות בפריפריה ליהנות ממתקני שעשועים חדישים ונגישים

גן המשחקים המונגש בנוף הגליל. צילום מתוך אתר “מתקני פסגות”

פירסמנו כאן לאחרונה כי משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי תיקצב בכ-22 מיליון שקלים את הקמתם של 33 גני שעשועים מונגשים לאנשים עם מוגבלות ביישובי הפריפריה ברחבי הארץ. עכשיו מפרסם המשרד את שמות כל היישובים שבהם יוקמו הגנים.

לפי סדר האלף-בית: אופקים, אילת, אלעד, אשדוד, באקה אל-גרביה, באר שבע, ביר אל-מכסור, ביתר עילית, בני ברק, ג’סר א-זרקא, דייר חנא, דימונה, חצור הגלילית, טבריה, טייבה, יקנעם עילית, כפר קאסם, לוד, מבואות החרמון, מגדל העמק, מרחבים, נהריה, נוף הגליל, נתיבות, עכו, עראבה, ערד, קריית גת, רהט, רכסים, רמלה, שגב-שלום ושדרות.

“המהלך הוא צעד חשוב ונוסף שהמשרד מוביל, בשיתוף הרשויות המקומיות, לשיפור איכות חייהם וקידום השוויון של תושבי הנגב, הגליל ויישובי החוסן ברחבי הארץ ובפרט אנשים עם מוגבלות”, נמסר ממשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי. “גני המשחקים המונגשים מביאים בשורה משמעותית לילדים עם מוגבלות ולמשפחותיהם, אשר יוכלו לראשונה לעשות שימוש בכלל המתקנים, כולל המגלשות, עם חבריהם. זאת ועוד, אימהות ואבות עם כיסאות גלגלים יוכלו לעלות למתקנים המרכזים ולשחק עם ילדיהם, ככל ההורים”.

מתקני השעשועים בגנים הם פרי תכנון ופיתוח ישראלי ונעשו בשיתוף מומחי נגישות, הורים לילדים עם מוגבלות ובוגרים הנדרשים בעצמם לנגישות. המתקן המרכזי מתאים לניידות בכיסא גלגלים ולמעבר מקביל של 2 כיסאות גלגלים בו זמנית. משולבים בו לוחות תחושה, מוזיקה ומשחק, כתב ברייל, קרוסלה בקו 0 ומתקנים נוספים המותאמים לכיסאות גלגלים.

“משולב חושים נגיש”. גן השעשועים בנוף הגליל. צילום מאתר “מתקני פסגות”

הפרויקט אמנם יוצא עכשיו לדרך, אולם הוא נולד עוד במהלך כהונתה של הממשלה הקודמת. חברת הכנסת לשעבר שירלי פינטו, בעצמה אישה חירשת, הייתה בין הגורמים שדחפו את המהלך קדימה.

“משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי פועל ללא לאות לקידום איכות החיים בנגב, בגליל וביישובי החוסן”, מסר יצחק וסרלאוף, שר הנגב, הגליל והחוסן הלאומי. “המהלך המרגש להקמתם של עשרות גני שעשועים לאנשים עם מוגבלות, שהובלנו ותיקצבנו, הוא צעד נוסף בדרך לעמידה במשימה הלאומית שלנו לשיפור חייהם של כלל התושבים ובפרט של אנשים עם מוגבלות החיים בגליל ובנגב. והכי חשוב – לכל הילדים המקסימים שיעשו שימוש בפארקים שהקמנו, תעשו חיים”.

ד״ר אלעזר בן הרא”ש, מנכ”ל משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, הוסיף: “משרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי פועל במלוא המשאבים על מנת להציב את הנגב, הגליל ויישובי החוסן בראש סדרי העדיפויות של מדינת ישראל. שיפור איכות חייהם של תושבי האזור וקידום השוויון בהם מהווים חלק בלתי נפרד ממשימתנו זו. נמשיך לפעול להזנקת הנגב, הגליל ויישובי החוסן – בכלכלה, בתעסוקה, בחינוך, בחוסן ובפנאי”.

**************

עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova

**************

מערכת שווים כוללת כ-12 כותבים, כמעט כולם אנשים עם מוגבלויות. כל עבודתה מוקדשת לסיקור חייהם של אנשים עם מוגבלות בישראל.

כתבות אחרונות