נושאים קשורים

נפגעתם במלחמה? הכשרות בהייטק מחכות לכם בעלות סמלית בלבד

מפעל הפיס, איכילוב, סיסקו וחברות מובילות נוספות משיקים קורסים טכנולוגיים לנפגעי "חרבות ברזל" במסגרת פרויקט "שווים בתעסוקה". כל הפרטים בכתבה

“החיים הם מתוקים. כל דבר שיש לנו, אנחנו צריכים להעריך”

אלישע מדן איבד את שתי רגליו במלחמה, אבל הוא ממש לא מתכוון לשקוע בדיכאון: "אני מתענג על כוס מים, כלום לא מובן מאליו". צפו בסרטון המרגש

ביטוח לאומי: 131,666 שורדי שואה זכאים כיום לקצבאות

רגע לפני יום השואה, פרסם ביטוח לאומי נתונים עדכניים שמעלים דאגה עמוקה לגורלם של מי שעברו את הנורא מכל. מעל 40 אלף שורדים מקבלים השלמת הכנסה, ו-70% מהם מקבלים קצבת סיעוד

6 מדליות זהב לישראלים באליפות אירופה לשחייה פראלימפית

נבחרת ישראל חזרה עם 14 מדליות סך הכל. כעת כולם נושאים את העיניים לאולימפיאדה בקיץ: "מאחלים לשחיינים לשחזר את ההצלחות גם בפריז"



הלהקה האוטיסטית שביצעה שיר לזכרה של נויה דן

חברי להקת "ויסות חושי", המורכבת מנגנים וזמרים על הרצף בתפקוד גבוה, עלו לבמה בתיאטרון תמונע בתל אביב כדי לשיר לזכרה של הנערה הצעירה שנרצחה ב-7 באוקטובר
ראשיאנשים עם מוגבלויותביום רביעי: הפגנות הדיור התומך בשלושה מוקדים

ביום רביעי: הפגנות הדיור התומך בשלושה מוקדים

לקראת שביתה במסגרות הדיור לאנשים עם מוגבלות? הלחץ על האוצר והרווחה מצד הארגונים גובר: "שכר המטפלים – תעודת עניות למקבלי ההחלטות"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
שר האוצר בצלאל סמוטריץ’. צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

המאבק עולה שלב: ועד ההורים הארצי של הדיור התומך באנשים עם מוגבלות יקיים מספר הפגנות ביום רביעי הקרוב במחאה נגד משרד האוצר ומשרד הרווחה, בעקבות היעדר פתרון הולם לסוגיית שכר המטפלים והמדריכים במרכזי היום, הדיור והתעסוקה בקהילה. ההפגנות ייערכו בשלושה מוקדים: תל אביב, באר שבע וחיפה.

“שכר המינימום אותו משתכרים המטפלים והמדריכים של אנשים וילדים עם מוגבלות הוא חרפה, ואין בו הערכה לעבודת הקודש שהם עושים”, נמסר מארגון ועד ההורים הארצי שמארגן את המחאה, “זוהי תעודת עניות למקבלי ההחלטות”.

“הגיעו מים עד נפש”, אומרת יו”ר הוועד, איריס ברלה. “המדינה עומדת מנגד, חסרת מעש, כשמעל ראשם של ילדינו – צעירים ובוגרים כאחד – מרחף איום ההשבתה החל מה-1.9. ההורים והמשפחות לא יוכלו לשאת את ההשבתה הזו, ותומכים בכל לב במאבקם של המטפלים והמדריכים הראויים לשכר הוגן”.


עזרו לנו להמשיך לעבוד בשבילכם. מוזמנים לעגל לטובה לעמותת שווים. רק 4 שקלים בממוצע בחודש. הקליקו >>> bit.ly/Shavvim-igul-letova


אם התנאים לא יכובדו – המסגרות יושבתו

35 הארגונים שהתאגדו למחאה (ביניהם אקים, איל”ן ואלו”ט) כבר הציגו בחודשים האחרונים את דרישותיהם למשרדי הממשלה: העלאת שכר המטפלים והמדריכים במסגרות הדיור, במסגרות הטיפוליות ובמסגרות השיקומיות – ומניעת משבר תעסוקתי רחב. לדבריהם, השארת המצב הקיים על קנו עלולה לגרום לזליגת כוח אדם מהתחום, ולבסוף גם לקריסה של חלק נרחב ממערכי הדיור והשיקום. במידה ולא יגיעו להבנות עם משרדי הממשלה בנושא, מאיימים הארגונים כי ישביתו את כלל המסגרות החל מה-1 בספטמבר.

במידה והמחאה לא תישא פרי וההשבתה תצא לפועל, לא ייקלטו אנשים חדשים במרכזי היום ובמרכזי התעסוקה לבוגרים במצב סיעודי וטיפולי מגיל 21 ומעלה. המשמעות: בוגרי מערכת החינוך המיוחד שיסיימו את חוק לימודיהם בחודש אוגוסט ייאלצו להישאר בביתם – ללא מסגרת. כמו כן, הארגונים מאיימים כי ישביתו באופן מלא גם את הצהרונים, מסגרות הארכות היום והמועדוניות לילדים עם מוגבלות בבתי הספר החל מה-10 בספטמבר במידה ולא יינתנו תוספות שכר לעובדים.

ההפגנות יתקיימו ב-23.8 (יום רביעי הקרוב) החל משעות אחה”צ ברחבת מוזיאון תל אביב, במרכז חורב בחיפה ומול עיריית באר שבע.

יליד 1991. נשוי פלוס אחד. נולד עם שיתוק מוחין קל. בוגר תואר ראשון בתקשורת וניהול. היה כתב צבאי בדובר צה"ל, עורך באתר one וכתב אתר השקמה מרשת שוקן. במקביל לעבודתו ב"שווים" מגיש תוכנית ספורט ב"רדיו סול" ומשמש עורך משנה באתר "ישראל ספורט".

כתבות אחרונות